دانلود کتاب رایگان بصورت صوتی و pdf جدید ترجمه فارسی و پرفروش

دانلود جدیدترین کتاب های فارسی و خارجی ترجمه فارسی و زیر نویس جدید pdf و صوتی mp3

دانلود کتاب رایگان بصورت صوتی و pdf جدید ترجمه فارسی و پرفروش

دانلود جدیدترین کتاب های فارسی و خارجی ترجمه فارسی و زیر نویس جدید pdf و صوتی mp3

دانلود جدیدترین کتاب های فارسی و خارجی ترجمه فارسی و زیر نویس جدید pdf و صوتی mp3
دانلود کتاب رایگان بصورت صوتی و pdf جدید ترجمه فارسی و پرفروش

کلمات کلیدی

دانلود کتاب محدودیت صفر صوتی رایگان

خلاصه کتاب محدودیت صفر

بهترین ترجمه کتاب محدودیت صفر

Pdf کتاب محدودیت صفر

کتاب محدودیت صفر دیجی کالا

قسمتهایی از کتاب محدودیت صفر

جملات تاکیدی کتاب محدودیت صفر

دانلود رایگان کتاب پول یووال نوح هراری pdf

دانلود رایگان pdf کتاب محدودیت صفر ترجمه مژگان جمالی

کتابی برای مستقل شدن

کتاب های خودسازی

کتاب های خودساخته

دانلود کتابهای موفقیت

کتاب برای شخصیت سازی

دانلود کتاب سفر به انتهای شب

کتاب قابلمه را فراموش کن نی نی سایت

کتاب قابلمه را فراموش کن دیجی کالا

قیمت کتاب قابلمه را فراموش کن

فایل صوتی کتاب قابلمه را فراموش کن

دانلود کتاب قابلمه را فراموش کن جلد دوم

دانلود رایگان کتاب قابلمه را فراموش کن pdf

دانلود رایگان قابلمه را فراموش کن

خلاصه کتاب قابلمه را فراموش کن

کتاب پرایس اکشن لنس بگز ترجمه امیرعباس قربانی pdf

کتاب پرایس اکشن لنس بگز ترجمه امیرعباس قربانی

کتاب پرایس اکشن لنس بگز pdf رایگان

کتاب پرایس اکشن ال بروکز

کتاب معامله گر پرایس اکشن pdf

دانلود ترجمه کتاب لنس بگز رایگان

بهترین ترجمه کتاب پرایس اکشن لنس بگز

۱۳ مطلب در دی ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

 

کتاب آشنایی با تجهیزات مصرفی پزشکی
نویسنده:علی اسدی زیدآبادی
انتشارات:موسسه آموزشی تالیفی ارشدان
دسته‌بندی:
پزشکی عمومی
امتیاز:
۲.۴
از ۵ رأی
خواندن نظرات

معرفی کتاب آشنایی با تجهیزات مصرفی پزشکی
کتاب آشنایی با تجهیزات مصرفی پزشکی نوشته علی اسدی زیدآبادی است که در موسسه آموزشی تالیفی ارشدان به چاپ رسیده است.

درباره کتاب آشنایی با تجهیزات مصرفی پزشکی:

گسترش و رشد سریع رشته مهندسی پزشکی در کشور و نیاز دانشجویان و علاقه‌مندان و همچنین مهندسین پزشکی که به عنوان مسئولین فنی مراکز درمانی و شرکت‌های توزیعی که در توزیع و یا تولید و واردات تجهیزات مصرفی پزشکی فعالیت دارند، نیاز هست که با تجهیزات مصرفی پزشکی آشنایی داشته باشند.

 در این کتاب تمامی تجهیزات مصرفی پزشکی به زبانی ساده بیان شده است و در بخش پایانی کتاب جداول تجهیزات مصرفی پزشکی مربوط به هر بخش، مثل ارتوپدی و دندانپزشکی، اتاق عمل و اورژانس،CCU، دیالیز، رادیوتراپی،ICU جنرال، NICU،اورولوژی و غیره جمع‌آوری شده است.

خواندن کتاب آشنایی با تجهیزات مصرفی پزشکی را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم.
همه فعالان حوزه مهندسی پزشکی، دانشجویان و دست‌اندرکاران بازار تجهیزات پزشکی کشور مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب آشنایی با تجهیزات مصرفی پزشکی

  • فاطمه میرمحمدلو
  • ۰
  • ۰

معرفی کتاب قابلمه را فراموش کن!

اگر می‌خواهی سالم شوی و عمر طولانی داشته باشی قابلمه را فراموش کن! هلموت واندمیکر در این کتاب قصد دارد، یک رژیم غذایی با میزان غذای خام بالا، که برای سلامتی بهتر است را معرفی کند و تأکید اصلی بر خوردن میوه‌هاست.

کتاب قابلمه را فراموش کن (Willst du gesund sein? vergib den kochtopf) توسط هلموت واندمیکر که 60 سال تمام خام گیاهخوار بوده، نوشته شده است. خام گیاهخواری یک سبک زندگی است که اصلی‌ترین رژیم غذایی در آن، خوردن غذاهای نپخته و پردازش نشده است.

آنچه در کتاب قابلمه را فراموش کن می‌خوانید، قدمتی میلیون‌ساله دارد که به فراموشی سپرده شده است. این کتاب تنها متعلق به هلموت واندمیکر (Helmut, Wandmaker) نیست، بلکه تجربیات و تحقیقات بسیاری از اطبا و پروفسورها و دانشمندانی است که در طول سال‌ها مبارزه با نظام پزشکی حاضر، مطب خود را از دست داده و حتی زندانی شده اند، اما این نهضت را زنده نگه داشتند تا اینکه در سال 1822 در امریکا با عنوان «حفظ تندرستی و بهداشت طبیعی» Hygienie Natural رسمیت پیدا کرده و در آلمان و فرانسه نیز عمومیت یافته اند.

هر روز بر تعداد کسانی که در گوشه و کنار جهان بیماری‌هایی لاعلاج نظیر سرطان داشته و دوباره سالم شده‌اند، افزوده می‌شود. دکتر شلتون در درمانگاه و مدرسۀ تندرستی خود بهبود چهل هزار نفر از این افراد را ممکن ساخت. امروزه پزشکان و درمان‌گران زیادی راه و روش او را دنبال می‌کنند، که همواره موفقیت این روش را به اثبات رسانده‌اند.
این روند که از سال 1822 در امریکا آغاز شده، با وجود موانع فراوانی که نظام پزشکی بر سر راهش قرار داده، توانسته است خود را تا به امروز از گردباد حوادث نجات دهد. این روش درمانی که شیوه‌ای طبیعی است، تنها امید کسانی است که بیمار شده‌اند و می‌خواهند دوباره سالم شوند. آنچه در این کتاب می‌خوانید، تنها راه دستیابی به سلامت کامل و عمر طولانی است.

برای سالم شدن فقط یک راه وجود دارد: رفع مسمومیت. رفع مسمومیت فقط از طریق مصرف مواد زنده یا قلیایی که در میوه‌ها و گیاهان خوراکی وجود دارد، ممکن است.

هلموت واندمیکر آلمانی خود در سن 90 سالگی و پس از حدود 60 سال خام گیاهخواری درگذشته است.

سید ماشاء الله فرخنده (مترجم)، دربارۀ این کتاب می‌گوید:

"بعد از شش سال برای دومین‌بار در همان کلیه‌ام سنگی ساخته شد. تمام ایران را گشتم، سال‌ها از خوردن مواد حیوانی و گوشت پرهیز کردم، خیال می‌کردم اگر مواد حیوانی نخورم، دیگر همه چیز درست است. تا اینکه روزی دوستی، که در اتریش با او آشنا شده بودم به من گفت: «تمام قرص‌ها را دور بریز. من کتابی به تو معرفی می‌کنم که حتماً برایت مفید واقع می‌شود.» ناباورانه از همان صفحه اول به هر توصیه نویسنده عمل کردم. وقتی از شر آن همه درد و عذاب خلاص شدم، تصمیم گرفتم آن کتاب را ترجمه کنم. می‌دانستم کسانی مثل من هستند که نمی‌دانند باید چه‌کار کنند تا دوباره سالم شوند."

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ مترجم
پیشگفتار دکتر فریتس بِخِر
مقدمه

  • فاطمه میرمحمدلو
  • ۰
  • ۰

معرفی کتاب پولسازی مخصوص بانوان:
کتاب پولسازی مخصوص بانوان نوشته‌ی امیر قنبری، به همه زنانی که از بی‌پولی خسته شده‌اند و قصد دارند طعم آزادی مالی را بچشند کمک خواهد کرد تا به دنیای ثروتمند شدن به سبک زنانه قدم بگذارند.

درباره کتاب پولسازی مخصوص بانوان:

«اگر خانم‌ها رانندگی را یاد گرفتند پول‌دار شدن را هم یاد می‌گیرند.»

زمانی که امیر قنبری برای نخستین بار در ایران دوره «ثروتمند شدن به سبک زنانه» را طراحی کرد و به سراغ فعالان حوزه آموزش رفته بود، جمله بالا را یکی از قدیمی‌ترین افراد در حوزه آموزش کشور به او گفت. این موضوع سبب شد امیر قنبری و بانوانی که در این دوره‌ها شرکت می‌کردند عزمشان را بیشتر جزم کنند تا به آن چیزی که می‌خواهند خیلی زود دست یابند.

اهمیتی ندارد شما در حال حاضر درآمد یا پولی دارید یا خیر، تنها چیزی که از اهمیت بالایی برخوردار است ثروتمند شدن شما خواهد بود. در خط به خط این کتاب شما یاد خواهید گرفت که چطور به راحتی پول به دست آورید و آن را مدیریت و زیادش کنید.

این کتاب با اقتباس از آثاری همچون «زنان باهوش آخرش پولدار می‌شوند» نوشته دیوید باخ، «زن پولدار» نوشته کیم کیوساکی و «دختران مهربان پولدار نمی‌شوند» نوشته دکتر لوئیز فرانکل سعی دارد تا راهکار‌ها و تکنیک‌های موجودی را که در کشور ما به راحتی قابل‌اجرا نیستند، بومی‌سازی نماید تا بانوان ایرانی نیز به راحتی بتوانند به خواسته‌های مالی خود دست یابند.

بزرگ‌ترین وجه تمایز این کتاب با سایر کتاب‌های مشابه، کاربردی بودن آن است. تمام روش‌هایی که در کتاب پولسازی مخصوص بانوان آمده است بارها و بارها توسط بانوان همین مرز و بوم به ورطه آزمون و خطا در‌آمده و ماحصلش در اختیار شما قرار خواهد گرفت. یکی دیگر از نکات مثبت این کتاب دستورالعمل‌های انتهای هر فصل است، شما می‌توانید فقط با انجام همان‌ها زندگی مالی‌تان را متحول سازید.

با این وجود اگر هنوز ایمان ندارید که نیاز به مطالعه این کتاب دارید نگاهی به فصل نخست بیندازید، در این فصل عواملی که سبب پولدار شدن یک زن می‌شود، بیان شده است. بعد از آن دلایلی که باعث می‌شود تا شما به موفقیت‌های مالی نرسید و پولدار نشوید، مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در فصل چهارم این کتاب شما تمام راهکارهای به دست آوردن پول را یاد خواهید گرفت. همچنین اگر در فکر ایجاد یک کسب‌ و کار جدید یا سرمایه‌گذاری هستید، فصل چهارم تمام مهارتی را که نیازمند آن هستید را در دسترستان قرار می‌دهد. در فصل پنجم نیز مهارت حفظ پول به شما آموزش داده می‌شود.

پس زمان را از دست ندهید، اگر واقعاً از بی‌پولی خسته شده‌اید همین الان مطالعه این کتاب را شروع کنید و به دنیای ثروتمندان قدم بگذارید.

کتاب پولسازی مخصوص بانوان مناسب چه کسانی است؟

جواب روشن است بدون هیچ قید و شرطی همه بانوان به این کتاب نیاز دارند تا در مورد آینده مالی خود کاری مفید انجام دهند.

در بخشی از کتاب پولسازی مخصوص بانوان می‌خوانیم:

خانم و آقایی باهم ازدواج می‌کنند. سال‌های اول همه چی

  • فاطمه میرمحمدلو
  • ۰
  • ۰

معرفی کتاب معامله‌ گر پرایس اکشن
لنس بگز همه‌ی تجربه‌های خود را در بازارهای مالی، در کتاب معامله‌ گر پرایس اکشن خلاصه کرده است. او با روشی خاص به بازارهای مالی نگاه می‌افکند و فرصت‌های مدیریت را با پرایس‌اکشن شناسایی می‌کند. اگر توصیه‌های او را در کتاب دنبال کنید، نه‌تنها یک معامله‌گر حرفه‌ای می‌شوید، بلکه سود بسیاری نیز خواهید کرد.

درباره‌ی کتاب معامله گر پرایس اکشن
احتمالاً شما هم در معرض تبلیغات آموزش بازارهای مالی مانند فارکس و ارزهای دیجیتال قرار گرفته‌اید. اگر یکی از آن‌ها را امتحان کرده باشید، شاید بعد از پایان دوره فکر کنید که دیگر دوران سختی به پایان رسیده و قرار است از فردا پول‌دار شوید! اما سیلی واقعیت سخت‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید. سودجویان زیادی در این بازار فعالیت می‌کنند که شما را با وعده‌های دروغین فریب می‌دهند. لنس بگز (Lance Beggs) با نوشتن کتاب معامله‌‌گر پرایس اکشن (YTC price action trader)، می‌خواسته حقایق تلخ بازار را به شما نشان دهد.

درک نادرست از محیط بازار و واقعیت معاملات عامل مهمی‌ست که باعث سردرگمی خیلی از افراد شده است. شاید شما اینترنت را زیر و رو کرده و سیستم‌های زیادی را برای ترید یا معامله پیدا نموده باشید. اما در نهایت این سیستم‌ها نتایج پایداری ندارند؛ زیرا واقعیت را در نظر نگرفته‌اند. نکته‌ی اصلی لنس بگز در کتاب معامله‌گر پرایس اکشن همین است: با صرف خواندن کتاب و شرکت در دوره‌های آموزشی نمی‌توانید معامله کردن در بازارهای مالی را یاد بگیرید. در این کتاب تئوری‌های اساسی بازارها توضیح داده می‌شود؛ اما یادگیری واقعی درست در زمانی رخ می‌دهد که در محیط بازار قرار می‌گیرید.

لنس بگز تمام این تئوری‌ها را به‌صورت خودآموز و با آزمون و خطا یاد گرفته تا به این‌جا برسد. او تمام اطلاعاتی را که در طی این سال‌ها یاد گرفته است، ترکیب و تفسیر کرده و آن را در اختیار خوانندگان گذاشته است. او تأکید می‌کند که کتاب معامله‌گر پرایس اکشن برای افراد تازه‌کار نوشته‌ نشده است.

کتاب معامله‌گر پرایس اکشن چندین بخش دارد که به خواننده در کشف واقعیت بازارها کمک می‌کند. در بخش اول مقدمات بحث آموزش داده می‌شود و در بخش دوم،‌ واقعیت‌های بازارهای معاملاتی، حرکت قیمت،‌ نحوه‌ی مشاهده‌ی بازارها، علت ضرر کردن معامله‌گران و ناکارآمدی سیستم‌های دیگر بررسی می‌شود. قسمت بعدی این بخش برای کسانی است که می‌خواهند در مورد عملکرد قیمت در بازار،‌ قیمت‌های آتی و نمودارهای شمعی بدانند. لنس بگز در بخش سوم کتاب معامله‌گر پرایس اکشن به مباحثی مانند کسب سود در بازار، شناسایی و اجرای فرصت‌های معاملاتی، اجرای استراتژی تایم‌فریم در فارکس و e-mini و دیگر بازارهای مالی می‌پردازد. یکی از نکات جالب در این کتاب مثال‌های معاملاتی است. نویسندگان کتاب‌های دیگر بهترین نمونه‌ها را برای شما می‌آورند؛ اما لنس بگز سعی می‌کند فرصت‌های معاملاتی مختلف را به شما نشان دهد تا از هر کدام درس بگیرید.

کسانی که به مدیریت پول،‌ بقای مالی شخصی و تنظیم پلتفرم معاملاتی علاقه دارند، از خواندن بخش چهارم لذت خواهند برد. بخش پنجم به روند‌های تبدیل شدن به یک معامله‌گر حرفه‌ای و سودآور اختصاص دارد. در این بخش فرایند یادگیری، اصول، ابزارها و تکنیک‌های موردنیاز برای پیشرفت را خواهید آموخت که در هیچ کتاب دیگری نخواهید دید. بخش ششم هم خلاصه‌ای است از مفاهیم اصلی کتاب معامله‌گر پرایس اکشن.

گفتنی است که علیرضا کشاورز باحقیقت و مهسا صفری این کتاب را ترجمه کرده‌اند و انتشارات نبض دانش آن را با همکاری انتشارات آبدوس به چاپ رسانده‌ است.

(حجم این کتاب بیش از 20 مگابایت است، لطفاً قبل از خرید، نسخه‌ی نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

کتاب معامله گر پرایس اکشن برای چه کسانی مناسب است؟
اگر می‌خواهید در بازارهای مالی مانند فارکس، سهام، بازار آتی یا e-mini و دیگر انواع بازارهای مالی سود کنید و به یک معامله‌گر حرفه‌ای تبدیل شوید، پیشنهاد می‌کنیم که کتاب معامله‌گر پرایس اکشن را بخوانید.

با لنس بگز بیشتر آشنا شویم
لنس بگز بنیان‌گذار سایت YTC یا YourTradingCoach است که در آن منابع آموزشی مرتبط با بازارهای مالی و معاملاتی قرار می‌گیرد. مدیریت تجاری، مدیریت ریسک، مدیریت پول و روان‌شناسی مدیریت و معاملات موضوعات مقاله‌های سایت هستند. هدف از منابع آموزشی سایت کیفیت بالا و تأکید بر جنبه‌هایی است که مهم هستند اما کمتر به آن‌ها پرداخته شده. لنس بگز در ابتدا خلبان هلیکوپترهای جنگی بود و سپس تبدیل به یکی از معامله‌گران موفق استرالیایی شد.

در بخشی از کتاب معامله‌ گر پرایس اکشن می‌خوانیم
یکی از دلایل کلیدی‌ای که اکثر معامله‌گران موفق به دستیابی به موفقیت مداوم نمی‌شوند این است که آن‌ها بازی‌ای را که انجام می‌دهند درک نمی‌کنند. آن‌ها نمی‌توانند ماهیت واقعی بازارها را درک کنند. آن‌ها در درک م

  • فاطمه میرمحمدلو
  • ۰
  • ۰

معرفی کتاب مغازه خودکشی

کتاب مغازه خودکشی رمانی درباره مرگ و زندگی است. ژان تولی نویسنده‌ی فرانسوی این کتاب با طنزی سیاه سعی دارد امید را به خوانندگان منتقل کند، اما این اتفاق به راحتی برای خوانندگان قابل درک نیست. زیرا در سرتاسر کتاب مرگ به وضوح به چشم می‌خورد و حس می‌شود. در دنیایی پر از امید و افسردگی، خانواده‌ای یک مغازه‌ی کوچک خانوادگی دارند و در آن تمامی وسایل مخصوص خودکشی را فراهم آورده‌اند. اینکه هر فرد چگونه و به چه روش و در کجا خودکشی کند خدماتی است که این خانواده به مشتری‌ها ارائه می‌دهند.

این کتاب که در سال ۲۰۰۶ روانه بازار شده است در ایران با ترجمه احسان کریم‌ویسی ترجمه و با همکاری نشر چشمه منتشر و برای خرید و دانلود در طاقچه ارائه شده است.

خلاصه داستان کتاب مغازه خودکشی اثر ژان تولی

داستان کتاب مغازه خودکشی در زمان و مکان نامعلوم، شاید در روزگاری نزدیک به آخرالزمان رخ می‌دهد. زمانی که انسان‌ها تمامی درختان را از بین برده و آسیب‌های بسیار جدی به محیط زیست وارد کرده‌اند. افسردگی و نا‌امیدی حالتی است که در تمامی اقشار جامعه به چشم می‌خورد و آمار خودکشی به شدت افزایش یافته است. در این میان در مغازه‌ای، خانواده‌ی تواچ کسب و کار خانوادگی کوچکی دارند و در این مغازه تمامی امکانات خودکشی را فراهم کرده‌اند. از طناب دار تا نابودکننده‌ترین ویروس‌ها. آن‌ها یک مغازه خودکشی دارند که سر درش این شعار را نوشته‌اند: «آیا در زندگی شکست خورده‌اید؟ لااقل در مرگ‌تان موفق باشید.»

این خانواده هر روز وسیله‌ای جدید برای خودکشی اختراع می‌کنند و در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. با ورود آلن فرزند کوچک این خانواده به داستان، فضا متفاوت می‌شود. آلن فردی شاد و خوشحال و امیدوار به زندگی است. این آغاز اتفاقات متفاوت در این داستان است.

ژان تولی در کتاب مغازه خودکشی از اسامی افراد سرشناس استفاده کرده است. افراد مطرحی که دست به خودکشی زده‌اند. میشیما تواچ که برگرفته از نام میشیما یوکیو است. شاعر سرشناس ژاپنی که سه بار نامزد دریافت نوبل ادبیات شد و در نهایت دست به خودکشی زد. نام ونسان نیز برگرفته از نام ونسان ون‌گوگ نقاش مشهور هلندی است که با شلیک گلوله به قلب خود خودکشی کرد. مرلین یادآور مرلین مونرو بازیگر معروف آمریکایی است و نام آلن برگرفته از نام آلن تورینگ دانشمند ریاضی‌دان نابغه انگلیسی است.

نویسنده در این کتاب موضوع خودکشی یا ادامه‌ی زندگی در شرایط سخت و طاقت‌فرسا را در قالب طنز بیان می‌کند. با شرایط سختی که در کتاب توصیف می‌شود، اگر حتی دست به خودکشی نزنید حداقل یک بار به آن فکر می‌کنید. در این شرایط ادامه زندگی با امید و سختی بسیار ارزشمند و پیروزمندانه خواهد بود.

خواندن رمان مغازه خودکشی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کمدی سیاه ژانری معروف در ادبیات است. این سبک نوشتاری با بیانی طنز سعی در نشان‌دادن واقعیت‌های تلخ جامعه دارد. رمان کوتاه مغازه خودکشی با چنین ژانری خواننده را جذب خود می‌کند. اگر به چنین سبک کتاب‌هایی علاقه‌مند هستید، بدانید این کتاب از برجسته‌ترین کتاب‌های این ژانر است.

چرا باید این کتاب با ترجمه احسان کرم ویسی را بخوانیم؟

ژان تولی در کتاب مغازه خودکشی خواننده را با روزگار نه چندان دوری مواجه می‌کند که در آینده‌ای نه چندان دور گریبان همه انسان‌ها را خواهد گرفت. رمان امید را به یاد خواننده می‌آورد و با زیبایی و هنرمندی تمام آن را در کنار تصاویر تهی و خالی مرگ قرار می‌دهد.

ژانر کتاب مغازه خودکشی چیست؟

ژانر کتاب مغازه خودکشی کمدی سیاه یا کمدی تلخ است. این سبک به نوعی نوشتار طنز اطلاق می‌شود که نویسنده سعی دارد موضوعاتی تابو را به‌گونه‌ای طنز بیان کند. موضوعاتی که آنقدر سخت و دردناک هستند که صحبت کردن درباره آن‌ها به راحتی ممکن نیست. مسائلی چون فقر، جنایت، مرگ، خودکشی، خشونت، نژادپرستی، تبعیض جنسیتی و از این دست موضوعات منبع اصلی الهام در این ژانر است. نویسندگان از این سبک به عنوان ابزاری برای کشف مسائل مبتذل و برانگیختن ناراحتی و تفکر جدی با لحنی سرگرم‌کننده برای مخاطبان استفاده می‌کنند.

درباره ژان تولی؛ نویسنده کتاب

ژان تولی فیلمساز، نویسنده و کارتونیست مطرح فرانسوی است که در سال ۱۹۵۳ در سن لویی متولد شد. ژان تولی در دوران تحصیل جزء دانش‌آموزان خوب محسوب نمی‌شد و تنها به تشویق یکی از معلم‌هایش به مدرسه نقاشی رفت. وی در دوران فعالیت هنری خود در مجلات مختلفی تصاویر گزارش‌ها را خلق کرد. او در کارنامه خود تجربه‌ی مجری‌گری تلویزیونی را نیز دارد و پس از فعالیت‌های بسیار به‌عنوان کارتونیست و فیلمساز به نویسندگی روی آورد.

اولین کتاب ژان تولی با نام عزیزم نیز توسط کریستین کریر در سال ۲۰۰۷ برای ساختن فیلمی مورد اقتباس قرار گرفت. کتاب مغازه خودکشی وی نیز از دیگر کتاب‌هایی است که مورد اقتباس قرار گرفته است. این فیلم انیمیشن در سال ۲۰۱۲ و به کارگردانی پاتریس لکونت انیمیشن ساز فرانسوی مورد اقتباس قرار گرفت. از دیگر کتاب‌های وی می‌توان به قصیده‌ای برای پدر فراموش‌شده و آدم‌خواران نام برد. ژان تولی مضامین سخت و دردناک را به گونه‌ای روایت می‌کند که انگار با آن عجین شده و قابل درک است. پذیرش این واقعیت تلخ زندگی ویژگی نوشتاری اوست.

ژان تولی در سال ۲۰۲۲ در سن ۶۹سالگی در فرانسه دار فانی را وداع گفت.

رده سنی کتاب مغازه خودکشی

این کتاب در قالب داستان اندوه و افسردگی را به گونه‌ای واقعی روایت می‌کند که برای افرادی با روحیات حساس در هر سنی ممکن است کمی دردناک باشد.

ورود به بازار کتاب ایران و بهترین ترجمه

کتاب مغازه خودکشی را برای اولین بار احسان کریم‌ویسی ترجمه کرده و با همکاری نشر چشمه منتشر شده است که می‌توان آن را بهترین و پرطرفدارترین ترجمه دانست. پس از آن ترجمه‌ها و نشر‌های مختلفی دست به ترجمه این کتاب زدند. از دیگر ترجمه‌های این کتاب می‌توان به ترجمه بهجت نجفی در نشر ارمغان گیلار، بنفشه کاظمی در نشر فرشته، سودا وهاب‌زاده در نشر عطر کاج، نازنین جباریان صابر در نشر شانی و محمدرضا آبیار در نشر چلچله اشاره کرد. همچنین نشر یوشیتا و فراهنر نیز ترجمه‌های دیگری از این کتاب در اختیار خوانندگان قرار داده‌اند.

نظرات افراد و مجله‌های مطرح درباره کتاب مغازه خودکشی

Vulpess libris این کتاب را به شدت لذت‌بخش و تفکربرانگیز خوانده است.

Le figar در جمله‌ای کوتاه گفته این کتاب یک مغازه خودکشی است که سرشار از زندگی است.

The trust aboat book درباره کتاب اینگونه نوشته است: «بدیع و به شکل غیر منتظره‌ای گزنده، کتاب مغازه خودکشی این اثر کلاسیک جاودان است.»

نقد کوتاهی بر رمان مغازه خودکشی

کتاب مغازه خودکشی با داشتن فضا و محیطی غم‌انگیز، لذت نبردن از زندگی را نیز مطرح می‌کند. اینکه مردم به جایی رسیده‌اند که از هیچ اتفاقی شاد و خوشحال نمی‌شوند. اما نگاه کوچکترین عضو خانواده متفاوت است. نگاهی امیدبخش و سرشار از شادی. آلن مثبت‌اندیش و شاد است و در دنیای تیره و تار داستان مثل نوری تابان در حال درخشش است.

این کتاب همان اندازه که درباره مرگ است درباره زندگی و امید نیز هست. تغییر نگرش و اعتقاد به آینده از دیگر ویژگی‌های این کتاب ارزشمند است. شخصیت‌های دلنشین و باورپذیر این کتاب را به طرز قابل توجهی خواندنی و جذاب کرده است. توضیحات و توصیفات دقیق و کامل درباره ابزار خودکشی خواننده را میخکوب می‌کند. استفاده از ابزاری که نام شخصیت‌های داستان از آن‌ها برای خودکشی استفاده کرده‌اند همچون سیب مسموم به سیانور که آلن تورینگ برای خودکشی خود استفاده کرده است احساسی عجیب را به خواننده منتقل می‌کند. نویسنده در داستانی نه چندان طولانی با پایانی شگرف خواننده را به حال خود رها می‌کند. پایانی که تا صفحات پایانی قابل حدس نیست.

مغازه خودکشی چند صفحه است؟

نشر چشمه این کتاب را در ۱۱۴ صفحه منتشر کرده است.

بخشی از متن رمان مغازه خودکشی

«مرلین، به خاطر اون کاغد کادو ببخشید. ما به آلن گفتیم کاغذ کادوی سیاه سفید بگیره ولی باز کار خودش رو کرد و با اون لبخند دلقکانه‌اش، با این کاغذ رنگ و وارنگ برگشت. دیگه خودت می‌دونی برادرت چجوریه! خب، اینم از طرف من و بابات تقدیم به تو که حالا دیگه بزرگ شدی.»

مرلین با دقت کادوی والدینش را باز کرد.

«یه سرنگ؟ چی توشه؟»

«یه سم مهلک!»

کتاب مغازه خودکشی
پرداخت امن
توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه
تا 7 روز
تضمین کیفیت
و پایین ترین قیمت
پشتیبانی
24 ساعته، 7 روز هفته
توضیحات
کتاب مغازه خودکشی بدون سانسور PDF
اگزیستانسیالیسم یک موضوع محوری در کتاب مغازه خودکشی اثر ژان تولی است. این جنبش فلسفی به نبرد فرد برای یافتن معنا در دنیایی به ظاهر پوچ می پردازد. رمان ژان تولی بحران وجودی قهرمان داستان آنتوان روکنتین را بررسی می کند، زیرا او با پوچ بودن زندگی و جست و جوی خود برای اصالت دست و پنجه نرم می کند.

کتاب مغازه خودکشی ژان تولی

کتاب مغازه خودکشی PDF
برای افزایش درک خود، اجازه دهید برخی از مفاهیم مرتبط را بررسی کنیم. اگزیستانسیالیسم، به عنوان یک جنبش فلسفی، به نبرد فرد برای یافتن معنا در دنیایی به ظاهر پوچ می پردازد. ژان پل سارتر، فیلسوف و نویسنده نامدار فرانسوی، در خط مقدم این جنبش قرار دارد. او با پوچ بودن زندگی دست و پنجه نرم می‌کند، موضوعی مرکزی برای کتاب مغازه خودکشی اثر ژان تولی.

پی دی اف کتاب مغازه خودکشی
یکی از جنبه های قابل توجه پی دی اف کتاب مغازه خودکشی توانایی آن در تسخیر جوهر تجربه انسانی است. در اعماق عواطف، ترس‌ها و خواسته‌های انسان می‌کاود و پرتره‌ای زنده از روان انسان ترسیم می‌کند. خوانندگان متوجه خواهند شد که زندگی و انتخاب های خود را از دریچه شخصیت های سارتر منعکس می کنند.

رمان مغازه خودکشی PDF
رمان مغازه خودکشی خوانندگان را با گروهی از شخصیت های پیچیده آشنا می کند که هر کدام با معضلات وجودی خود دست و پنجه نرم می کنند. در روان روکوئنتین، قهرمان سرخورده غوطه ور شوید و انگیزه ها و مبارزات شخصیت هایی مانند آنی، اوجیه و مرد خودآموخته را بررسی کنید. داستان های آنها بینش عمیقی از وضعیت انسان ارائه می دهد.

دانلود رایگان کتاب مغازه خودکشی PDF
کتاب مغازه خودکشی اثر ژان تولی علیرغم اینکه چندین دهه پیش تالیف گردیده، به طرز قابل توجهی در دنیای امروزی مرتبط است. کاوش آن در مضامین وجودی، جستجوی معنا و مبارزه برای اصالت در میان خوانندگان معاصر طنین انداز است. همانطور که جامعه همچنان با مسائل مربوط به هویت و هدف دست و پنجه نرم می کند، کار سارتر بینش های ارزشمندی را ارائه می دهد.

رمان مغازه خودکشی اثر ژان تولی یک شاهکار ادبی است که با کاوش در اگزیستانسیالیسم، آزادی و تجربه بشری همچنان خوانندگان را مجذوب خود می کند. ارتباط پایدار آن در دنیای امروز از بینش عمیقی که ارائه می دهد صحبت می کند. همانطور که سفر خود را از طریق این رمان آغاز می کنید، خود را در دنیایی از تفکر فلسفی و خود یابی غوطه ور خواهید یافت.

اگر از کتاب مغازه خودکشی خوشتان آمد، پیشنهاد می کنیم حتما کتاب کتابخانه نیمه شب اثر مت هیگ را هم مطالعه کنید.

معرفی کتاب مغازه خودکشی

اگر زندگی موفقی نداشته‌اید، دست کم مرگ موفقیت‌آمیزی داشته باشید! این جمله شاید ناعادلانه به نظر برسد اما ژان تولی در کتاب مغازه خودکشی در قالب یک کمدی سیاه، امید به زندگی و مرگ را به سخره می‌گیرد.

درباره کتاب مغازه‌ی خودکشی

«مرگ شما در دستان ماست. هر طور که بخواهید. صد در صد تضمینی!» اگر با چنین تبلیغی بر روی شیشه یک مغازه روبه‌رو شدید تعجب نکنید، احتمالاً گذر شما به مغازه خودکشی افتاده است!

تصور کنید در جهانی سرشار از ناکامی زندگی می‌کنید. امید به زندگی هر لحظه کم‌رنگ‌تر می‌شود و هر روز خبرهای ناراحت‌کننده به گوش‌تان می‌رسد. کره زمین به سمت نابودی حرکت می‌کند و وضعیت زندگی روز به روز دشوارتر می‌شود. در چنین شرایطی مردم چه واکنشی از خود نشان می‌دهند؟ بسیاری از آن‌ها شاید دست به خودکشی نزنند اما در این شرایط دست کم به خودکشی فکر می‌کنند. بنابراین وجود یک مغازه خودکشی آن‌قدرها هم دور از انتظار نیست. مغازه‌ای که فلسفه وجودش را یاری به افراد خسته و شکست‌خورده می‌داند. افرادی که با وجود تمام سختی‌ها و ناامیدی‌ها می‌توانند در مرگ موفق باشند.

ژان تولی (Jean Teule) با مهارتی وصف‌نشدنی موضوع خودکشی یا ادامه زندگی در شرایطی دشوار را در قالب طنز بیان می‌کند. کتاب مغازه‌ی خودکشی یک کمدی سیاه تمام عیار است با پایانی شوکه‌کننده که نخستین بار در سال 2007 منتشر و از آن زمان تاکنون به بیش از بیست زبان ترجمه و با استقبال بسیاری از سوی خوانندگان مواجه شده است. کمدی سیاه یکی از زیرشاخه‌های طنز است که اولین بار در سال 1729 مطرح شد. بارزترین ویژگی این سبک نگارش آن است که موضوعات تلخ و دردناک را با زبان طنز در هم می‌آمیزد و به توصیف ابعاد تاریکی از زندگی می‌پردازد.

داستان کتاب مغازه‌ی خودکشی (The Suicide Shop) زمان و مکان مشخصی ندارد و حتی می‌توان از اصطلاح آخرالزمانی برای اشاره به فضای حاکم بر آن اشاره کرد. زمانه‌ای که دیگر گلی نمی‌روید، بارانی نمی‌بارد و دیدن آبی آسمان تبدیل به یک آرزوی محال شده است و صورت‌ها لبخند زدن را از یاد برده‌اند. کم‌کم مردم دلیلی برای ادامه زندگی پیدا نمی‌کنند و اولین راهکاری که برای تغییر شرایط به ذهنشان می‌رسد خودکشی است. پس چه بهتر که کسی بتواند از این میل مردم به خودکشی در آمدی هم کسب کند.

خانواده تواچ صاحب مغازه‌ی خودکشی هستند، در مغازه‌ی آن هر ابزار و موادی که کمک کند کسی به زندگی‌اش پایان بدهد، وجود دارد. روزگار سیاه و سرشار از ناامیدی کاملاً باب میل خانواده تواچ است و مغازه حسابی رونق دارد. تا اینکه فرزند سوم این خانواده به نام آلن متولد می‌شود. آلن با دیگر اعضای خانواده تواچ متفاوت است. او برعکس همه‌ی اعضای خانواده‌اش و حتی بر عکس تمام همشهریانش زندگی کردن را دوست دارد، امیدوار است و همیشه لبخند می‌زند. ورود آلن به این دنیای عجیب اتفاقاتی غیرقابل‌پیش‌بینی را برای همه و حتی خودش رقم خواهد زد.

اقتباس‌های فرهنگی از کتاب مغازه‌ خودکشی

پاتریس لوکنت (Patrice Leconte) در سال 2012 انیمیشنی به نام مغازه‌ی خودکشی، بر اساس این کتاب ژان تولی ساخت که در این انیمیشن بازیگرهایی مانند برنارد آلن و ایزابل اسپید در نقش صداپیشه حضور دارند. همچنین اقتباس‌های زیادی از کتاب‌های او مثل مغازه‌ی خودکشی، در کشورهای فرانسه، آمریکا، ایران و... بر صحنه‌ی تئاتر اجرا شده است.

نکوداشت‌های کتاب مغازه‌ی خودکشی

  • کتابی لذت‌بخش و تفکربرانگیز. (Vulpes Libris)
  • یک مغازه‌ی خودکشی که سرشار از زندگی است. (Le Figaro)
  • بدیع و به شکل غیرمنتظره‌ای گزنده؛ کتاب «مغازه خودکشی»، یک اثر کلاسیک جاودان است. (The Truth about Books)

کتاب مغازه‌ی خودکشی مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این کتاب هیجان‌انگیز را به علاقه‌مندان به سبک کمدی سیاه و رمان‌های فانتزی پیشنهاد می‌کنیم.

با ژان تولی بیشتر آشنا شویم

ژان تولی در تاریخ 26 فوریه‌ی 1953 در فرانسه دیده به جهان گشود. او در رشته‌های مختلفی ازجمله کارگردانی، طراحی، تصویرسازی، فیلم‌نامه‌نویسی، نویسندگی و رمان‌نویسی فعالیت داشته و علاوه بر آن، تا به امروز ده کتاب موفق و پرفروش را به چاپ رسانده است. او همچنین موفق به دریافت جوایز ادبی بسیاری و انتشار 10 عنوان کتاب پرفروش در سراسر جهان شده است. بر اساس کتاب مغازه‌ی خودکشی که از مطرح‌ترین آثار تولی به شمار می‌رود، در سال 2012 انیمیشنی فرانسوی به کارگردانی پاتریس لوکنت، هنرپیشه، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس فرانسوی، ساخته شد.

در بخشی از کتاب مغازه‌ی خودکشی می‌خوانیم:

«مادموازل سعی کنید این ماسک رو بپوشید و به خودتون نگاه کنید. بیاید خودتون رو ببینید، بعدش ببریدش خونه‌تون. می‌تونید اون رو کنار تخت‌ یا توی حموم بذارید.»
«نه، دستت درد نکنه! همین هم مونده. به قدر کافی بدبختی می‌بینم.»
آلن از پشت صندوق گفت «بدبختی چرا؟ اول یاد بگیر به خودت عشق بورزی. بیا یه‌بار دیگه به خاطر من انجامش بده.»
ماسک آینه را روبه‌روی صورت زن جوان گرفت، ولی او سریع سرش را دزدید.
«نمی‌تونم.»
«آخه چرا؟»
«خیلی گنده‌م.»
«یعنی چی گنده‌ای؟ داری چی می‌گی؟ تو هم مثل همه‌ای: گوش‌هات اندازه‌ی گوش‌های بقیه‌ست، چشم‌هات، دماغت... فرقی نداری.»
«آخه تو چی می‌دونی بچه‌جون؟ دماغم کج و گنده‌ست. چشم‌هام به‌هم نزدیکند. گونه‌هام گنده‌ن. پُرِلک‌و‌پیس هم هستند.»
«وای کوتاه بیا، چه مزخرفاتی! ببین این‌جوری نیستی.»

آلن کشوِ صندوق را کشید و یک متر خیاطی بیرون آورد. نوک متر را روی چشم مشتری گذاشت و آن را تا دماغش پایین کشید. «خیله‌خب هفت سانتی‌متر. چه‌قدر باید باشه؟ پنج سانتی‌متر؟ خب، بریم سراغ فضای بین چشم‌هات. بذار اندازه‌ش بگیرم. فاصله‌شون باید چه‌قدر باشه؟ یک سانت، آره همینه. گونه‌هات... آخه مگه چه‌قدر بزرگند؟ تکون نخور، بذار این رو بذارم زیر لاله‌ی گوشِت. آهان، چهار سانتی‌متر.»
«تازه هر کدوم‌شون.»

«آره هر کدومش. ولی بخوای حساب کنی، می‌بینی این‌ها در مقایسه با کل کائنات چه‌قدر کوچیکند. این عددها اون‌قدری نیستند که آدم رو از پا بندازند. چیزی که من می‌دونم اینه که وقتی دیدم اومدی توی مغازه تو رو یه جونور شاخ‌دار عجیب‌وغریب ندیدم که چشم‌هاش روی شاخک‌هاش گیلی‌گیلی بره! اه نگاه داری می‌خندی... خنده به‌ت می‌آد. توی آینه نگاه کن ببین خنده چه‌قدر به‌ت می‌آد.» آلن این را گفت و آینه را جلوِ مشتری گذاشت تا خودش را ببیند، ولی زن ادا درآورد.

سوالات متداول
سوال: موضوع اصلی کتاب مغازه خودکشی چیست؟

پاسخ: موضوع اصلی رمان، اگزیستانسیالیسم یعنی جستجوی فرد برای یافتن معنا در دنیای پوچ است.

سوال: رمان چگونه به مفهوم آزادی می پردازد؟

پاسخ: رمان به ایده آزادی اراده و مسئولیت ناشی از آن می پردازد و خوانندگان را وادار می کند تا در مورد انتخاب های خود فکر کنند.

سوال: اهمیت «تهوع» در رمان چیست؟

پاسخ: تهوع بیانگر حس ترسناک وجودی است که توسط قهرمان داستان، آنتوان روکنتین، تجربه می شود.

سوال: چرا این کتاب امروز هم مطرح است؟

پاسخ: کاوش رمان در مضامین وجودی، جستجوی معنا، و مبارزه برای اصالت همچنان در میان خوانندگان معاصر طنین انداز است.

سوال: رمان چگونه به موضوع تنهایی می پردازد؟

پاسخ: تنهایی نقش مهمی در سفر قهرمان داستان به سوی خودشناسی ایفا می کند و امکان درون نگری و کشف خود را فراهم می

«مامان، بابا، بالاخره بهم اجازه دادین خودم رو بکشم؟ درست فهمیدم؟ می‌تونم اینکارو بکنم؟»

مادرش چشمانش را بالا برد و گفت: «خودت نه، بلکه هرکی رو که ببوسی!»

«چطوری؟»

«این آمپول پیشنهاد شرکت مرگ‌آورانه. اون رو توی رگت تزریق می‌کنی. هیچ بلایی سرت نمیاد. مریض هم نمی‌شی. ولی باعث میشه بزاقت سمی رو ترشح کنه که هرکسی رو که می‌بوسی، بکشه. هر بوسه‌ی تو به مرگ منجر می‌شه!»

میشیما گفت: «توی مغازه جایگاه خودت رو پیدا می‌کنی، می‌دونی من و مادرت تصمیم گرفتیم این وظیفه رو بهت بدیم که توی قسمت تره‌بار باشی و مشتری‌هایی که داوطلبانه این نوع خودکشی رو انتخاب می‌کنند، با یه ماچ به درک بفرستی! بوسه‌ی مرگ!»

 

https://fa-file.ir/product/327/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%85%D8%BA%D8%A7%D8%B2%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%B4%DB%8C-pdf

  • فاطمه میرمحمدلو
  • ۰
  • ۰

عرفی کتاب چگونه کمال گرا نباشیم:

کتاب چگونه کمال گرا نباشیم نوشته‌ی استفان گایز روشی جدید را برای دستیابی به زندگی بدون ترس در اختیارتان قرار می‌دهد. این کتاب که شما را از باورهای محدودکننده آزاد می‌کند و یاری می‌رساند تا کمال‌‌گرایی را کنار بگذارید، در زمره‌ی پرفروش‌ترین آثار روانشناسی قرار دارد.

درباره کتاب چگونه کمال گرا نباشیم:

کمال‌گرایی در زندگی مانند تله‌ای عمل می‌کند که فرد را دچار توهم برتری می‌نماید و مانع پیشرفت وی می‌شود. شاید تصور کنید بهترین بودن ایده‌ای جاه‌طلبانه است و شما را به اوج می‌رساند، اما در حقیقت شرایط سقوط شما را مهیا می‌کند. اگر ذهن خود را اسیر برتری و کمال نمایید از ترس ناتوانی در اجرای ایده، حتی قدمی هم در آن مسیر بر نمی‌دارید. از طرف دیگر، کمال‌گرایی دست شما را برای پیدا کردن بهانه باز می‌گذارد، بهانه‌هایی را می‌یابید تا کاری را آغاز نکنید و شکست نخورید.

استفان گایز (Stephen Guise) نویسنده‌ی کتاب چگونه کمال گرا نباشیم (How to Be an Imperfectionist) از راهی می‌گوید که برای کنار گذاشتن کمال‌گرایی رفته است و تجربیات خود را با شما در میان می‌گذارد. ماجرا از زمانی آغاز شد که هدف بزرگی مانند 50 حرکت شنای روی زمین را کنار گذاشت و هدف خود را به بخش‌ها و لقمه‌های قابل هضم‌تری تقسیم نمود. او ایده‌آل‌ترین ش

  • فاطمه میرمحمدلو
  • ۰
  • ۰

معرفی کتاب زنان زیرک؛ چرا مردان عاشق زنان زیرک می‌شوند؟
کتاب زنان ‌زیرک در پی پاسخ دادن به این سوال است. چرا مردان عاشق زنان زیرک می‌شوند؟ کتاب زنان زیرک کتابی روان‌شناسانه درباره روابط زن و مرد، نوشته شری آرگو است.

زنان زیرک با ترجمه‌ی سمیرا ساجدی توسط نشر دانژه منتشر و برای خرید و دانلود در طاقچه ارائه شده است.

درباره‌ی کتاب زنان ‌زیرک
زنان زیرک کتابی اثر شری آرگو است. موضوع کتاب زنان زیرک این سوال است: چرا مردان عاشق زنان زیرک می‌شوند؟ شری آرگو در زنان زیرک، از بعد روانشناسی به روابط بین زنان و مردان نگاه کرده است. او به جای تکیه بر تصویری رؤیایی و ایده‌آلیستی از روابط دو جنس مخالف، تصویری واقع‌گرایانه از طرز فکر و خواسته‌های مردان و رفتارهای درست یا نادرست زنان به ما ارائه می‌دهد و باوجود تعداد اندک نکاتی که با فرهنگ ما همخوانی ندارند، کتاب پر است از نکات آموزنده و جالبی که می‌توانند در زندگی هر روزه به کار بیایند.

نه‌تنها در برخورد با مردان، که در همه جا، این کتاب به زن‌ها کمک می‌کند که از گفتن واژه «نه» نهراسند و اجازه ندهند کسی از سادگی یا مهربانی آن‌ها بهره نادرستی ببرد. کتاب زنان زیرک برای زنان یک یادآوری برای بازگشت به خودشان است و از آنها می‌خواهد که با گذشت زمان و در طول زندگی، بعد زنانه وجود خویش را فراموش نکنند و به مرد زندگی‌شان نیز کمک کنند تا ویژگی‌های مردانه خود را از یاد نبرد.

  • فاطمه میرمحمدلو
  • ۰
  • ۰

معرفی و دانلود کتاب قدرت شروع ناقص: جستارهایی درباره بهتر انجام دادن کارها

معرفی کتاب قدرت شروع ناقص: جستارهایی درباره بهتر انجام دادن کارها

تا به امروز چندبار ایده‌هایتان را به این دلیل که هنوز آماده نیستید رها کرده‌اید؟ کتاب قدرت شروع ناقص از جیمز کلیر به شما نشان می‌دهد که افراد بسیاری در نتیجه‌ی این خطای فکری، هرگز کار و حرفه‌ی موردعلاقه‌ی خود را شروع نمی‌کنند؛ در حالی که انتظار برای ایده‌آل شدن شرایط اشتباه است و چیزی که نیاز به تغییر دارد، باورهای ما درباره‌ی یک شروع خوب است. درواقع ممکن است که رمز موفقیت در زندگی، در شروع‌های ناقص و غیرایده‌آل نهفته باشد.

درباره‌ی کتاب قدرت شروع ناقص

زمانی که یک حرفه، هنر یا ورزش را به‌تازگی آغاز می‌کنید، خودتان را با چه کسی مقایسه خواهید کرد؟ در دسترس‌ترین گزینه‌ها، معمولاً افراد موفق حوزه‌ای هستند که تصمیم داریم به آن وارد شویم؛ آدم‌هایی که بعد از سال‌ها کوشش و خطا توانسته‌اند راهکارهایی دقیق و تضمینی برای پیش بردن امور پیدا کنند. در این شرایط ما سعی می‌کنیم به آن‌ها نگاه کنیم، خاطرات و تجربیاتشان را بخوانیم، پای حرف آن‌ها بنشینیم و قدم به قدم مسیرشان را تکرار کنیم. اما آیا این چیزی است که واقعاً به آن نیاز داریم؟ پاسخ جیمز کلیر (James Clear)، نویسنده و سخنران حوزه‌ی موفقیت، به این پرسش منفی است. او در کتاب قدرت شروع ناقص (The Power of Imperfect Starts)، دلایل این ادعای خود را به‌تفصیل توضیح می‌دهد.

به نظر جیمز کلیر در زمان شروع یک رشته یا حرفه، الگوگیری از عملکرد بهترین‌های آن حوزه کاری اشتباه است. البته یادگیری از تجربه‌ی دیگران عالی است و می‌تواند به‌عنوان یک میان‌بر، ما را از تجربه‌های تلخ یا روش‌های وقت‌گیر نجات دهد، اما تقلید صددرصد از افراد موفق، گاهی به جای پیشروی، مانع حرکت ما می‌شود. ادعای نویسنده در کتاب قدرت شروع ناقص این است که مقایسه‌ی وضعیت فعلی خود با فردی که سال‌ها از ما جلوتر است، اغلب باعث می‌شود احساس ناکافی بودن پیدا کنیم و با دیدن تجهیزات و توانایی‌های برتر دیگران، خیلی ساده دلسرد یا حتی از مسیر منحرف شویم. در این شرایط احتمالاً با خودتان فکر می‌کنید که قبل از برداشتن قدم اول، باید مدرک جدیدی بگیرم، ابزارهای بیشتری تهیه کنم یا با آدم‌های بیشتری آشنا شوم. خب، انگیزه و تلاش شما برای یاد گرفتن، ستودنی است؛ اما اگر توضیحات جیمز کلیر در کتاب قدرت شروع ناقص را بخوانید و بفهمید که با این طرز فکر، هرگز حرکت به سمت رویاهایتان را شروع نخواهید کرد، باز هم به این روش ادامه می‌دهید؟

نکته‌ی مهم در پاسخ دادن به این سؤال، توجه به دوگانه‌ی «عالی» و «موردنیاز» است. ابزار یا مهارتی که یک فرد را به بالاترین سطح کاری و حرفه‌ای می‌رساند، معمولاً چیزی نیست که برای شروع از آن استفاده کرده باشد. به بیان دیگر اگر رسیدن به هدف را به کوهنوردی تشبیه کنیم، ابزاری که در آخرین مرحله و قبل از رسیدن به قله به آن نیاز دارید، احتمالاً در کوهپایه غیرضروری و حتی شاید دست‌وپاگیر است. جیمز کلیر در کتاب قدرت شروع ناقص سعی دارد شما را یاری کند تا انرژی خود را در یافتن چیزی که واقعاً به آن نیاز دارید، صرف کنید. با پیروی از این الگو، متوجه می‌شوید که جمع‌آوری حریصانه و بی‌منطق ابزار، گذراندن دوره‌های علمی و کسب اطلاعات وسیع، نه‌تنها کمک‌کننده نیست، بلکه در بهترین حالت حرکتتان را کند می‌کند. پس طبق راهنمایی‌های جیمز کلیر در کتاب قدرت شروع ناقص، لیست طولانی نیازمندی‌های خود را کوتاه کنید، افکار مزاحم را دور برانید و قبل از ظاهر شدن شک و تردیدهای بیشتر، اولین قدم را به سمت قله بردارید.

کتاب قدرت شروع ناقص با عنوان فرعی جستارهایی درباره بهتر انجام دادن کارها را نشر میلکان با ترجمه‌ی سید ایوب کوکبی و فرزانه حاج خلیلی منتشر کرده است.

کتاب قدرت شروع ناقص برای چه کسانی مناسب است؟

اگر تصمیم به شروع یک مسیر شغلی و حرفه‌ای یا هر حوزه‌ی دیگری در زندگی شخصی خود را دارید و نگران هستید که به اندازه‌ی کافی آماده نباشید، مطالعه‌ی کتاب قدرت شروع ناقص از جیمز کلیر را به شما توصیه می‌کنیم.

با جیمز کلیر بیشتر آشنا شویم

جیمز کلیر سخنران و نویسنده‌ی یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز است که در ایران با عنوان کتاب «عادت‌های اتمی» شناخته می‌شود. نوشته های او در روزنامه‌ها و نشریات معتبری مانند مجله‌ی تایم، نیویورک‌تایمز، وال استریت ژورنال و سی‌بی‌اس منتشر می‌شوند. وبلاگ جیمز کلیر نیز تاکنون موفق به جذب میلیون‌ها خواننده از سراسر جهان شده است.

در بخشی از کتاب قدرت شروع ناقص: جستارهایی درباره بهتر انجام دادن کارها می‌خوانیم

همه‌ی ایده‌های بزرگ کم‌وبیش فرایند خلاقانه‌ی یکسانی را پشت‌ سر می‌گذارند و در اینجا می‌خواهیم طرز کار این فرایند را شرح دهیم. فهم این موضوع مهم است، زیرا تفکر خلاقانه مهم‌ترین مهارت ممکن برای هر کس است. تقریباً برای هر مشکلی در کار یا زندگی خود می‌توانید از راهکارهای نوآورانه، تفکر جانبی و ایده‌های خلاق کمک بگیرید.

هر کس می‌تواند با استفاده از این پنج گام یاد بگیرد چگونه خلاق شود. البته این بدان معنا نیست که خلاق‌بودن کار ساده‌ای است. کشف خلاقیت درونی به شجاعت و ممارست فراوان نیاز دارد. با‌این‌حال، رویکردی پنج ‌مرحله‌ای که بعدتر درباره‌ی آن خواهید خواند، کمک می‌کند ابهامات این مسیر زدوده شود و در مسیری روشن برای کسب تفکر نوآور گام بردارید. برای توضیح کارکرد این فرایند بگذارید داستان کوتاهی تعریف کنم.

مشکلی که به راهکار خلاقانه نیاز داشت: در دهه‌ی 1870 روزنامه‌ها و چاپخانه‌ها با مشکل خاص و پرهزینه‌ای روبه‌رو بودند. در آن زمان عکاسی کار جدید و جذابی بود. خواننده‌ها دوست داشتند تصاویر بیشتری ببینند، ولی کسی نمی‌دانست چطور با هزینه‌ی کم و سرعت زیاد عکس چاپ کند.

مثلاً اگر روزنامه‌ای می‌خواست عکسی چاپ کند، باید یک نفر را برای این کار استخدام می‌کرد که به صورت دستی تصاویر را یک‌به‌یک روی صفحات فلزی حک ‌کند. از این صفحات برای ‌چاپ تصویر روی کاغذ استفاده می‌شد، اما آن‌ها بعد از چند بار استفاده می‌شکستند. پیداست که این فرایند هزینه‌بر و وقت‌گیر بود.

فردریک یوجین آیوز کسی بود که برای این مشکل راهکار ارائه کرد. او به مسیر شغلی خود تا رسیدن به شخصیت ممتاز در حیطه‌ی عکاسی و ثبت هفتاد اختراع در طول دوران کاری‌اش ادامه داد. داستان خلاقیت و نوآوری او که اندکی بعد آن را خواهم گفت، مثال خوبی برای درک پنج مرحله‌ی اصلی فرایند خلاقانه است.

فهرست مطالب کتاب

قانون بیست‌هشتاد چه موقع جواب نمی‌دهد؟
هفت راه برای بهتر ‌به‌خاطرسپردن کتاب‌ها
پنج گام برای داشتن مغزی خلاق‌تر
چگونه زنجیره‌ای از عادات خوب بسازیم؟
برنامه‌ی پانزده‌دقیقه‌ای آنتونی ترولوپبرای نوشتن بیش از چهل کتاب
روش آی‌وی لی؛ برنامه‌ی پیشنهادی متخصصان برای به‌حداکثررساندن بهره‌وری
افسانه‌ی چندوظیفگی
هیچ‌گاه قبل از ظهر ایمیل‌تان را بازبینی نکنید

  • فاطمه میرمحمدلو
  • ۰
  • ۰

معرفی کتاب هر دو در نهایت می‌میرند
قاصد مرگ پیغامی برای دو پسر نوجوان دارد: آن‌ها فقط یک روز دیگر زنده هستند. آدام سیلورا در کتاب هر دو در نهایت می‌میرند از آخرین روز زندگی دو پسری می‌گوید که همدیگر را نمی‌شناسند اما سرنوشت مشترکی دارند. این کتاب از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز بوده و به انتخاب بسیاری از مجلات و وب‌سایت‌ها، بهترین کتاب سال لقب گرفته است.

درباره‌ی کتاب هر دو در نهایت می‌میرند:
یک دقیقۀ پیش داشت مطلبی را در وب‌سایتی می‌خواند و حالا می‌داند که یک روز بیشتر به پایان زندگی‌اش نمانده است. این نحوۀ آشنایی ما با متیو است. برای روفئوس نیز اتفاق مشابهی می‌افتد، او در حال دعوا کردن است که قاصد مرگ غافل‌گیرش می‌کند. هر دو در نهایت می‌میرند (They Both Die at the End) داستان دو پسر غریبه‌ای است که سرنوشت آن‌ها را با هم پیوند می‌دهد.

آدام سیلورا (Adam Silvera) این‌طور ما را در ابتدای داستان غافل‌گیر می‌کند. متیو و روفئوس حالا فقط باید یک تصمیم بگیرند: می‌خواهند روز آخر زندگی‌شان را چطور سپری کنند؟ هر یک به دلیلی دلشان می‌خواهد دوستی تازه پیدا کنند و خوشبختانه، شرایط نیز برای این کار فراهم است؛ برنامه‌ای وجود دارد به نام «آخرین دوست».

هر دو در نهایت می‌میرند کتابی جذاب و پرکشش و درعین‌حال عمیق است که به ما خاطرنشان می‌کند زندگی بدون مرگ و عشق بدون فقدان مفهومی ندارد. با خواندن این کتاب، خواهیم گریست و هم‌زمان قدرت زندگی را خواهیم ستود و شور زندگی را احساس خواهیم کرد.

افتخارات کتاب هر دو در نهایت می‌میرند:
- پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
- برندۀ جایزۀ لینکلن
- بهترین کتاب سال به انتخاب اسکول لایبرری جورنال
- بهترین کتاب سال به انتخاب کِرکس
- بهترین رمان جوان به انتخاب باستل بست
- بهترین رمان جوان به انتخاب مجلۀ پیست
- بهترین رمان جوان به انتخاب بازفید
- از منتخبان بهترین رمان جوان به انتخاب گودریدز در سال 2017

نکوداشت‌های کتاب هر دو در نهایت می‌میرند:
- داستانی جسورانه، دوست‌داشتنی و دلهره‌آور دربارۀ فقدان، امید و قدرت رستگارکنندۀ دوستی. (لورن الیور)

- آدام سیلورا از مهارت‌های خود استفاده می‌کند که خوانندگان را وادار کند تا به این بیندیشند که درحال‌حاضر چطور زندگی می‌کنند و دوست دارند چگونه زندگی کنند. هر دو در نهایت می‌میرند نمونۀ بارز مهارت سیلورا در مطرح کردن پرسش‌های متداول همۀ ماست. (ووگ نوجوانان)

- مضامین دوستی، عشق، فقدان و سرنوشت در این رمان ترکیب شده‌اند. این رمان را باید زمانی خواند که یک جعبه دستمال‌کاغذی دوروبر آدم باشد. (برایتلی)

کتاب هر دو در نهایت می‌میرند برای چه کسانی مناسب است؟
چه نوجوان باشید و چه بزرگ‌سال، اگر به مرگ، عشق و زندگی می‌اندیشید، این کتاب مناسب شماست.

با آدام سیلورا بیشتر آشنا شویم:
این نویسندۀ جوان ازجمله رمان‌نویسان نوظهور و خوش‌آتیه‌ای است که توانسته از نویسندگان پرفروش نیویوک تایمز شود. آدام سیلورا، پیش از نویسندگی، به فروش کتاب اشتغال داشته است و یک وب‌سایت نویسندگی خلاقانه را برای نوجوانان مدیریت می‌کند.

سیلورا پیش از این چندین کتاب منتشر کرده و این نخستین اثر اوست که به فارسی برگردانده شده است.

جملات برگزیده‌ی کتاب هر دو در نهایت می‌میرند:
- زندگی کردن نادرترین اتفاق جهان هستی است. بیشتر مردم فقط وجود دارند، همین.

- جای کشتی در بندرگاه امن است، اما این آن چیزی نیست که کشتی‌ها برای آن ساخته شده باشند.

- این مرگ نیست که انسان باید از آن بترسد، ترس واقعی از هرگز زندگی نکردن است.

- هیچ کس نمی‌خواهد بمیرد. حتی کسانی که می‌خواهند به بهشت بروند هم حاضر نیستند بمیرند. با این حال، مرگ مقصد مشترک همۀ ماست. هیچ کس تاکنون نتوانسته از چنگ آن فرار کند و باید هم این‌گونه باشد، چون مرگ به احتمال خیلی زیاد، بهترین ابداع زندگی بشر است. مرگ سفیر تغییر و تحول است. کهنگی را از میان می‌برد و تازگی را جایگزین می‌کند.

در بخشی از کتاب هر دو در نهایت می‌میرند می‌خوانیم:
قاصد مرگ در حال زنگ زدن است و می‌خواهد اخطار مرگم را بدهد امروز، قرار است بمیرم. چیزی که گفتم را فراموش کنید، چون «اخطار» کلمۀ خاصی است، کلمه‌ای که معمولاً وقتی بتوان از چیزی دوری کرد، از آن استفاده می‌شود؛ مثل ماشینی که برای کسی، موقع گذشتن از چراغ‌قرمز، بوق می‌زند تا به او اخطار دهد خودش را کنار بکشد. اما این تماس فقط برای اطلاع‌رسانی است. صدای زنگ مخصوصشان شبیه ناقوسی است که تمامی ندارد، مثل زنگ کلیسا که از یک چهارراه آن‌طرف‌تر به گوش می‌رسد و بلندگوی گوشی‌ام از آن سمت اتاق، مدام پخشش می‌کند. هنوز هیچی نشده، حسابی ترسیده بودم، صدها فکر داشتند در خودشان غرقم می‌کردند. شرط می‌بندم این همان بحرانی است که اولین بار وقتی چترباز می‌خواهد از هواپیما به بیرون بپرد، تجربه می‌کند، یا حسی که پیانیست در اولین کنسرتش، پیدا می‌کند. هر چند، دیگر هیچ وقت، فرصتش را ندارم که بفهمم واقعاً این‌گونه است یا نه.

فهرست مطالب کتاب
بخش اول: قاصد مرگ
بخش دوم: آخرین دوست
بخش سوم: آغاز
بخش چهارم: پایان

معرفی کتاب هر دو در نهایت می میرند

کتاب هر دو در نهایت می میرند رمانی از آدام سیلورا نویسنده‌ی جوان آمریکایی است. این اثر داستان «متیو» و «روفوس» است که متوجه می‌شوند یک روز بیش‌تر از زندگی‌شان باقی نمانده است. مرگ پیش‌رو باعث می‌شود این‌دو با هم آشنا شوند و در یک روز باقی‌مانده از زندگی، اتفاقات متفاوتی را تجربه کنند. ماجراهایی که زیبایی‌ها و غیرقابل پیش‌بینی بودن زندگی حتا در آخرین ساعاتش را به‌زیبایی تصویر می‌کند.

رمان هر دو درنهایت می‌میرند با ترجمه میلاد بابانژاد و الهه مرادی به کوشش نشر نون منتشر و برای خرید و دانلود در طاقچه ارائه شده است. نسخه الکترونیکی این رمان با فرمت epub در طاقچه منتشر شده که در مقایسه با فرمت pdf قابلیت‌های بیشتری برای مطالعه ارائه می‌دهد.

درباره کتاب هر دو در نهایت می میرند اثر آدام سیلورا

کتاب هر دو در نهایت می‌میرند، اثر آدام سیلورا رمان‌نویس پورتوریکویی‌تبار اهل آمریکا است. نویسنده‌ای که در جوانی به یکی از رمان‌نویسان محبوب و پرمخاطب تبدیل شده است. این رمان، داستان دو نوجوان به نام‌های «متیو» و «روفوس» است که اندکی پس از نیمه‌شب پنجم سپتامبر ۲۰۱۷، طی تماسی که قاصد مرگ (Death-Cast) با آن‌ها می‌گیرد، درمی‌یابند یک روز بیش‌تر برای زندگی کردن فرصت ندارند. قاصد مرگ شرکتی است که مرگ افراد را کمی پیش از وقوع پیش‌بینی می‌کند. پس از دریافت این خبر شوک‌آور، متیو و روفوس که هیچ آشنایی پیشینی با هم ندارند، یکدیگر را پیدا می‌کنند و در روز پایانی زندگی، دوستی عمیقی را شکل می‌دهند.

ماجراهای جذابی که در این یک روز می‌گذرد، رمان هر دو در نهایت می میرند را به اثری جذاب و خواندنی تبدیل کرده است؛ اثری که به‌خصوص برای نوجوانان که در آغاز زندگی هستند، نکات ارزشمندی برای آموختن دارد. این رمان پس از انتشار در سال ۲۰۱۷، جوایز بسیاری برای نویسنده‌ی جوانش، آدام سیلورا به ارمغان آورد و در لیست‌ پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت. این کتاب را الهه مرادی و میلاد بابانژاد به فارسی برگردانده‌اند و نشر نون آن را به انتشار رسانده است.

خواندن و دانلود کتاب هر دو در نهایت می میرند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

خواندن این کتاب را به طرف‌داران ژانر داستان نوجوان و رمان‌های ماج

  • فاطمه میرمحمدلو
  • ۰
  • ۰

معرفی کتاب خودشناسی کاربردی: درباره‌ى زندگى عاطفى، شغلى، روابط با دیگران، غم و اندوه

اگر از ما خواسته شود خودمان را توصیف کنیم ناگهان متوجه می‌شویم هیچ توضیح مشخصی در اختیار نداریم. آلن دوباتن در کتاب خودشناسی کاربردی که یکی از مجموعه‌کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی است نشان می‌دهد ما نمی‌توانیم به‌راحتی خودمان را برای دیگران خلاصه کنیم. به همین دلیل نیاز به پیشنهادات و تذکرات دقیق‌تری داریم که به ما در ساختن تصویر مشخص‌تری از خود کمک کند.

درباره‌ی کتاب خودشناسی کاربردی

آلن دوباتن (Alain de Botton) ب

  • فاطمه میرمحمدلو