دانلود کتاب رایگان بصورت صوتی و pdf جدید ترجمه فارسی و پرفروش

دانلود جدیدترین کتاب های فارسی و خارجی ترجمه فارسی و زیر نویس جدید pdf و صوتی mp3

دانلود کتاب رایگان بصورت صوتی و pdf جدید ترجمه فارسی و پرفروش

دانلود جدیدترین کتاب های فارسی و خارجی ترجمه فارسی و زیر نویس جدید pdf و صوتی mp3

دانلود جدیدترین کتاب های فارسی و خارجی ترجمه فارسی و زیر نویس جدید pdf و صوتی mp3
دانلود کتاب رایگان بصورت صوتی و pdf جدید ترجمه فارسی و پرفروش

کلمات کلیدی

دانلود کتاب محدودیت صفر صوتی رایگان

خلاصه کتاب محدودیت صفر

بهترین ترجمه کتاب محدودیت صفر

Pdf کتاب محدودیت صفر

کتاب محدودیت صفر دیجی کالا

قسمتهایی از کتاب محدودیت صفر

جملات تاکیدی کتاب محدودیت صفر

دانلود رایگان کتاب پول یووال نوح هراری pdf

دانلود رایگان pdf کتاب محدودیت صفر ترجمه مژگان جمالی

کتابی برای مستقل شدن

کتاب های خودسازی

کتاب های خودساخته

دانلود کتابهای موفقیت

کتاب برای شخصیت سازی

دانلود کتاب سفر به انتهای شب

کتاب قابلمه را فراموش کن نی نی سایت

کتاب قابلمه را فراموش کن دیجی کالا

قیمت کتاب قابلمه را فراموش کن

فایل صوتی کتاب قابلمه را فراموش کن

دانلود کتاب قابلمه را فراموش کن جلد دوم

دانلود رایگان کتاب قابلمه را فراموش کن pdf

دانلود رایگان قابلمه را فراموش کن

خلاصه کتاب قابلمه را فراموش کن

کتاب پرایس اکشن لنس بگز ترجمه امیرعباس قربانی pdf

کتاب پرایس اکشن لنس بگز ترجمه امیرعباس قربانی

کتاب پرایس اکشن لنس بگز pdf رایگان

کتاب پرایس اکشن ال بروکز

کتاب معامله گر پرایس اکشن pdf

دانلود ترجمه کتاب لنس بگز رایگان

بهترین ترجمه کتاب پرایس اکشن لنس بگز

  • ۰
  • ۰

طاقچهروان‌شناسی و موفقیت موفقیت و خودیاری  کتاب زرنگ باش خانم!
کتاب زرنگ باش خانم! اثر ایمی کوهن
کتاب زرنگ باش خانم!
نویسنده:
ایمی کوهن
مترجم:
سیده ژاله موسوی نصر
ویراستار:
خلیل رضوی
انتشارات:
انتشارات کهکشان دانش
دسته‌بندی:
موفقیت و خودیاریمجموعه زندگی و کسب و کار موفق برای همه
امتیاز:
۲.۸
از ۵ رأی
خواندن نظرات

نمونۀ رایگان کتاب الکترونیکی
معرفی کتاب زرنگ باش خانم!
کتاب زرنگ باش خانم! نوشتهٔ ایمی کوهن (کارشناس حرفه‌ای، نویسنده و سخنران) و ترجمهٔ سیده ژاله موسوی نصر است. انتشارات کهکشان دانش این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر دربارهٔ ۷ اشتباه مرگ‌باری است که موفقیت را از بین می‌برد؛ پس باید بر آن‌ها غلبه کرد. این کتاب جزو مجموعه کتاب‌های «زندگی و کسب‌وکار موفق برای همه» است.

درباره کتاب زرنگ باش خانم!
کتاب زرنگ باش خانم! کوشیده است تا «تزئینات نهایی» را که انسان را به موفقیت می‌رسانند، اضافه کند (آنچه ایمی کوهن دوست دارد آن را «تزئینات موفقیت» بنامد). این کتاب نقشهٔ راهی برای پرهیز از چاله‌ها، دام‌ها و برای راهنمایی ماست؛ برای نشان‌دادن اینکه چگونه تغییرات کوچک می‌تواند نتایج بزرگی به‌بار آورد. ما امروزه تقریباً همه چیز را در اختیار داریم. ما ۹۰درصد از راه را رفته‌ایم، ولی بنا به دلایلی نمی‌توانیم جلوتر برویم. اکنون زمان فکرکردن به این است که چه تغییرات، ترفندها و اصلاحاتی را باید انجام داد تا تأثیر زیادی بر کار ما بگذارد. اگر ناامید شده‌ایم و قابلیت‌های خود را باور نداریم، این کتاب کمک می‌کند تا دگرگون شویم.

نویسنده در ابتدای کتاب توضیح داده است که ابتدا خواسته این کتاب را برای کمک به خانم‌ها بنویسم، ولی فهمیده در طول مسیر نیاز به بعضی دروس ارزشمند و تمرین بیشتر به جای موعظه‌کردن دارد. او در این کتاب از رفتارهای مخربی که خودش داشته هم سخن گفته است.

نویسنده می‌گوید که اشتباهات مرگ‌بار فقط در صورتی که به آن‌ها اجازه دهیم، مرگ‌بار هستند. آن‌ها درس‌های جهانی زندگی هستند که بیشتر خانم‌ها تجربه، از آن‌ها آموخته و بر آن‌ها غلبه کرده‌اند. ما می‌توانیم یک پایان جادویی برای داستان خود بنویسیم، نه اینکه منتظر بمانیم شاهزاده‌ای بیاید و کفش به پای ما کند. باید بایستیم، کفش‌های آهنی را بپوشیم و با اعتمادبه‌نفس گام برداریم. این بستگی به جسارت ما دارد.

این‌ها گفته‌های نویسندهٔ کتاب زرنگ باش خانم! خطاب به همهٔ زنان دنیاست.

خواندن کتاب زرنگ باش خانم! را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم
خواندن این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی و زنانی که می‌خواهند دگرگون شوند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب زرنگ باش خانم!
«ما خانم‌ها به ندرت در حرف زدن کم می‌آوریم. ما دوست داریم حرف بزنیم، چت کنیم، به اشتراک بگذاریم، دل‌سوزی کنیم، شایعه‌پراکنی کنیم، پیامک و توئیت بزنیم. مشکل این نیست که به برقراری ارتباط علاقه داریم یا خیر، بلکه این است که در این کار افراط می‌کنیم. سوال این است که آیا ارتباطات برای ما مفید هستند یا مضر؟ شغل ما را حفظ می‌کنند یا خراب؟

ببین و بگذر

خانه›روانشناسی›موفقیت و خودسازی›کتاب زرنگ باش خانم!
معرفی و دانلود کتاب زرنگ باش خانم!: بر هفت اشتباه مرگبار که موفقیت شما را از بین می‌برد غلبه کنید
(21 رای)

عکس جلد کتاب زرنگ باش خانم!: بر هفت اشتباه مرگبار که موفقیت شما را از بین می‌برد غلبه کنید
نویسنده: ایمی کوهن
مترجم: سیده ژاله موسوی نصر
ناشر: انتشارات کهکشان دانش
قیمت:
49000 تومان - 5.49€
خرید کتاب الکترونیک
نسخه نمونه رایگان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome
برای دانلود قانونی کتاب زرنگ باش خانم! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی
فهرست
مشخصات
نظرات 7
معرفی کتاب زرنگ باش خانم!: بر هفت اشتباه مرگبار که موفقیت شما را از بین می‌برد غلبه کنید
هفت اشتباه مرگ‌بار وجود دارد که می‌توانند تمام تلاش‌هایتان را هدر بدهند و موفقیتتان را از بین ببرند. کتاب زرنگ باش خانم! اثر خواندنی ایمی کوهن دقیقا درباره‌ی همین اشتباهات صحبت می‌کند و موثرترین راهکارهای دوری از این اشتباهات را در اختیار شما قرار می‌دهد. این کتاب حاصل تجربیات کوهن از سال‌ها مربی‌گری و سخنرانی در جلسات گوناگون هستند.

درباره‌ی کتاب زرنگ باش خانم!
شاید اگر تا همین نیم قرن پیش به زنان گفته می‌شد که می‌توانند رویاهایشان را به حقیقت پیوند دهند، چندان برایشان باورپذیر و قابل عمل کردن نبود. اما، خوشبختانه امروزه، دوران جلوگیری از فعالیت زنان و قیچی کردن بال‌های پروازشان گذشته است! در دنیای جدید، زنان می‌توانند رویاپردازی کنند و برای تحقق رویاهایشان در مسیر تلاش قدم بگذارند. اما یک مشکل وجود دارد: چطور باید به این اهداف دست یافت و چه چیزهایی مانع آن خواهند شد؟

ساده‌ترین جواب این است که باید بی‌وقفه و بدون خستگی تلاش کرد و اگر مانعی هم وجود دارد، همین مشکلات بیرونی مانند وضعیت دستمزدها و قوانین ناعادلانه است. اما قضیه پیچیده‌تر از این‌هاست و به این جواب ساده محدود نمی‌‌شود! بیست سال تجربه‌ی ایمی کوهن به عنوان مشاور این را نشان داده که ما معمولا مسیر غلطی را در پیش می‌گیریم و آنچه بیش از دیگر عوامل مشکل‌ساز می‌شود، مشکلات درونی خودمان هستند. منظور چیست؟ برای مثال گاهی بیش از آنکه دستمزدهای ناعادلانه مشکلی را در زندگی‌مان به‌وجود آورند، اعتماد به‌نفس پایین یا رفتارهای خودتخریبگر جلوی پیشرفتمان را می‌گیرند.

اما، خبر خوب این است که می‌توان تمام این موانع درونی را به هفت اشتباه اصلی و عمده تقسیم کرد و کتاب زرنگ باش خانم! مانند یک راهنمای عملی بسیار خوب، آن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

کتاب زرنگ باش خانم! (!Woman Up) نوشته‌ی ایمی کوهن (Aimee Cohen) در سال 2014 منتشر شد و از زمان انتشار خود تاکنون مورد استقبال و توجه خوانندگان قرار گرفته است. این کتاب را سیده ژاله موسوی نصر به فارسی ترجمه کرده و انتشارات کهکشان دانش آن را در سال 1401 و ذیل مجموعه‌ی «زندگی و کسب‌وکار موفق برای همه» به چاپ رسانده است. کوهن در این کتاب تاکید می‌کند که آدم‌ها رفتارهایشان را در طول زندگی می‌آموزند و اگر موضوعی قابل یادگیری است، پس قابلیت فراموش کردن و جایگزینی هم دارد و می‌توان آن را با رفتارهای بهتر جایگزین کرد. بنابراین به خاطر داشته باشید که اشتباه پایان کار نیست و حتی اگر تا به امروز، کاری را به‌خوبی پیش نبرده‌اید، می‌توانید آن را با کمک این کتاب اصلاح کنید. کتاب زرنگ باش خانم! همه‌ی اطلاعاتی را که در مسیر موفقیت به آن نیاز دارید در اختیارتان قرار می‌دهد. با خواندن این اثر، می‌توانید از تجربیات ده‌ها زن مستقل مانند خودتان آگاه شوید و به‌کمک آن در مسیر پیشرفت حرکت کنید. اگر دوست دارید زندگی شخصی و حرفه‌ای خودتان را به شکل دیگری پیش ببرید و از اشتباهات رایج دور شوید، این کتاب بهترین انتخاب برای شماست.

نکوداشت‌های کتاب زرنگ باش خانم!
اولین باری که «زرنگ باش خانم!» را خواندم، یک نسخه از آن را برای تمام خانم‌های شرکتم سفارش دادم. وقتی به فصل سوم رسیدم، فهمیدم خواندن این کتاب برای همه حتی مردان هم لازم است! (ترسا تیلور، نویسنده‌ی کتاب «اسطوره‌ی تعادل» و مدیر سابق کوئست کامیونیکشن)
خواندن کتاب «زرنگ باش خانم!» حتی برای دختر ده‌ساله‌ی من ضروری خواهد بود. زنان نسل من نیاز دارند روشن و حمایت‌گر باشند و درایت و بصیرتشان را برای موفقیت زنان در همه‌ی سطوح به‌کار بگیرند. «زرنگ باش خانم!» یک راهنمای عملی بی‌نظیر برای کمک به پیشرفت زنان به سمت هر مسیری است که انتخاب می‌کنند. (سوزان کنراد، مدیر عالم لووا دانر نتوورک)
کتاب زرنگ باش خانم! برای چه کسانی مناسب است؟
خواندن این کتاب را به همه‌ی انسان‌های خودساخته و مستقل، به‌ویژه خانم‌هایی که قصد دارند در زندگی پیشرفت کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

زرنگ باش خانم!
epub
معرفی، خرید و دانلود کتاب زرنگ باش خانم!
بر هفت اشتباه مرگ بار که موفقیت شما را از بین می برد غلبه کنید
نویسنده:
مترجم:
ناشر:
"زنانی که به سایر زنان کمک نمی‌کنند، جای‌شان در جهنم است". مادلین آلبرایت
وقتی بزرگ شدی می‌خواهی چه‌کاره شوی؟ وقتی کوچک هستیم این سوال را از ما می‌پرسند، که باعث ایجاد رویاهای بزرگ می‌شود. ما می‌توانیم ورزشکار، ستاره‌شناس، پزشک، وکیل یا مدیر شویم. ولی هیچ‌کس از شما نمی‌پرسد "چگونه" می‌خواهید به آن‌جا برسید. هیچ‌کس تا‌به‌حال به شما نگفته چگونه بر رفتارهای مخرب، که اعتماد‌به‌نفس شما را از بین برده و رویاهای شما را نابود می‌کنند غلبه کنید.
من ممکن است رسماً فمینیست نباشم، ولی با تمام وجود باور دارم که زنان قدرت زیادی دارند، و شغل خود را وقف این کرده‌ام که زنان به قابلیت حرفه‌ای خود پی برده و به آن برسند.
به عنوان یک مربی شغلی به مدت بیش از ۲۰ سال، با صدها خانم کار کرده و به داستان‌ها، چالش‌ها و ناامنی‌های آن‌ها گوش داده‌ام. می‌دانم نه‌تنها موانع بیرونی سر راه موفقیت یک خانم هست، و نابرابری‌هایی در دنیای مردسالار کسب‌و‌کار وجود دارد، بلکه موانع درونی نیز وجود دارد. خانم‌ها نادانسته و بدون منظور، خود را با رفتارهای اشتباه و محدودکننده شغلی و مخرب، عقب نگه می‌دارند.
ما به عنوان یک خانم، مواهب زیادی داریم. ما مواد خام و پایه‌های محکمْ متشکل از شهود، مهربانی، هوش و انگیزه را داریم. با‌این‌حال می‌توانیم بدترین دشمن خود نیز باشیم.
من اولین کسی هستم که پذیرفته‌ام رفتار گناهکارانه می‌تواند سرگرم‌کننده و لذت‌بخش باشد، ولی اگر حواس‌تان نباشد شغل شما را خراب می‌کند. به عنوان یک زن شاغل، ما هر روز نادانسته و بدون این‌که بدانیم چه عواقب مضرّی دارد، اشتباهات مرگ‌باری می‌کنیم.
خبر خوب این است که صرف‌نظر از توصیف اشتباهات مرگ‌بار، هیچ یک از این رفتارها بیان‌گر شرایط ناتوان‌کننده یا کشنده دائمی نیستند. بر خلاف شخصیت، که از زمان پنج سالگی ما شکل می‌گیرد، رفتارْ اکتسابی است و به این دلیل می‌تواند یاد گرفته نشود. الگوهای فکر کردن می‌تواند اصلاح شود. و با تمرین و صبر، رفتارها و باورهای جدید می‌تواند مسیر جدیدی را به سوی خوشبختی هموار نماید.
بهترین تقلید (ساده و موثر) که می‌توانم بگویم لباس پوشیدن بی‌عیب‌ونقص یک خانم است: از سر تا پا خیره‌کننده. او موی مد روز عالی دارد، کت او سفارشی است و کفش‌های او مد روز است. او حدود نود درصد یک لباس کامل را در اختیار دارد. فقط ده درصد باقی می‌ماند که آن هم تزئینات است. لوازم تزئینی می‌تواند شامل دست‌بند، گوشواره، یا گردن‌بند باشد، ولی تاثیر زیادی دارد و مکمل لباس است. بی‌عیب‌و‌نقص، فوق‌العاده، خاطره‌انگیز و کامل.
این دقیقاً ماموریت این کتاب است: اضافه کردن تزئینات نهایی (دوست دارم آن را تزئینات موفقیت بنامم) که شما را به موفقیت می‌رساند. این کتاب نقشه راهی برای اجتناب از چاله‌ها و دام‌ها و راهنمایی شماست، برای نشان دادن این‌که چگونه تغییرات کوچک می‌تواند نتایج بزرگی به بار آورد. شما امروزه تقریباً همه چیز را در اختیار دارید. شما ۹۰ درصد از راه را رفته‌‌اید، ولی بنا به دلایلی نمی‌توانید جلوتر بروید. اکنون زمان فکر کردن به این است که چه تغییرات، ترفندها و اصلاحاتی را باید انجام دهید تا تاثیر زیادی بر کار شما بگذارد. اگر ناامید شده‌اید و قابلیت‌های خود را باور ندارید، الان زمانش است...
 

با ایمی کوهن بیشتر آشنا شویم
ایمی کوهن مشاور و نویسنده و سخنران انگیزشی آمریکایی است که با کتاب زرنگ باش خانم! شناخته می‌شود. او در سال 1968 در آمریکا زاده شد و در سال 1998 به عنوان مشاور کاری و بازاریاب کارش را شروع کرد و در مجله تجاری دنور (the Denver Business Journal) و کانال‌های هفت و چهار دنور تجربیات کاری خود را شکل داد. از کوهن در مجله‌ی گلمور (Glamour magazine) و دنور پست زنان (Denver Woman magazine) هم بارها یاد شده و توانسته، به‌عنوان نامزد زن خارق‌العاده در جشنواره جوایز تجاری (Business Award nominee) معرفی شود. خودش می‌گوید:«من مربی به دنیا نیامده‌ام بلکه به دنیا آمده‌ام تا مربی شوم!» او در عمر حرفه‌ای خود به عنوان یک مشاور و متخصص تقریبا نرخ موفقیت صددرصدی داشته و صدها مراجع با با مشاوره‌هایش در مسیر درست حرکت داده است.

جملات برگزیده کتاب زرنگ باش خانم!
- ریسک نکردن، ریسک بزرگی است. (اریکا جانگ)
- آینده متعلق به کسانی است که به زیبایی رویاهای خود باور دارند. (النور روزولت)
- در صورت شکست، ممکن است ناامید شوید، ولی اگر تلاش نکنید، محکوم به فنا هستید. (بورلی سیلز)
- در شما قدرتی برای انجام همه کارها وجود دارد... شما با اعتماد و انگیزه، فرصت‌ها را کشف می‌کنید. (کریستین گیبز)
- من دوست دارم ببینم دختر جوانی بیرون می‌رود و یقه دنیا را می‌گیرد. زندگی عوضی است. تو باید به او لگد بزنی. (مایا آنجلو)

در بخشی از کتاب زرنگ باش خانم! می‌خوانیم
خانم‌ها نه‌تنها می‌توانند خیلی مهربان باشند، بلکه بدون این‌که کار اشتباهی انجام دهند معذرت‌خواهی می‌کنند. متاسف بودن زیاد باعث می‌شود از اوج به حضیض بیفتید. معذرت‌خواهی مکرر و بی‌جا شما را حقیر کرده و عقب می‌راند. خانم‌ها به خوش‌اخلاقی معروف و مودب هستند و دیگران را با رفتار و گفتار خود ناراحت نمی‌کنند. ما با چنین جمله‌ای از آن‌ها درخواست کمک می‌کنیم، "ببخشید مزاحم شما می‌شوم، می‌شود لطفاً مرا به بخش خدمات مشتری راهنمایی کنید"؟ کسی به ما برخورد می‌کند و ما می‌گوییم، "معذرت می‌خواهم". ما نمی‌شنویم کسی در جمع ما را صدا کرده و می‌گوییم، "ببخشید صدای شما را نشنیدم". ما در جلسات می‌گوییم، "ببخشید ولی به نظر من"... هیچ‌کدام از این سناریوها اشتباه نیستند، ولی خانم‌ها خیلی عذرخواهی می‌کنند.

معذرت‌خواهی زیاد برای خانم‌ها راهی برای اجتناب از کشمکش و تقویت هماهنگی و توافق است. اگر هدف یک عذرخواهی سریع، تنش‌زدایی از یک موقعیت و برقراری آرامش باشد ممکن است راهکار موثری باشد. به جای تظاهر به مهربانی، عذرخواهی زیاد ممکن است منفعلانه به نظر برسد... انجام دادن کارها و مورد سوء‌استفاده واقع شدن توسط دیگران. بر اساس یک باور معروف، مردان نیز در محل کار معذرت‌خواهی می‌کنند، ولی فقط وقتی که شرایط را تجزیه‌وتحلیل کرده و واقعاً باور دارند اشتباه کرده‌اند. برای خانم‌ها، معذرت‌خواهی می‌تواند یک واکنش تکانشی باشد، یک پاسخ مودبانه به موقعیتی که می‌خواهند از آن اجتناب یا آن را درست کنند.

فهرست مطالب کتاب
در مورد نویسنده
پیش‌گفتار: به دل مشکلات برو
اشتباه مرگ‌بار اول: معمای مهربانی
اشتباه مرگ‌بار دوم: ضرر شایستگی
اشتباه مرگ‌بار سوم: زندانی کمال‌گرایی
اشتباه مرگ‌بار چهارم: اعتیاد به تایید
اشتباه مرگ‌بار پنجم: بیماری خودافشاگری
اشتباه مرگ‌بار ششم: ارتباط نادرست
اشتباه مرگ‌بار هفتم: همه‌گیری کم‌ارزشی
نتیجه‌گیری: از اشتباه تا موفقیت

می‌گویند بدترین اشتباه ما این است که مسائل را زیاد با هم به اشتراک می‌گذاریم. وقتی برای اولین‌بار کسی را می‌بینید، خیلی زود همه چیز را به او می‌گویید یا اگر از شما بپرسدْ داستان زندگی خود را برای او تعریف می‌کنید؟

مادر من زیادی مسائل را با همه به اشتراک می‌گذارد. پدربزرگ من چند سال پیش عمل قلب کرد و من در اطاق انتظار به همراه مادر، مادربزرگ و خواهرم بودم. بعد از چند دقیقه مادرم بیماری خود را برای افراد غریبه‌ای که منتظر عزیزان خود بودند تعریف کرد و به آن‌ها شماره تماس خود را داد.

مادرم محال است به فروشگاهی در دنور (محل زندگی من) برای خرید بیاید و به صندوق‌دار نگوید در شیکاگو زندگی می‌کند و برای دیدار دختر و نوه‌های خود به این‌جا آمده است. صندوق‌دار از او سوالی نپرسیده، ولی مادرم نمی‌تواند تحمل کند و داستان خود را با او به اشتراک نگذارد.

همه ما کسی (یا کسانی) را در زندگی داریم که دوست داریم همه جزئیات را با او در شبکه‌های اجتماعی در میان بگذاریم. از هر غذایی عکس گرفته و پست می‌کنیم، هر فکری را بیان و هر کارتون قشنگ یا نقل‌قولی را به اشتراک می‌گذاریم. بعضی از افراد بدون فیلتر یا سانسور حرف می‌زنند.

کلماتْ ابزار قدرت‌مندی هستند و باید با احتیاط و ملاحظه به کار روند. والدین حق داشتند به ما می‌گفتند "قبل از حرف زدن فکر کنید". وقتی حرفی را می‌زنید نمی‌توانید آن را پس بگیرید. شما نمی‌توانید به عقب برگشته و دوباره حرف بزنید و یک عذرخواهی از صمیم قلب، گاهی برای بازگرداندن ضرری که جمله‌ای خاص ایجاد کرده کافی نیست.

"با افرادی که حق شنیدن داستان شما را به دست آورده‌اند آن را به اشتراک بگذارید".

دکتر برن براون»

منبع: 

https://fa-file.ir/product/23/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B2%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D8%A7%D8%B4-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%85-pdf

 

  • ۰۲/۰۷/۱۰
  • فاطمه میرمحمدلو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی