دانلود کتاب رایگان بصورت صوتی و pdf جدید ترجمه فارسی و پرفروش

دانلود جدیدترین کتاب های فارسی و خارجی ترجمه فارسی و زیر نویس جدید pdf و صوتی mp3

دانلود کتاب رایگان بصورت صوتی و pdf جدید ترجمه فارسی و پرفروش

دانلود جدیدترین کتاب های فارسی و خارجی ترجمه فارسی و زیر نویس جدید pdf و صوتی mp3

دانلود جدیدترین کتاب های فارسی و خارجی ترجمه فارسی و زیر نویس جدید pdf و صوتی mp3
دانلود کتاب رایگان بصورت صوتی و pdf جدید ترجمه فارسی و پرفروش

کلمات کلیدی

دانلود کتاب محدودیت صفر صوتی رایگان

خلاصه کتاب محدودیت صفر

بهترین ترجمه کتاب محدودیت صفر

Pdf کتاب محدودیت صفر

کتاب محدودیت صفر دیجی کالا

قسمتهایی از کتاب محدودیت صفر

جملات تاکیدی کتاب محدودیت صفر

دانلود رایگان کتاب پول یووال نوح هراری pdf

دانلود رایگان pdf کتاب محدودیت صفر ترجمه مژگان جمالی

کتابی برای مستقل شدن

کتاب های خودسازی

کتاب های خودساخته

دانلود کتابهای موفقیت

کتاب برای شخصیت سازی

دانلود کتاب سفر به انتهای شب

کتاب قابلمه را فراموش کن نی نی سایت

کتاب قابلمه را فراموش کن دیجی کالا

قیمت کتاب قابلمه را فراموش کن

فایل صوتی کتاب قابلمه را فراموش کن

دانلود کتاب قابلمه را فراموش کن جلد دوم

دانلود رایگان کتاب قابلمه را فراموش کن pdf

دانلود رایگان قابلمه را فراموش کن

خلاصه کتاب قابلمه را فراموش کن

کتاب پرایس اکشن لنس بگز ترجمه امیرعباس قربانی pdf

کتاب پرایس اکشن لنس بگز ترجمه امیرعباس قربانی

کتاب پرایس اکشن لنس بگز pdf رایگان

کتاب پرایس اکشن ال بروکز

کتاب معامله گر پرایس اکشن pdf

دانلود ترجمه کتاب لنس بگز رایگان

بهترین ترجمه کتاب پرایس اکشن لنس بگز

  • ۰
  • ۰

یر و شر هم‌چنان یکی از مضامین اصلی نوشته‌ها و آثار هنری است. در رمان شرق بهشت، جان اشتاین بک با الهام از داستان «هابیل» و «قابیل» سعی در نشان دادن تبعیض‌های خانوادگی و حسد بین برادران دارد. ، جان اشتاین در کتاب شرق بهشت تلاش کرده است تا دوباره انسان را در موقعیت انتخاب بین خیر و شر قرار دهد و نشان دهد که نیکی همیشه برنده‌ی این میدان مبارزه نیست.

‌درباره‌ی کتاب شرق بهشت اثر جان اشتاین بک


کتاب شرق بهشت یکی از شاهکارهای نویسنده‌ی آمریکایی، جان اشتاین بک است. او در این رمان زندگی پیچیده‌ی دو خانواده به نام‌های همیلتون و تریسک را توصیف می‌کند که با تبعیض‌های رفتاری در قبال فرزندان خود چگونه موجب از هم گسستگی آنها می‌شود. کتاب شرق بهشت یکی از بهترین آثار جان اشتاین بک است. با اقتباس از این رمان، فیلمی با عنوان شرق بهشت توسط الیا کازان کارگردان برجسته‌ی آمریکایی ساخته شد. این قیلم توانست جوایز زیادی از جمله اسکار بهترین بازیگر مکمل زن و اسکار بهترین بازیگر مکمل زن  در جشنواره «گلدن گلاب» و «کن» را از آن خود کند.

خلاصه داستان شرق بهشت


شرق بهشت داستان دو نسل را در دو بازه زمانی متفاوت روایت می‌کند. خانواده اول، خانواده سایروس تراسک و خانواده‌ی دوم همیلتون‌ها هستند .در هر دو خانواده توصیف شده، پدران به یکی از فرزندان خود بیشتر توجه دارند. در خانواده تراسک، سایروس، آدام را به چارلز ترجیح می‌دهد و آدام هم زمانی‌که که پدر می‌شود به مانند سایروس، به یکی از فرزندان خود به نام آرون نسبت به دیگری توجه بیشتری می‌کند. در همین جای داستان زمینه‌های ناتوریستالی کتاب مشخص می‌شود و کتاب تبعیض بین فرزندان را وراثتی نشان می‌دهد

جان اشتاین بک در داستان خود نشان می‌دهد هر یک از پدرها دلیل خاصی برای این تبعیض ندارند و  ما رفتار او موجب ایجاد حسادت و اختلاف میان فرزندانشان می‌شود و شخصیت‌های داستان بر اساس همین تبعیض‌ها تصمیمات درست و غلط اتخاذ می‌کنند.

 ‌درباره‌ی جان اشتاین بک نویسنده‌ی کتاب شرق بهشت


جان اشتاین بک، در سال 1902 در «سالیناس» کالیفرنیا به دنیا آمد. او ابتدا به دانشگاه استنفورد رفت تا ادبیات انگلیسی بخواند اما درس را رها کرد و به نیویورک رفت. اشتاین بک در نیویورک مدتی روزنامه نگاری کرد اما دو سال بعد دوباره به کالیفرنیا بازگشت و شغل‌های کارگری را امتحان کرد. مدتی نگهبانی خانه‌ای را پذیرفت و در همین زمان بود که توانست کتاب‌های زیادی بخواند. جوانی اشتاین بک همزمان با انقلاب صنعتی و مدرنیسم شده بود و چون اشتاین بک خود مشغول به کارهای کارگری بود بسیار به درد و رنج انسان‌های طبقات پایین جامعه می‌اندیشید و این موضوع دستمایه‌ی تمام آثار او به شمار می‌آید.

سبک، آثار و افتخارات جان اشتاین بک


جان اشتاین بک یکی از بزرگترین نویسندگان مکتب «ناتورالیسم» آمریکا است که در آثارش زندگی روزمره مردم و جبر مسلط بر آن‌ها نشان داده می‌شود. رمان‌های جان اشتاین بک یکی از انسانی‌ترین داستان‌های جهان است که رنج طبقات پایین و کارگری را به خوبی بیان می‌کند. از دیگر آثار مهم او می‌توان به «خوشه‌های خشم» و «چمن‌زارهای بهشتی» اشاره کرد. پس از انتشار رمان «خوشه‌های خشم»، جان اشتاین بک موفق به کسب جایزه «پولیتزر» شد. همچنین او به دلیل انتشار کتاب‌های انسان دوستانه و سبک نوشتن منحصر به فردش در سال 1962 برنده جایزه «نوبل» شد.

ترجمه‌ی کتاب شرق بهشت به فارسی


پرویز شهدی از مترجمین پیشکسوت ایرانی است که در سال 1315 در شهر مشهد به دنیا آمد. او تحصیلات خود را تا مقطع دبیرستان در مشهد خواند و در رشته‌ی زبان و ادبیات فرانسه در دانشگاه تهران پذیرفته شد. شهدی مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه سوربن فرانسه اخذ نمود و سال‌ها در این کشور اقامت گزید. این مترجم برجسته آثار زیادی را به زبان فارسی ترجمه کرده است که از میان آنها می‌توان به کتاب‌های «طاعون» نوشته‌ی آلبر کامو، «نمایشنامه باغ آلبالو» اثر آنتوان چخوف و «جنایت و مکافات» نوشته‌ی ایتالو کالوینو اشاره کرد. انتشارات مجید کتاب شرق بهشت را با ترجمه‌ی پرویز شهدی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب شرق بهشت را خواند؟


کتاب شرق بهشت در دسته‌ی کتاب‌های داستان‌های آمریکایی قرن بیستم قرار دارد. کتاب شرق بهشت مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 784 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 39 روز بخوانید. کتاب شرق بهشت جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع داستان‌های آمریکایی قرن بیستم است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی  داستان‌های آمریکایی قرن بیستم زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

‌در بخشی از کتاب شرق بهشت می‌خوانیم


اعضای خانواده هامیلتون مردمان عجیبی بودند. عصبی و حساس مثل سیم‌های یک ساز. بعضی از آن‌ها اگر کمی بیشتر کشیده می‌شدند، از هم می‌گسستند. همه جای دنیا چنین آدم‌هایی پیدا می‌شوند. میان دخترها، اونا از همه بیشتر مایه نشاط ساموئل بود. از همان بچگی اشتهای عجیبی به دانستن داشت مثل اشتهایی که همه بچه‌ها به نان برشته کره و مربا مالیده شده به هنگام عصرانه دارند. اونا و پدرش با هم تبانی می‌کردند؛ کتاب‌هایی می‌خریدند. آن‌ها را می‌خواندند و نظرهاشان را درباره مطالب آنها با یکدیگر رد و بدل می‌کردند.

او جدی ترین فرزند خانواده هامیلتون بود. با پسر جوانی آشنا شد که انگشت‌هایش از مواد شیمیایی لک شده بود - بیشتر وقت‌ها از نیترات نقره - و با او ازدواج کرد. شوهرش از آن آدم هایی بود که با تهیدستی زندگی می‌کنند تا دچار کودنی ناشی از ثروت نشوند. رشته مورد علاقه‌اش عکاسی بود. چنین عقیده داشت که دنیای بیرون می‌تواند با رنگ‌هایی که چشم تشخیص می‌دهد. روی کاغذ عکاسی ثبت شود.

اسمش اندرسن بود و کمتر اهل معاشرت. مثل بسیاری از محقق‌ها از خطر کردن هراس داشت. روش مکاشفه را نمی‌پسندید. پله‌ای برای خودش می‌تراشید. روی آن می‌نشست و به تراشیدن پله بعدی می‌پرداخت. مثل کوه نوردانی که از یخچال‌های طبیعی بالا می‌روند. نسبت به افراد خانواده هامیلتون که گمان می‌کردند بال دارند و خیلی وقت‌ها هم سقوط می‌کردند و سرشان به شدت به سنگ می‌خورد احساس انزجاری ناشی از نوعی ترس داشت.

اندرسن هرگز نه سقوط کرد نه لغزید و نه پرواز کرد. به کندی به سوی قله رفت. و این طور که تعریف می‌کنند. آنجا به هرچه می‌خواست رسید: فیلم رنگی. به این علت با اونا ازدواج کرد که جدی‌تر و خوددارتر از دیگران بوده و این امر باعث اطمینان خاطر او بود. از آنجا که از خانواده همسرش هم می‌ترسید و هم نگران بود، زنش را به نقطه ای دورافتاده، نزدیک مرز آریگون برد. در آنجا کنار شیشه‌های دارو و کاغذهای عکاسی‌اش زندگی گوشه گیرانه‌ای را گذراند.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب شرق بهشت اثر جان اشتاین بک بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان‌های آمریکایی قرن بیستم می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.


دسته‌ها:
شناسنامه
فرمت محتوا
حجم
تعداد صفحات
زمان تقریبی مطالعه
نویسنده
مترجم
ناشر
زبان
عنوان انگلیسی
تاریخ انتشار
قیمت ارزی
مطالعه و دانلود فایل
نقد و امتیاز من
بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 456 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5ستاره
73 ٪
4ستاره
11 ٪
3ستاره
7 ٪
2ستاره
2 ٪
1ستاره
5 ٪
291 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.

رمان, برندگان نوبل, جان اشتاین بک (استاین بک), کتاب های اشتراکی
شرق بهشت
2023-07-22 ارسال توسط author-avatar Parniya
شرق بهشت (nbookcity.com)
25
مه
دانلود کتاب شرق بهشت
کتاب شرق بهشت یکی از شاهکارهای نویسنده‌ی آمریکایی، جان اشتاین بک است. او در این رمان زندگی پیچیده‌ی دو خانواده به نام‌های همیلتون و تریسک را توصیف می‌کند که با تبعیض‌های رفتاری در قبال فرزندان خود چگونه موجب از هم گسستگی آنها می‌ شود.

با اقتباس از این رمان، فیلمی با عنوان شرق بهشت توسط الیا کازان کارگردان برجسته‌ی آمریکایی ساخته شد. این قیلم توانست جوایز زیادی از جمله اسکار بهترین بازیگر مکمل زن و اسکار بهترین بازیگر مکمل زن  در جشنواره «گلدن گلاب» و «کن» را از آن خود کند.

زیبایی کتاب در سادگی و روانی آن است، ماجراهای معمولی و ساده زندگی آدم‌ها وقتی به دست نقاش چیره‌دستی رقم می‌خورد شگفتی‌آفرین می‌شود. اشتاین بک چنان خودمانی و بی‌ ریا حرف می‌زند که انگار آدم با دوستی قدیمی نشسته و دارد خاطرات گذشته را زنده می‌ کند.

خلاصه داستان شرق بهشت
شرق بهشت داستان دو نسل را در دو بازه زمانی متفاوت روایت می‌ کند. خانواده اول، خانواده سایروس تراسک و خانواده‌ی دوم همیلتون‌ها هستند. در هر دو خانواده توصیف شده، پدران به یکی از فرزندان خود بیشتر توجه دارند. در خانواده تراسک، سایروس، آدام را به چارلز ترجیح می‌دهد و آدام هم زمانی‌که که پدر می‌شود به مانند سایروس، به یکی از فرزندان خود به نام آرون نسبت به دیگری توجه بیشتری می‌کند.

در همین جای داستان زمینه‌های ناتوریستالی کتاب مشخص می‌شود و کتاب تبعیض بین فرزندان را وراثتی نشان می‌ دهد. جان اشتاین بک در داستان خود نشان می‌دهد هر یک از پدرها دلیل خاصی برای این تبعیض ندارند و  ما رفتار او موجب ایجاد حسادت و اختلاف میان فرزندانشان می‌ شود و شخصیت‌های داستان بر اساس همین تبعیض‌ها تصمیمات درست و غلط اتخاذ می‌ کنند.

بخشی از متن کتاب شرق بهشت
اعضای خانواده هامیلتون مردمان عجیبی بودند. عصبی و حساس مثل سیم‌های یک ساز. بعضی از آن‌ها اگر کمی بیشتر کشیده می‌شدند، از هم می‌گسستند. همه جای دنیا چنین آدم‌هایی پیدا می‌شوند. میان دخترها، اونا از همه بیشتر مایه نشاط ساموئل بود. از همان بچگی اشتهای عجیبی به دانستن داشت مثل اشتهایی که همه بچه‌ها به نان برشته کره و مربا مالیده شده به هنگام عصرانه دارند. اونا و پدرش با هم تبانی می‌کردند؛ کتاب‌هایی می‌خریدند. آن‌ها را می‌خواندند و نظرهاشان را درباره مطالب آنها با یکدیگر رد و بدل می‌کردند.

او جدی ترین فرزند خانواده هامیلتون بود. با پسر جوانی آشنا شد که انگشت‌هایش از مواد شیمیایی لک شده بود – بیشتر وقت‌ها از نیترات نقره – و با او ازدواج کرد. شوهرش از آن آدم هایی بود که با تهیدستی زندگی می‌کنند تا دچار کودنی ناشی از ثروت نشوند. رشته مورد علاقه‌اش عکاسی بود. چنین عقیده داشت که دنیای بیرون می‌تواند با رنگ‌هایی که چشم تشخیص می‌دهد. روی کاغذ عکاسی ثبت شود. اسمش اندرسن بود و کمتر اهل معاشرت. مثل بسیاری از محقق‌ها از خطر کردن هراس داشت. روش مکاشفه را نمی‌پسندید. پله‌ای برای خودش می‌تراشید. روی آن می‌نشست و به تراشیدن پله بعدی می‌پرداخت. مثل کوه نوردانی که از یخچال‌های طبیعی بالا می‌ روند.
نسبت به افراد خانواده هامیلتون که گمان می‌کردند بال دارند و خیلی وقت‌ها هم سقوط می‌کردند و سرشان به شدت به سنگ می‌خورد احساس انزجاری ناشی از نوعی ترس داشت. اندرسن هرگز نه سقوط کرد نه لغزید و نه پرواز کرد. به کندی به سوی قله رفت. و این طور که تعریف می‌کنند. آنجا به هرچه می‌خواست رسید: فیلم رنگی. به این علت با اونا ازدواج کرد که جدی‌تر و خوددارتر از دیگران بوده و این امر باعث اطمینان خاطر او بود. از آنجا که از خانواده همسرش هم می‌ترسید و هم نگران بود، زنش را به نقطه ای دورافتاده، نزدیک مرز آریگون برد. در آنجا کنار شیشه‌های دارو و کاغذهای عکاسی‌اش زندگی گوشه گیرانه‌ای را گذراند.

سبک نگارش نویسنده
بی‌ پروایی و روراست بودن اشتاین بک در بیان حقیقت‌ها به مذاق خیلی‌ها خوش نیامد. چپ‌ گرایانی که پس از کتاب‌های «خوشه های خشم»، «موش ها و آدم ها» و «در نبردی مشکوک» او را خودی می‌ پنداشتند، در کتاب‌های دیگرش ازجمله «مروارید» و «اتوبوس سرگردان» او را به بدبینی، سیه‌ فکری و تمایل به دنیای سرمایه‌ داری متهم کردند. ولی اشتاین بک جز بیان حقیقت که از زندگی و تجربیات شخصی خودش یا کسانی که با آن‌ها آشنایی پیدا کرده بود سرچشمه می‌گرفت، چیز دیگری نمی‌ گفت.

به همین جهت هم کتاب‌هایش صفحه درخشانی از تاریخ ادبیات امریکا و نیز ادبیات جهان را تشکیل می‌ دهد و دو شاهکارش: «خوشه‌ های خشم» و «شرق بهشت» پس‌ از گذشت سال‌ها همچنان خواننده‌های زیادی را به خود جلب می‌ کند. بسیاری از کتاب‌هایش، ازجمله: زنده‌باد زاپاتا، خوشه‌های خشم، مروارید، اتوبوس سرگردان و غیره از طرف کارگردانان بزرگ امریکا به فیلم درآمده است.

 

نقد کتاب شرق بهشت
صفات منفی انسانی و نبرد بی‌پایان خیر و شر هم‌چنان یکی از مضامین اصلی نوشته‌ها و آثار هنری است. در رمان پیش رو، جان اشتاین بک با الهام از داستان «هابیل» و «قابیل» سعی در نشان دادن تبعیض‌های خانوادگی و حسد بین برادران دارد. جان اشتاین در کتاب شرق بهشت تلاش کرده است تا دوباره انسان را در موقعیت انتخاب بین خیر و شر قرار دهد و نشان دهد که نیکی همیشه برنده‌ی این میدان مبارزه نیست.

عنوان کتاب خود گویای مطالب فلسفی آن است، ولی زندگی آدم‌ها و سرگذشت‌شان از هر داستانی شیرینتر است. در پیچ و خم این سرگذشت که از نسلی تا نسل دیگر ادامه می‌یابد، اشتاین بک، ماهرانه و استادانه، مسائلی را مطرح می‌ کند که همه افراد بشر از زمانی که بوده‌اند تا زمانی که باشند با آن دست به گریبانند، انسان‌هایی که اگرچه از باغ عدن بیرون رانده شدند ولی در شرق آن سکنا کردند و جهنمی را هم که وجود نداشت به‌ وجود آوردند، تا این‌ که تا ابد در حسرت آن بهشتی که از آن رانده شده‌اند بسوزند.

تعداد بازدید: 3,261 بار

دانلود کتاب شرق بهشت اثر جان استاین بک
توسط
M-J
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۱۱:۴۱:۳۸
در داستان
مطالب پیشنهادی از سراسر وب
پیشنهاد توسط
«همین الان با 2۰٪ تخفیف بخر!» - کتاب دن کیشوت
 
«همین الان با 2۰٪ تخفیف بخر!» - کتاب هر دو در نهایت می میرند
 
«همین الان با 2۰٪ تخفیف بخر!» - کتاب زندگی واسیلی
«همین الان با 2۰٪ تخفیف بخر!» - کتاب کتابخانه نیمه شب
 
فروش بلیط چارتری بهترین قیمت : ایران چارتر
 
خرید مطمئن بلیط هواپیما آنلاین : ایران چارتر
معرفی کتاب شرق بهشت اثر جان استاین بک
داستان این کتاب در مورد تبعیض در خانواده و میان فرزندان است که در دو خانواده ی همیلتون و تریسک در دو زمان متفاوت، رخ می دهد. داستان از این قرار است که پدری یکی از پسرانش را بیشتر دوست دارد و در نتیجه ی همین رفتار، وقتی آن پسر بزرگ می شود نیز میان فرزندانش تبعیض قائل می گردد.

مشخصات کتاب:
نویسنده: جان استاین بک (اشتاین بک)

مترجم: دکتر بهرام مقدادی

زبان کتاب : فارسی

نوع فایل : PDF

تعداد صفحه: 599

حجم کتاب: 4.74 مگابایت

هم اکنون کتاب الکترونیکی شرق بهشت از آفتامات قابل دانلود است.
 

برچسب ها: دانلود کتاب شرق بهشت اثر جان استاین بک دانلود کتاب شرق بهشت جان استاین بک جان اشتاین بک دانلود رایگان کتاب شرق بهشت دانلود پی دی اف کتاب شرق بهشت دانلود رایگان کتاب دانلود رایگان رمان
توضیحات فایل:

John Steinbeck جان استاین بک2
عنوان کتاب: شرق بهشت

جز برترین رمان ها در بریتانیا

جزو کتاب ها با برترین شخصیت های شرور

جز کتاب های برگزیده اپرا وینفری

نویسنده: جان استاین بک (اشتاین بک)

برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات سال 1962

مترجم: دکتر بهرام مقدادی

تعداد صفحات کتاب: 1320 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل ها: 4.74 و 3.41 و 3.16 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران VIP

ورود به حساب VIP
ثبت نام حساب VIP
لینک دانلود کجاست؟
ادبیات داستانی
,
جان استاین بک
,
جان اشتاین بک
,
خرید کتاب Pdf
,
داستان تاریخی
,

خانه›داستان و رمان›داستان و رمان خارجی›کتاب شرق بهشت
معرفی و دانلود کتاب شرق بهشت
(6 رای)

عکس جلد کتاب شرق بهشت
نویسنده: جان اشتاین بک
مترجم: پرویز شهدی
ناشر: انتشارات مجید
قیمت:
49000 تومان - 5.49€
خرید کتاب الکترونیک
نسخه نمونه رایگان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome
برای دانلود قانونی کتاب شرق بهشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی
مشخصات
نظرات 1
معرفی کتاب شرق بهشت
کتاب شرق بهشت نام شاهکاری پرشور و هیجان‌انگیز از نویسنده‌ی نام‌آشنا، جان اشتاین بک است. او در این اثر از طریق زندگی درهم‌تنیده‌ی دو خانواده‌ی آمریکایی به بازآفرینی داستان هابیل و قابیل در شمایلی جدید می‌پردازد.

درباره کتاب شرق بهشت:
جان اشتاین بک (John Steinbeck) در کتاب شرق بهشت‌ (East of Eden) تصویر جدیدی از خیر و شر، عشق و نفرت و شکست و رستگاری ترسیم می‌کند. رمان در مزارع پربار دره‌ی سالیناس کالیفرنیا روایت می‌شود و داستان زندگی دو نسل، در دو بازه‌ی زمانی متفاوت را بیان می‌کند. پدر خانواده‌ی اول، سایروس تراسک را به عنوان سرباز ارتش و قهرمان دروغین جنگ می‌شناسیم. سایروس همواره بین دو فرزند خود، چارلز و آدام، تبعیض قائل می‌شود بدون این که برای کار خود دلیل خاصی داشته باشد. زمانی که آدام به همراه همسرش، کتی، به کالیفرنیا می‌روند، با خانواده‌ی همیلتون‌ها آشنا می‌شوند. جان اشتاین بک در تصویرسازی همیلتون‌ها از خانواده‌ی مادرش الهام گرفته است. آن‌ها وضع مالی خوبی ندارند. پدر خانواده ساموئل، همراه با همسرش لیزا، با خانواده‌ی پرجمعیت خود زندگی می‌گذراند. ازدواج پابرجا و سنتی آن دو باعث شده تا 9 فرزند خود را، با خصوصیات، استعدادهای متفاوت و توانایی عشق ورزیدن، پرورش دهند.

سال‌ها بعد کتی دو پسر به دنیا می‌آورد و مدتی بعد همسر و فرزندانش را ترک می‌کند. شخصیت او را در داستان نماد پتانسیل شرارت در جهان می‌دانند. آرون که حالا باید به تنهایی پسرانش را بزرگ کند، همچون پدرش، میان آن دو فرق می‌گذارد. در واقع در شرق بهشت، تبعیض میان فرزندان وراثتی نشان داده می‌شود. اشتاین بک ضمن داستان به ما نشان می‌دهد عشق، طرد شدن، حسادت و تبعیض چه تاثیری بر زندگی‌، تصمیمات و انتخاب‌های افراد ایجاد می‌کند. با داستان زندگی تراسک‌ها، داستان حماسه‌ی هابیل و قابیل بازسازی می‌شود.

کتاب شرق بهشت اولین بار در سال 1952 به انتشار رسید. این اثر فینالیست جایزه‌ی ملی کتاب در سال 1953 شد. فیلمی سینمایی با عنوان شرق بهشت به کارگردانی الیا کازان، کارگردان آمریکایی، با اقتباس از این کتاب ساخته شد. این اثر موفق شده تا در جشنواره‌های بین‌المللی مختلف، جوایز متفاوتی دریافت کند. اشتاین بک مسحورکننده‌ترین شخصیت‌های خود را در این رمان خلق کرده است. در این اثر برتر، رمز و راز هویت، غیرقابل توضیح بودن عشق و پیامدهای نبودن آن بررسی می‌شود.

نکوداشت‌های کتاب شرق بهشت:
- از آن دست کتاب‌هایی است که نویسنده تمام توان، استعداد، جدیت و اشتیاق خود را در آن به کار گرفته‌ است. این کتاب کاملاً جالب و تاثیرگذار است. (The New York Herald Tribune)

- یک افسانه و خیال‌پردازی. یک اثر هنری عجیب و اصیل. (The New York Times Book Review)

- با وسعتی شگرف. (Kirkus Reviews)

- یک سال پیش زمانی که باشگاه کتاب به پایان رسید، با خود گفتم اگر اثر تکان‌دهنده‌ای بیابم، دوباره باشگاه را راه می‌اندازم. اولین بار این کتاب را خودم و سپس با دوستانم خواندم. ما فکر می‌کنیم بهترین رمان ممکن را خوانده‌ایم. (Oprah Winfrey)

کتاب شرق بهشت مناسب چه کسانی است؟
بزرگسالان مخاطبان کتاب شرق بهشت هستند. اگر به داستان‌های آمریکایی قرن بیستم علاقه دارید و از خواندن کتاب‌های طولانی لذت می‌برید، این اثر انتخاب مناسبی برای شماست.

با جان اشتاین بک بیشتر آشنا شویم:
اگر مخاطب جدی کتاب باشید، با نام جان اشتاین بک آشنا خواهید بود. کتاب‌های او از پرخواننده‌ترین و مهم‌ترین آثار دنیای ادبیات محسوب می‌شوند و اغلب کتاب‌خوان‌های حرفه‌ای آثار او را مطالعه کرده‌اند؛ از موش‌ها و آدم‌ها گرفته تا کتاب راسته‌ی کنسروسازی. او در سال 1962 برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات شد. همچنین جایزه‌ی پولیتزر برای کتاب خوشه‌های خشم به اشتاین بک اهدا شد. از دیگر آثار او می‌توان به زنده‌باد زاپاتا و خون آن‌ها قوی است اشاره کرد.

در بخشی از کتاب شرق بهشت می‌خوانیم:
گاهى پیش مى‌آید که گونه‌اى حالت رحمت و آرامش روح را دربر مى‌گیرد. این پدیده‌اى است که خیلى‌ها با آن آشنایى دارند. ابتدا مثل جرق جرق کوچک نخ باروتى است که ضمن سوختن به دینامیت نزدیک مى‌شود. آرامشى در معده و حظّ و سرورى در اعصاب و ساعدها. پوست هوا را مى‌چشد و هر نفس فصیلتى است. تمام بدن با لذت کش و قوسى به خود مى‌دهد، ذهن به روشنى مى‌گراید و جهان در برابر چشمان شکوهمند مى‌شود. آدم امکان دارد در هوایى گرفته و سرزمینى تیره با درختانى سیاه زندگى کرده باشد، وقایعى مهم، پى‌درپى، نامشخص و بى‌رنگ برایش رخ داده باشد، این‌ها هیچ‌کدام اهمیتى ندارد. چون در لحظه رحمت و آرامش ناگهان آواز پرنده‌اى گوش را مى‌نوازد، رایحه زمین، مشام را لذت مى‌بخشد و نور خفیف شده از خلال شاخ و برگ درختى، به چشم روشنایى مى‌دهد. آن‌گاه آدم تبدیل به چشمه‌اى مى‌شود خشک‌نشدنى. شاید جایى که در دنیا اشغال مى‌کند با میزان و کیفیت آشفتگى‌اش اندازه‌گیرى شود. این عملى فردى است، ولى ما را به جمع پیوند مى‌دهد. خاستگاه هر آفرینشى است و هر فرد را در مقایسه با افراد دیگر مشخص مى‌کند. نمى‌دانم سال‌هایى که در پیش است چه چیزهایى براى‌مان تدارک دیده است. تغییرهایى غول‌آسا آماده مى‌شود، قدرت‌ها آینده‌اى را طرح مى‌ریزند که ما با چهره‌اش آشنا نیستیم.

پاره‌اى از این تغییرها به نظرمان خطرناک مى‌آیند، چون گرایش به این دارند که آنچه را در نظرمان خوب است، از بین ببرند. حقیقت دارد که وقتى دونفر با هم متحد شوند، خیلى آسان‌تر از یک نفر، بارى را بلند مى‌کنند. یک گروه خیلى سریع‌تر و بهتر مى‌تواند اتومبیلى را بسازد تا یک‌ نفر. و نانى که در کارخانه‌اى ساخته مى‌شود ارزان‌تر و کیفیتى یک‌نواخت‌تر از یک نانوایى دارد.

مشخصات کتاب الکترونیک

دانلود Pdf کتاب
,
دانلود کتاب Pdf
,
دانلود کتاب های جان اشتاین بک
,
دانلود کتاب های رمان
,
دانلود و خرید کتاب
,
دکتر بهرام مقدادی
جدیدتر
مامان و معنی زندگی
بازگشت به لیست

 

منبع:

https://fa-file.ir/product/29/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-pdf-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B4%D8%B1%D9%82-%D8%A8%D9%87%D8%B4%D8%AA

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی