دانلود کتاب رایگان بصورت صوتی و pdf جدید ترجمه فارسی و پرفروش

دانلود جدیدترین کتاب های فارسی و خارجی ترجمه فارسی و زیر نویس جدید pdf و صوتی mp3

دانلود کتاب رایگان بصورت صوتی و pdf جدید ترجمه فارسی و پرفروش

دانلود جدیدترین کتاب های فارسی و خارجی ترجمه فارسی و زیر نویس جدید pdf و صوتی mp3

دانلود جدیدترین کتاب های فارسی و خارجی ترجمه فارسی و زیر نویس جدید pdf و صوتی mp3
دانلود کتاب رایگان بصورت صوتی و pdf جدید ترجمه فارسی و پرفروش

کلمات کلیدی

دانلود کتاب محدودیت صفر صوتی رایگان

خلاصه کتاب محدودیت صفر

بهترین ترجمه کتاب محدودیت صفر

Pdf کتاب محدودیت صفر

کتاب محدودیت صفر دیجی کالا

قسمتهایی از کتاب محدودیت صفر

جملات تاکیدی کتاب محدودیت صفر

دانلود رایگان کتاب پول یووال نوح هراری pdf

دانلود رایگان pdf کتاب محدودیت صفر ترجمه مژگان جمالی

کتابی برای مستقل شدن

کتاب های خودسازی

کتاب های خودساخته

دانلود کتابهای موفقیت

کتاب برای شخصیت سازی

دانلود کتاب سفر به انتهای شب

کتاب قابلمه را فراموش کن نی نی سایت

کتاب قابلمه را فراموش کن دیجی کالا

قیمت کتاب قابلمه را فراموش کن

فایل صوتی کتاب قابلمه را فراموش کن

دانلود کتاب قابلمه را فراموش کن جلد دوم

دانلود رایگان کتاب قابلمه را فراموش کن pdf

دانلود رایگان قابلمه را فراموش کن

خلاصه کتاب قابلمه را فراموش کن

کتاب پرایس اکشن لنس بگز ترجمه امیرعباس قربانی pdf

کتاب پرایس اکشن لنس بگز ترجمه امیرعباس قربانی

کتاب پرایس اکشن لنس بگز pdf رایگان

کتاب پرایس اکشن ال بروکز

کتاب معامله گر پرایس اکشن pdf

دانلود ترجمه کتاب لنس بگز رایگان

بهترین ترجمه کتاب پرایس اکشن لنس بگز

  • ۰
  • ۰

 دانلود PDF کتاب هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن خانه›روانشناسی›موفقیت و خودسازی› کتاب هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن
معرفی و : چرا فکر کردن، آغاز و پایان رنج است؟
(224 رای)

عکس جلد کتاب هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن: چرا فکر کردن، آغاز و پایان رنج است؟
نویسنده: جوزف انگوین
مترجم: شاهین غفاری
ناشر: موسسه انتشارات فلسفه
قیمت:

هر آن چه فکر می کنی باور نکن
epub
معرفی، خرید و دانلود کتاب هر آن چه فکر می کنی باور نکن
چرا فکر کردن، آغاز و پایان رنج است؟
نویسنده:
مترجم:
ناشر:
برای اینکه خلقت روی دهد ابتدا باید یک فضای خالی وجود داشته باشد. همین موضوع در مورد ذهن ما نیز صادق است. اگر می خواهید چیز جدیدی (مثل افکار جدید) خلق شود، ابتدا باید یک فضای خالی در ذهن خود ایجاد کنید تا بتوانید ایده های جدیدی دریافت کنید که می توانند زندگی شما را دگرگون کنند. خلق این فضای خالی، از راه عدم تفکر میسر می شود.
آرامش، عشق، شادمانی و هیجانات مثبت همگی وضعیت پیش فرض ما به عنوان انسان هستند. فقط هنگام تفکر، از این وضعیت طبیعی جدا می شویم. وقتی فکر کردن را رها کنیم، دوباره به وضعیت طبیعی وجودی خود باز می گردیم و تمام احساسات مثبت را بدون هیچ زحمتی تجربه می کنیم.
فاصله با گسترش آگاهی خویش تجربه ی عشقی عمیق تر به اندازه ی اندیشیدن است. این موهبت حاصل ورود به وضعیت عدم تفکر است.
ذهن انسان بهترین فروشنده است و دقیقا می داند چه بگوید تا انسان را به حلقه شوم تفکر مخرب بازگرداند. در این لحظه شما دو گزینه در پیش رو دارید: یا به ناشناخته ها ایمان داشته باشید و در احساس شادی، آرامش و عشق باقی بمانید و یا به الگوهای قدیمی و آشنای درد و رنج روانی بازگردید. ما می توانیم انتخاب کنیم که در ناشناخته ها آزاد و شاد باشیم یا در شناخته ها محبوس باشیم رنج بکشیم.
اتفاقاتی که به عنوان شکست می شناسیم، فقط درس ها و فرصت هایی برای رشد هستند. باید به ناشناخته ها ایمان داشته باشیم زیرا تنها با پا گذاشتن در راه ناشناخته ها می توانیم زندگی متفاوتی نسبت به اکنون داشته باشیم. ناشناخته جایی است که تمام امکان ها در آن، از جمله همان چیزهایی که همیشه برای زندگی خود می خواستید وجود دارند. وقتی این شجاعت را پیدا کنید که به وادی ناشناخته ها قدم بگذارید و از آن نترسید، امکان ندارد که زندگی شما تغییر نکند.

20000 تومان - 4.49€
خرید کتاب الکترونیک
نسخه نمونه رایگان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome
برای دانلود قانونی کتاب هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی
فهرست
مشخصات
نظرات 110
معرفی کتاب هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن: چرا فکر کردن، آغاز و پایان رنج است؟
کتاب هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن اثری کارآمد در ژانر خودسازی‌ست. جوزف انگوین در این کتاب به شما کمک می‌کند افکارتان را کنترل کنید، از اضطراب و استرس خود بکاهید و به ناشناخته‌ها ایمان داشته باشید. این شما و این راهنمای دستیابی به عشق، آرامش و شادمانی...

درباره کتاب هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن
تاکنون برایتان پیش آمده که چنان در افکارتان غرق شده باشید که در نهایت با روانی ازهم‌گسیخته، نسبتتان را با واقعیت از دست دهید و نتوانید چیزها و اتفاق‌ها را آنطور که واقعاً هست مشاهده کنید؟ گاهی تمام تلاش خود را به کار می‌گیرید تا افکارتان را کنترل کنید و هر چه در این جهت سعی می‌کنید، به بن‌بست می‌رسید؟ باید به شما بگوییم که تنها نیستید.

«زندگی سخت است و فکر کردن فقط سخت‌ترش می‌کند.» این اعتقاد اصلی جوزف انگوین، نویسنده‌ی کتاب هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن (Don't Believe Everything You Think) است. تصور کنید زمانی را که در خواب و بیداری در تختخوابتان دراز کشیده‌اید و افکار منفی هر لحظه در سرتان بیشتر جان می‌گیرند. در این مواقع هر چه تلاش می‌کنید نمی‌توانید ذهنتان را مدیریت کنید و کمی از اضطراب ناشی از بیش‌از‌حد فکر کردن بکاهید. اینگونه می‌شود که خیره می‌شوید به سقف، به دیوار اتاق و بی‌سلاح و بی‌سپر مقابل افکار منفی قرار می‌گیرید.

کتاب‌های فراوانی درباره‌ی نحوه‌ی مدیریت ذهن و کنترل افکار منفی به نگارش درآمده است و کتاب هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن یکی از بهترین‌هاست. جوزف انگوین (Joseph Nguyen)، به شما نشان می‌دهد که چگونه فکر کردن شروع و پایان هر رنجی‌ست. به همین دلیل است که وقت آن رسیده از فکر کردن دست بکشید و کمی به احساساتتان بها بدهید. اما این امر چگونه محقق خواهد شد؟ جوزف انگوین به شما پاسخ می‌گوید.

خانه›کتاب صوتی›روانشناسی و موفقیت›کتاب صوتی هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن
معرفی و دانلود کتاب صوتی هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن: چرا فکر کردن، آغاز و پایان رنج است؟
(170 رای)

عکس جلد کتاب صوتی هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن: چرا فکر کردن، آغاز و پایان رنج است؟
نویسنده: جوزف انگوین
مترجم: شاهین غفاری
گوینده: ایمان نظیفی
ناشر صوتی: موسسه انتشارات فلسفه
قیمت:
30000 تومان - 6.49€
خرید کتاب صوتی
شنیدن نمونه
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome
برای دانلود قانونی کتاب صوتی هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی
فهرست
مشخصات
نظرات 77
معرفی کتاب صوتی هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن: چرا فکر کردن، آغاز و پایان رنج است؟
از نگرانی‌های بی‌مورد هر روزه به ستوه آمده‌اید؟ گفت‌و‌گوهای مداوم ذهنی آرامش را از شما سلب کرده‌اند؟ جوزف انگوین در کتاب صوتی هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن شما را برای همیشه از وسواس‌های فکری نجات خواهد داد. اگر برای ورود شادی و آسودگی به زندگی‌تان آماده هستید، کافی است همین حالا شنیدن این کتاب آرامش‌بخش را آغاز کنید.

درباره‌ی کتاب صوتی هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن
خب، واقعیت این است که همگی ما تجربه‌ی درگیری با وسواس‌های فکری و نشخوارهای ذهنی را داشته‌ایم. همه چیز با یک ایده یا فکر ساده شروع می‌شود اما ذهن ما آن‌قدر به موضوع دامن می‌زند تا ما را به‌کلی کلافه کند. اینجاست که فکر کردن به جای اینکه برایمان راهگشا باشد و گرهی از زندگیمان باز کند، بیشتر باعث رنج و دردسرمان می‌شود.

جوزف انگوین (Joseph Nguyen) درست نقطه‌ی مقابل فیلسوفانی است که کل هستی انسان را وابسته به قدرت تفکر می‌دانند. این نویسنده در کتاب صوتی هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن (Don't Believe Everything You Think) از مصائب زیاد فکر کردن برایتان می‌گوید تا بدانید که مغز ما می‌تواند چه فاجعه‌ای به بار بیاورد! وقتی که افکار منفی پشت‌سر‌هم به مغزتان هجوم می‌آورند و به اصطلاح از یک کاه، کوهی در ذهنتان ساخته می‌شود.

دانلود کتاب هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن

 

البته نگران نباشید. فکر کردن زیادی هم مانند بسیاری از مشکلات انسان راه حل خودش را دارد. جوزف انگوین به شما می‌آموزد که از احساساتتان علیه افکارتان استفاده کنید. گاهی باید به قلب خود اعتماد کنیم و بگذاریم راه درست را به ما نشان بدهد. به‌ویژه در تصمیماتی که به زندگی عاطفی ما مربوط هستند، قلب ما بهتر از مغزمان دست به انتخاب‌های درست می‌زند.

طاقچه
روان‌شناسی و موفقیت
موفقیت و خودیاری
کتاب هر آن چه فکر می کنی باور نکن
کتاب هر آن چه فکر می کنی باور نکن اثر جوزف انگوین
کتاب هر آن چه فکر می کنی باور نکن
نویسنده:
جوزف انگوین
مترجم:
شاهین غفاری
انتشارات:
موسسه انتشارات فلسفه
دسته‌بندی:
موفقیت و خودیاریروان‌شناسی عمومی
امتیاز:
۳.۸
از ۹ رأی
خواندن نظرات

نمونۀ رایگان کتاب الکترونیکی
معرفی کتاب هر آن چه فکر می کنی باور نکن
کتاب هر آن چه فکر می کنی باور نکن نوشتهٔ جوزف انگوین با ترجمهٔ شاهین غفاری در موسسه انتشاراتی فلسفه منتشر شده است.

درباره کتاب هر آن چه فکر می کنی باور نکن
نویسنده در مقدمهٔ کتاب هر آن چه فکر می کنی باور نکن توضیح می‌دهد این کتاب نوشته شده تا به شما کمک کند که هر آنچه در تمام زندگی به دنبالش بوده‌اید را پیدا کنید و پاسخ تمام سؤالاتتان را بیابید. بعد از خواندن این کتاب، همان شخص سابق نخواهید ماند. تنها چیز ثابت در زندگی، تغییر است. رشدکردن، فرایند اجتناب‌ناپذیر زندگی است و امکان ندارد بعد از خواندن این کتاب تغییر نکنید. این کتاب به شما کمک می‌کند تا از حقیقتی که در درون خود از آن آگاهید، رونمایی کنید و احساساتی که تمام عمر به دنبالشان بوده‌اید را کشف کنید.

نویسنده توضیح می‌دهد در این کتاب معنای دیگری از حقیقت را به شما نشان خواهد داد. 

خواندن کتاب هر آن چه فکر می کنی باور نکن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم
این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به کتاب‌هایی دربارهٔ شناخت مغز پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب هر آن چه فکر می کنی باور نکن
«نمی‌خواهم بگویم هر آن‌چه که تحمل می‌کنیم کاذب و ساخته ذهن خودمان است. بدبیاری‌ها و رخدادهای وحشتناک هر روز برای افراد زیادی رخ می‌دهند. باوجودآنکه دردهای زیادی را در زندگی خود تجربه می‌کنیم اما رنج بردن، انتخاب خود ماست. به‌بیان‌دیگر، از دردها نمی‌توان اجتناب کرد اما واکنشی که به رویدادها و شرایط پیرامون نشان می‌دهیم به انتخاب ما بستگی دارد. ما انتخاب می‌کنیم که رنج ببریم یا نبریم.

بودایی‌ها می‌گویند هر بار که یک رویداد منفی را تجربه می‌کنیم، دو تیر به سمت‌مان پرتاب می‌شود. برخورد فیزیکی با یک تیر، دردناک است. برخورد با تیر دوم که تیر احساسی است، حتی دردناک‌تر است (این همان رنج بردن است).

بودا توضیح می‌دهد «در زندگی نمی‌توانیم همیشه تیر اول را کنترل کنیم اما تیر دوم، چیزی نیست جز واکنش ما به تیر اول. تیر دوم، انتخابی است.»

وقتی چند سال قبل برای اولین بار این نقل‌قول را از بودا شنیدم، گیج شدم زیرا باوجودآنکه معنای آن را درک کردم اما نمی‌دانستم که چطور باید آن را در زندگی خود به‌کار گیرم. آخر بدیهی است که وقتی به یک نفر حق انتخاب داده شود که از بین رنج بردن و نبردن یکی را انتخاب کند، اگر عقل سلیمی داشته باشد، رنج نبردن را انتخاب می‌کند.

اما چطور می‌توانستم انتخاب کنم که رنج نبرم؟ اگر به این سادگی بود، هیچ‌کس از هیچ‌چیز رنج نمی‌برد. سال‌ها بعد به این درک جدید رسیدم که رنج از کجا سرچشمه می‌گیرد و توانستم آن را در منبعش متوقف کنم.

وقتی سفر خودبه‌سازی را آغاز کردم، به دریایی از آموزه‌ها، تحقیقات و روش‌ها برخورد کردم که به غلبه بر مشکلات کمک می‌کردند. ده‌ها و شاید صدها کتاب خواندم، به مطالعه روانشناسی پرداختم، نزد درمان‌گران رفتم، به سخنان رهبران فکری گوش کردم، عادت‌های خود را تغییر دادم، ساعت چهار صبح بیدار می‌شدم، رژیم غذایی‌ام را تغییر دادم، منظم‌تر و هدفمندتر شدم، لایه‌های ناشناخته وجودم را کنکاش کردم، تیپ‌های شخصیتی مختلف را مرور کردم، هر روز مدیتیشن می‌کردم، به گوشه‌نشینی‌های معنوی پرداختم، از مرشدان معنوی پیروی و در مورد مذاهب باستانی تحقیق کردم.

سرسختانه در پی یافتن پاسخی بودم زیرا می‌خواستم بدانم که چگونه در زندگی خود به رنج پایان دهم و به دیگران نیز در این راه کمک کنم. با آنکه بعضی از موارد بالا به پیشرفت تدریجی من کمک کردند اما رنجم را پایان ندادند. هر روز احساس ترس، اضطراب، ناکامی، رنجیدگی، خشم و سنگینی داشتم. حتی باوجود انجام تمام این کارها همچنان پاسخم را کشف نکردم و اگر بخواهم صادقانه بگویم، حتی نسبت به قبل از شروع این اقدامات، بیشتر احساس گم‌گشتگی می‌کردم.»

با شنیدن کتاب صوتی هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن یاد می‌گیرید که ذهن را کنترل و مدیریت کنید؛ پیش از اینکه او بر شما تسلط پیدا کند. بسیاری از نگرانی‌ها و ترس‌های ما حاصل تصور غلطی است که از واقعیت‌ها داریم. مغز تحلیلگر ما عادت دارد در هر لحظه از زندگی، اتفاقات بعدی را برای ما پیش‌گویی کند؛ غافل از اینکه دانش ما برای پیش‌‌بینی امور بسیار محدود است.

انتخاب با شماست! اینکه هر مسئله‌ی ریزودرشتی را بارها در ذهنتان حلاجی کنید و عاقبت به خاطر ترس از نتایج احتمالی، دست به هیچ کاری نزنید یا اینکه در لحظه زندگی کرده و کمی به جنبه‌ی شهودی خود هم توجه داشته باشید. جوزف انگوین به شما کمک می‌کند تا در رویارویی با مشکلات، از ابزارها و توانایی‌های دیگر خود هم استفاده کنید، نه اینکه یک‌راست به سراغ حساب‌و‌کتاب‌های ذهنی بروید. خلاقیت و عشق همان ابزار کارآمدی هستند که به کمک ما می‌آیند تا هم آرامش بیشتری داشته باشیم و هم به موفقیت‌های بزرگتری برسیم.

کتاب صوتی هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن را با صدای ایمان نظیفی و برگردان شاهین غفاری می‌شنوید. موسسه انتشاراتی فلسفه چاپ و انتشار این کتاب را به عهده داشته است.

کتاب صوتی هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن مناسب چه کسانی است؟
اگر شما هم به شنیدن کتاب‌های روانشناسی با محوریت خودسازی، موفقیت شخصی و خودیاری علاقمند هستید، حتماً شیفته‌ی کتاب صوتی هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن خواهید شد.

در بخشی از کتاب صوتی هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن می‌شنویم
وقتی اهداف ما مخلوق درماندگی و ناچاری باشند، در مورد آن‌ها حس فوریت و کمیابی پیدا می‌کنیم (احساس می‌کنیم باید فوراً به سراغشان برویم، در غیر این‌صورت تمام می‌شوند). آن‌ها مثل باری روی دوش‌مان سنگینی می‌کنند. حتی شاید این اهداف را به‌عنوان وظیفه‌ای طاقت‌فرسا در نظر بگیریم که به‌اجبار زیر بار آن‌ها رفته‌ایم. به‌تدریج ممکن است دچار تردید به خود یا سندرم ایمپاستر شویم و احساس کنیم که برای هر کاری با کمبود وقت مواجهیم. با آشفتگی به‌دنبال زندگی می‌دویم و ناامیدانه به جستجوی پاسخ‌ها و راه‌هایی می‌گردیم تا به کمک آن‌ها هر چه سریع‌تر به اهداف خود برسیم. در این حالت همیشه چشم به عوامل بیرونی چشم می‌دوزیم تا مشکلات ما را حل کنند. هرگز به احساس رضایت نمی‌رسیم و کار خود را کافی نمی‌دانیم. بدتر از همه اینکه اگر به هدف خود برسیم، بعد از مدتی دوباره آن احساس کمبود باز خواهد گشت. از آنجا که از کار خود احساس رضایت نمی‌کنیم، حس موفقیت به ما دست نمی‌دهد و از آنجا که کار خود را ناکافی و ناکامل می‌دانیم، در مورد خودمان هم همین احساس را پیدا خواهیم کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی
نمونه
11 دقیقهمقدمه: در این کتاب چه کشف خواهید کرد و چگونه بیشترین بهره را از خواندن آن ببرید؟
6 دقیقهبخش اول: سفری برای یافتن دلیل ریشه‌ای رنج انسان
18 دقیقهبخش دوم: دلیل ریشه‌ای تمام رنج‌ها
4 دقیقهبخش سوم: اصلاً چرا فکر می‌کنیم؟
11 دقیقهبخش چهارم: افکار در برابر تفکر
10 دقیقهبخش پنجم: اگر فقط چیزی را می‌توانیم احساس کنیم که به آن فکر کنیم، آیا برای رسیدن به احساسات مثبت نیز باید مثبت فکر کنیم؟
6 دقیقهبخش ششم: تجربه انسان چگونه خلق می‌شود؛ سه اصل بنیادی
12 دقیقهبخش هفتم: اگر فکر کردن دلیل اصلی رنج ماست، چطور باید آن را متوقف کنیم؟
5 دقیقهبخش هشتم: چگونه بدون فکر کردن می‌توانیم در این دنیا رشد کنیم؟
30 دقیقهبخش نهم: اگر تفکر نداشته باشیم، با اهداف و آرزوهای خود چه کنیم؟
10 دقیقهبخش دهم: عشق بی‌قیدوشرط
8 دقیقهبخش یازدهم: بعد از آنکه آرامش، شادمانی، عشق و کامیابی را در زمان حال تجربه کردید، چه باید بکنید؟
6 دقیقهبخش دوازدهم: هیچ‌چیزی خوب یا بد نیست
9 دقیقهبخش سیزدهم: بدون فکر کردن چه کنیم؟
23 دقیقهبخش چهاردهم: چگونه از درک شهودی خود پیروی کنیم؟
10 دقیقهبخش پانزدهم: خلق فضایی برای معجزات
6 دقیقهبخش شانزدهم: اتفاقاتی که بعد از شروع زندگی در وضعیت عدم تفکر رخ می‌دهند (موانع بالقوه)
7 دقیقهبخش هفدهم: حالا چه باید کرد؟
34 دقیقهخلاصه‌ای بر عدم تفکر
ادامه فهرست
مشخصات کتاب صوتی
نام کتاب    کتاب صوتی هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن: چرا فکر کردن، آغاز و پایان رنج است؟
نویسنده    جوزف انگوین
مترجم    شاهین غفاری
گوینده    ایمان نظیفی
ناشر صوتی    موسسه انتشارات فلسفه
سال انتشار    ۱۴۰۱

شما میان احساس شادی و آرامش و درد و رنج روانی مخیرید. با شماست که کدام را انتخاب می‌کنید. نویسنده در کتاب پیش‌رو گام‌به‌گام همراه شماست تا به وادی ناشناخته‌ها قدم بگذارید و از چیزی نترسید. تنها در این صورت است که می‌توانید به آنچه که همیشه در سر می‌پروراندید و برایتان مطلوب بوده، دست یابید. بینشی که کتاب هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن به شما می‌بخشد، باعث می‌شود تا هنگام مواجهه با چالش‌های زندگی، ابزارهای بهتری را در اختیار داشته باشید.

کتاب هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن اولین بار در سال 2022 منتشر و توجه منتقدان را به خود جلب کرده است. شاهین غفاری آن را به فارسی برگردانده و موسسه‌ی انتشارات فلسفه آن را منتشر کرده است.

کتاب هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن مناسب چه کسانی است؟
علاقه‌مندان به کتاب‌های توسعه‌ی فردی، از مخاطبان اصلی اثر حاضر هستند.

جملات برگزیده‌ی کتاب هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن
- هیچ محدودیتی برای ذهن وجود ندارد مگر آن‌هایی که خود می‌پذیریم. (ناپلئون هیل)
- بزرگ‌ترین قدرتی که بشر می‌تواند به آن دست یابد، قدرت عشق بدون شرط است. (تونی گرین)
- زمانی خواهد رسید که باور می‌کنید همه‌چیز تمام شده است. این همان نقطه آغاز است. (لوییس لامور)
- امروز فضایی برای معجزات باز می‌کنم. مهم نیست که معجزه چقدر بزرگ باشد بلکه مهم فضایی است که برای آن خلق می‌کنید. (کایل گری)
- این شجاعت را داشته باشید که از قلب و درک شهودی خود پیروی کنید. آن‌ها به طریقی می‌دانند که شما حقیقتاً چه می‌خواهید. (استیو جابز)
- فکر نکنید. فکر‌کردن کارها را پیچیده می‌کند. فقط احساس کنید و اگر این احساس برای‌تان آشنا بود، همان مسیر را ادامه دهید. (آر. ‌ام دریک)

در بخشی از کتاب هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن می‌خوانیم
خلاقیت بی‌قیدوشرط، ناب‌ترین شکل خلاقیت است. وقتی چیزی با استفاده از عشق بی‌قیدوشرط خلق می‌شود، چاره‌ای نداریم جز اینکه بایستیم و آن را با شگفتی ستایش کنیم. خلاقیت بدون شرط همیشه نوآورانه، منحصربه‌فرد، جدید، مجذوب‌کننده، دلاورانه، متفاوت و انقلابی است. افراد بسیار اندکی در چنین فضایی فعالیت می‌کنند چون ما همیشه برای کارهای خود قید و شرط تعیین می‌کنیم.

برای مثال وقتی کاری را برای رسیدن به هدف درآمدِ بیشتر انجام می‌دهیم، باید تلاش کنیم که برای خود درآمد خلق کنیم. این یک خلاقیت مشروط است زیرا هیچ‌کس پول را فقط برای اینکه پول داشته باشد نمی‌خواهد. پول همیشه برای رسیدن به خواسته‌ای دیگر مورداستفاده قرار می‌گیرد. این به‌طور طبیعی، آن‌چه خلق می‌کنیم را دارای قید و شرط می‌کند. وقتی چیزی را برای رسیدن به چیز دیگری خلق می‌کنیم، معمولاً از فرایند خلق آن لذتی نمی‌بریم چون آن چیز ابزاری برای رسیدن به هدف دیگری است.

به همین دلیل است که همیشه خود را در حال تقلا و جان کندن و آشفتگی می‌یابیم و همیشه احساس استرس و سردرگمی داریم. حتی وقتی به هدف خود می‌رسیم، فقط برای مدتی از آن لذت می‌بریم و سپس به سراغ هدف دیگری می‌رویم که مجبوریم آن را دنبال کنیم چون به آن‌چه در جستجویش بودیم نرسیدیم.

درواقع آن‌چه به‌دنبالش هستیم، تجربه کردن یک احساس است. ما پول می‌خواهیم تا احساس آرامش و امنیت کنیم. دوست داریم در کنار خانواده خود باشیم تا احساس عشق و شادمانی کنیم. می‌خواهیم کاری که عاشقش هستیم را انجام دهیم زیرا به ما احساس کامیابی می‌دهد. این‌ها احساساتی هستند که سعی داریم تجربه کنیم اما به‌اشتباه فکر می‌کنیم که شیء یا هدفی که در پی آن هستیم، آن احساسات را به ما می‌دهند. این ایده اساساً اشتباه است زیرا احساسات ما فقط از درون‌مان تولید می‌شوند و نه از یک چیز بیرونی.

فهرست مطالب کتاب
مقدمه: در این کتاب چه کشف خواهید کرد و چگونه بیشترین بهره را از خواندن آن ببرید؟
بخش اول: سفری برای یافتن دلیل ریشه‌ای رنج انسان
بخش دوم: دلیل ریشه‌ای تمام رنج‌ها
راهب جوان و قایق خالی (داستان ذِن در مورد اینکه چرا فکر‌کردن دلیل رنج ماست)
بخش سوم: اصلاً چرا فکر می‌کنیم؟
بخش چهارم: افکار در برابر تفکر
بخش پنجم: اگر فقط چیزی را می‌توانیم احساس کنیم که به آن فکر کنیم، آیا برای رسیدن به احساسات مثبت نیز باید مثبت فکر کنیم؟
بخش ششم: تجربه انسان چگونه خلق می‌شود؛ سه اصل بنیادی
ذهن‌کائناتی
آگاهی کائناتی
فکر کائناتی
بخش هفتم: اگر فکر کردن دلیل اصلی رنج ماست، چطور باید آن را متوقف کنیم؟
بهشت و جهنم: یک حکایت ذن
بخش هشتم: چگونه بدون فکر کردن می‌توانیم در این دنیا رشد کنیم؟
بخش نهم: اگر تفکر نداشته باشیم، با اهداف و آرزوهای خود چه کنیم؟
من فکر می‌کنم پس رنج می‌کشم
بخش دهم: عشق بی‌قیدوشرط
خلاقیت بی‌قیدوشرط
بخش یازدهم: بعد از آنکه آرامش، شادمانی، عشق و کامیابی را در زمان حال تجربه کردید، چه باید بکنید؟
بخش دوازدهم: هیچ‌چیزی خوب یا بد نیست
بخش سیزدهم: بدون فکر کردن چه کنیم؟
حالا بدون فکر‌کردن، از کجا بدانیم که چه باید بکنیم؟
بخش چهاردهم: چگونه از درک شهودی خود پیروی کنیم؟
بخش پانزدهم: خلق فضایی برای معجزات
داستان استاد ذن و شاگرد– فنجان خود را خالی کن
بخش شانزدهم: اتفاقاتی که بعد از شروع زندگی در وضعیت عدم تفکر رخ می‌دهند (موانع بالقوه)
بخش هفدهم: حالا چه باید کرد؟
خلاصه‌ای بر عدم تفکر
رهنمودی برای توقف فکر‌کردن
چارچوبی برای توقف فکر‌کردن
موانع بالقوه
از کجا بدانید که در وضعیت عدم تفکر قرار دارید؟
رهنمودی برای خلق یک محیط مناسب برای وضعیت عدم تفکر
چارچوبی برای حذف عوامل محرک فکر‌کردن
چارچوبی برای خلق یک محیط مناسب برای وضعیت عدم تفکر
مثال‌هایی از طبقه‌بندی
چارچوبی برای پیاده کرده وضعیت عدم تفکر در محیط کار
رهنمودی برای غلبه بر عادت‌ها/رفتارهای مخرب
قدردانی
پی‌نوشت

ادامه فهرست

 

منبع:

https://fa-file.ir/product/15/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%87%D8%B1-%D8%A2%D9%86-%DA%86%D9%87-%D9%81%DA%A9%D8%B1-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D9%88%D8%B1-%D9%86%DA%A9%D9%86%3A-%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D9%81%DA%A9%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86%D8%8C-%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D9%88-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D9%86%D8%AC-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%9F

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی