دانلود کتاب رایگان بصورت صوتی و pdf جدید ترجمه فارسی و پرفروش

دانلود جدیدترین کتاب های فارسی و خارجی ترجمه فارسی و زیر نویس جدید pdf و صوتی mp3

دانلود کتاب رایگان بصورت صوتی و pdf جدید ترجمه فارسی و پرفروش

دانلود جدیدترین کتاب های فارسی و خارجی ترجمه فارسی و زیر نویس جدید pdf و صوتی mp3

دانلود جدیدترین کتاب های فارسی و خارجی ترجمه فارسی و زیر نویس جدید pdf و صوتی mp3
دانلود کتاب رایگان بصورت صوتی و pdf جدید ترجمه فارسی و پرفروش

کلمات کلیدی

دانلود کتاب محدودیت صفر صوتی رایگان

خلاصه کتاب محدودیت صفر

بهترین ترجمه کتاب محدودیت صفر

Pdf کتاب محدودیت صفر

کتاب محدودیت صفر دیجی کالا

قسمتهایی از کتاب محدودیت صفر

جملات تاکیدی کتاب محدودیت صفر

دانلود رایگان کتاب پول یووال نوح هراری pdf

دانلود رایگان pdf کتاب محدودیت صفر ترجمه مژگان جمالی

کتابی برای مستقل شدن

کتاب های خودسازی

کتاب های خودساخته

دانلود کتابهای موفقیت

کتاب برای شخصیت سازی

دانلود کتاب سفر به انتهای شب

کتاب قابلمه را فراموش کن نی نی سایت

کتاب قابلمه را فراموش کن دیجی کالا

قیمت کتاب قابلمه را فراموش کن

فایل صوتی کتاب قابلمه را فراموش کن

دانلود کتاب قابلمه را فراموش کن جلد دوم

دانلود رایگان کتاب قابلمه را فراموش کن pdf

دانلود رایگان قابلمه را فراموش کن

خلاصه کتاب قابلمه را فراموش کن

کتاب پرایس اکشن لنس بگز ترجمه امیرعباس قربانی pdf

کتاب پرایس اکشن لنس بگز ترجمه امیرعباس قربانی

کتاب پرایس اکشن لنس بگز pdf رایگان

کتاب پرایس اکشن ال بروکز

کتاب معامله گر پرایس اکشن pdf

دانلود ترجمه کتاب لنس بگز رایگان

بهترین ترجمه کتاب پرایس اکشن لنس بگز

  • ۰
  • ۰

معرفی و دانلود کتاب اضطراب موقعیت کتاب اضطراب موقعیت نویسنده: آلن دوباتن مترجم:   دسته‌بندی: موفقیت و خودیاریمجموعه کتاب باز امتیاز: ۳.۶ از ۱۹۲ رأی خواندن نظرات
(66 رای) 

نمونۀ رایگان کتاب الکترونیکی
معرفی کتاب اضطراب موقعیت
کتاب اضطراب موقعیت نوشتۀ آلن دوباتن و ترجمۀ سیدحسن رضوی است. انتشارات میلکان این کتاب را روانۀ بازار کرده است. این اثر، دربارۀ یک نگرانی مهلک است؛ نگرانی‌ای که توانایی تخریب دوره‌هایی طولانی از زندگی ما را دارد: «اضطراب موقعیت».

درباره کتاب اضطراب موقعیت
کتاب اضطراب موقعیت، دربارۀ ترس از خطر شکست در برابر آرمان‌هایی است که جامعه‌مان وضع کرده است؛ ترس از دست‌ دادن مقام و منزلت خود و نگرانی از این بابت که نکند در‌حال‌حاضر، بر روی پلهٔ بسیار پایینی از نردبان قرار گرفته باشیم یا حتی نزدیک است که به پلهٔ پایین‌تری هم سقوط کنیم.

آلن دوباتن، فیلسوف و نویسندۀ معاصر انگلیسی، در این اثر، که مورد تحسین بسیاری از صاحب‌نظران و نویسندگان نیز قرار گرفته‌ است، دربارۀ «اضطراب موقعیت»، علت‌ها و راه‌حل‌های آن سخن گفته است.

فقدان عشق، انتظارات ما از زندگی، وابستگی‌ها و... که می‌توانند از علت‌های به وجود آوردن این اضطراب باشند، در این کتاب، بررسی شده‌اند. آلن دوباتن، راه‌حل فرونشاندن اضطراب موقعیت را در چهار بسترِ فلسفه، هنر، سیاست و دین جُسته و آنها را در این کتاب تشریح و طبقه‌بندی کرده است.

لس‌آنجلس تایمز این کتاب را اینگونه توصیف کرده است:

«ترغیب‌کننده به تفکر... دوباتن مردی با سلیقه‌ای عالی است... مطالبی عالی از آدام اسمیت، ویلیام جیمز، فردریش انگلس و دیگران (انتخاب کرده است.)»

روزنامۀ سان‌فرانسیسکو کرونیکل نیز دربارۀ این کتاب نوشته است:

«کتابی سخاوتمند و انسانی که راه‌حل‌هایی برای اضطراب موقعیت پیشنهاد می‌دهد. راه‌حل‌هایی که انسان را به فکر وامی‌دارد... پاسخ دوباتن که با نقل‌قول‌هایی روشنگر و آثار هنری شگفت‌انگیز محکم شده است، به همان اندازه که متقاعدکننده است، زیرکانه هم بیان شده. اکتشافی خواندنی و باارزش در مورد ترس ما از جایگاهمان در جامعه و اینکه چگونه می‌توانیم نگرانی‌هایمان را کاهش دهیم.»

خواندن کتاب اضطراب موقعیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم
خواندن این کتاب را به دوستداران روانشناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

 

دانلود کتاب اضطراب موقعیت PDF

 

درباره آلن دوباتن
آلن دو باتن، نویسنده، فیلسوف و مجری تلویزیونِ ساکن بریتانیا، که دغدغه‌اش نوشتن درباره زندگی روزمره به شیوه‌ای فلسفی است. او در تمام نوشته‌هایش می‌کوشد فلسفه را وارد زندگی عادی انسان کند.

آلن دوباتن نویسنده‌ٔ فلسفی در سال ۱۹۶۹ در شهر زوریخ سوئیس به دنیا آمده است. او اکنون در لندن زندگی می‌کند و مشغول مدیریت در موسسه‌ خود یعنی مدرسه‌ٔ زندگی است. این نویسنده اکنون به‌عنوان نویسنده‌ٔ فلسفه‌ٔ روزانه شناخته می‌شود. او درباره‌ٔ موضوعاتی می‌نویسد که هرروزه همه‌ٔ انسان‌ها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. موضوعاتی مانند عشق، سفر، هنر، معماری و ادبیات. کتاب‌های آلن دوباتن تاکنون به بیشتر از سی زبان دنیا ازجمله فارسی ترجمه‌ شده‌اند.

دوباتن دورهٔ دکتری فلسفه را در دانشگاهِ هاروارد آغاز کرد؛ ولی برای نوشتن کتب فلسفی به زبان ساده، آن را نیمه‌کاره رها کرد. مهم‌ترین کتاب‌های آلن دوباتن، تسلی‌بخشی‌های فلسفه و هنر سیر و سفر نام دارند.

اولین کتاب آلن دوباتن به نام جستارهایی در باب عشق، در سال ۱۹۹۳ زمانی که او ۲۴ سال داشت، منتشر شد. کتابی که خیلی زود در لیست کتاب‌های پر فروش قرار گرفت و بیش از دو میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

آلن دوباتن مؤسس مدرسه‌ای به نام مدرسه‌ٔ زندگی است. او با این باور که فرزندان ما در مدرسه راه و روش زندگی کردن را نمی‌آموزند مدرسهٔ زندگی را تأسیس کرد. دوباتن معتقد است این فقدان دانش باعث می‌شود کودکان در زندگی بالغانه‌شان با مشکلات زیادی مواجه شوند.

موضوعاتی که در مدرسه زندگی تدریس می‌شوند متنوع‌اند. اما همه‌ٔ این آموزش‌ها در راستای افزایش خودشناسی هستند. زیرا گردانندگان این مدرسه معتقدند تنها با خودشناسی است که می‌توانیم زندگی برتر و رضایت‌بخش‌تری داشته باشیم. مجموعه‌ٔ آموزش‌های این مدرسه در شش دسته‌ٔ کلی تقسیم‌بندی می‌شود. خودشناسی، ارتباطات (Relationships)، کار، آرامش، رفتار‌های اجتماعی و فرهنگ و فراغت.

نویسندگان و فیلسوفان باتجربه‌ای هم در این موسسه کار می‌کنند. نکته‌ٔ جالب این است که با توجه به تفاوتِ روش‌های یادگیری، مدرسه‌ٔ زندگی آلن دوباتن، آموزه‌ها یا محصولاتش را به روش‌های مختلفی، مانند کتاب، کارگاه، ویدیو، جلسه‌ روانکاوی و... ارائه می‌کند.

آلن دوباتن تاکنون کتاب‌های بسیاری منتشر کرده است. از میان این آثار، کتاب‌های جستارهایی در باب عشق، تسلی ‌بخشی‌های فلسفه، هنر سیر و سفر، اضطراب منزلت، دین برای خداناباوران، سیر عشق، هنر همچون درمان و تعدادی از کتاب‌های مدرسهٔ زندگی به فارسی ترجمه‌ شده‌اند و همه‌ٔ آن‌ها در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های بازار قرار گرفته‌اند.

بخشی از کتاب اضطراب موقعیت
«جایگاه فرد در جامعه: این کلمه از ریشهٔ لاتین statum یا ایستاده (قسمت سوم فعل stare به معنی ایستادن) گرفته شده است.

در معنایی جزئی‌تر، این کلمه به جایگاه حقوقی یا حرفه‌ای فرد در میان گروه (فرد متأهل، یک وکیل و...) اشاره می‌کند. اما در معنای گسترده‌تر، که در اینجا ارتباط بیشتری هم دارد، به ارزش و اهمیت فرد در جهان اشاره می‌کند.

جوامع مختلف موقعیت را به گروه‌های مختلفی بخشیده‌اند: شکارچیان، جنگجویان، خاندان‌های قدیمی، کشیش‌ها، شوالیه‌ها و زنان بارور. از سال ۱۷۷۶ در غرب (قلمروی مبهم اما آشنایی که در اینجا مورد بحث است) موقعیت به طور فزاینده‌ای در ارتباط با دستاوردهای اقتصادی اعطا شده است.

نتایج موقعیت برتر خوشایند هستند. این نتایج شامل منابع، آزادی، مکان، راحتی و زمان می‌شود و شاید به اندازهٔ حس مهم بودن و ارزشمند پنداشته شدن اهمیت دارد. به گونه‌ای که با دعوت‌ها، چاپلوسی‌ها، خنده‌ها (حتی شوخی‌های بی‌مزه) پذیرفته و القا می‌شود.

عدهٔ زیادی گمان می‌کنند (و عدهٔ کمی آزادانه بیان می‌دارند) که موقعیت برتر یکی از عالی‌ترین نعمت‌های زمینی است.

Status Anxiety: اضطراب موقعیت

نگرانی‌ای مهلک که توانایی خراب کردن دوره‌هایی طولانی از زندگی ما را دارد. ترس از خطر شکست در برابر آرمان‌هایی که جامعه‌مان وضع کرده است و در نتیجه از دست دادن مقام و منزلت خود. نگرانی از این بابت که نکند در حال حاضر بر روی پلهٔ بسیار پایینی از نردبان قرار گرفته‌ایم یا حتی نزدیک است که به پلهٔ پایین‌تری هم سقوط کنیم.

این اضطراب با عوامل دیگری چون پسرفت، تعدیل نیرو، پیشرفت، بازنشستگی، گفت‌وگو با همکاران هم‌صنف، گزارش‌های روزنامه در مورد افراد برجسته و کسب موفقیت‌های بزرگ‌ترِ دوستان تشدید می‌شود. بیان و نشان دادن اضطراب ممکن است از نظر اجتماعی بی‌مبالاتی تلقی شود، مانند اعتراف به حسادت (که حسی مرتبط با همین اضطراب است). در نتیجه، شواهد این درگیری درونی روشن نیست و معمولاً محدود می‌شود به نگاه خیره‌ای حاصل از ذهن مشغول، لبخندی شکننده یا مکثی بیش از حد طولانی پس از شنیدن خبر موفقیت دیگران.

اگر جایگاه ما بر روی نردبان موضوع چنین نگرانی‌ای است، به این سبب است که تصویر ما از خود بسیار وابسته به تصویر دیگران از ماست. اگر افراد نادر (سقراط و عیسی مسیح) را کنار بگذاریم، در واقع، ما به نشانه‌های احترام از سوی جهان تکیه می‌کنیم تا بفهمیم که می‌توانیم خودمان را تحمل کنیم.

با این حال، متأسفانه، دستیابی به موقعیت سخت و حفظ آن در طول زندگی حتی سخت‌تر است. به جز جوامعی که در آن موقعیت برتر در بدو تولد به ما اعطا می‌شود و خون نجیب‌زادگی در رگ‌هایمان جاری است، جایگاه ما وابسته به چیزی است که می‌توانیم به دست آوریم و ممکن است به خاطر حماقت یا ناآگاهی از خود، اقتصادهای کلان یا بدخواهی دیگران شکست بخوریم.

پس از شکست، تحقیر پا پیش خواهد گذاشت: دانستن اینکه نتوانسته‌ایم جهان را از ارزش خودمان باخبر سازیم روحمان را می‌خورد و در نتیجه محکوم می‌شویم که به افراد موفق با تلخی بیندیشیم و به خودمان با شرم بنگریم.

قضیه

یعنی اینکه اضطراب موقعیت دارای ظرفیتی چشمگیر برای القای غم است. عطش رسیدن به موقعیت، مانند دیگر تمایلات فوایدی هم دارد: به ما مهمیز می‌زند که حق استعدادهایمان را ادا کنیم، برتری را تشویق می‌کند، راه ما را در انجام کارهای بی‌قاعده و زیان‌آور می‌بندد و اعضای یک جامعه را حول نظام ارزشی واحدی نگه می‌دارد. اما مانند دیگر تمایلات حجم زیاد آن می‌تواند کشنده باشد. مفیدترین راه‌حل این مسئله تلاش برای درک آن و صحبت در مورد آن است.»


معرفی نویسنده
عکس آلن دوباتن
آلن دوباتن
آلن دو باتن فیلسوف، نویسنده و مجری تلویزیونی در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ میلادی در زوریخ به دنیا آمد. او نویسنده‌ی کتاب های مشهوری مانند آرامش و خودشناسی است. او فرزند ژاکلین و ژیلبر دو باتن بود. ژیلبر در اسکندریه در مصر زاده شده بود و پس از این‌که به خاطر به قدرت رسیدن جمال عبد‌الناصر مجبور به خروج از مصر شد، برای کار و زندگی به سوئیس مهاجرت کرد و هم‌بنیان‌گذار موسسه‌ی مالی-اعتباری جی‌ای‌ام شد (ثروت خانواده‌ی او در سال ۱۹۹۹ م. حدود ۲۳۴ میلیون یورو تخمین زده شد). مادر آلن متولد سوئیس و از اهالی اشکنازی و پدرش از خانواده‌ی یهودیان سفاردی‌ از شهر باتن در کاستیا و لئون بود.

بیشتر ...

معرفی

فهرست
مشخصات
نظرات 34
معرفی کتاب اضطراب موقعیت
کتاب اضطراب موقعیت نوشته‌ی آلن دوباتن، اکتشافی خواندنی و باارزش در مورد ترس‌های شما از جایگاه‌تان در جامعه است و به شما یاد می‌دهد تا به شکلی درست، نگرانی‌ها و اضطراب‌های خود را در موقعیت‌های مختلف مدیریت کنید.

کتاب اضطراب موقعیت (Status anxiety) اثری پربار است و راه‌حل‌هایی ارائه می‌دهد که انسان را به فکر فرو می‌برد. آلن دوباتن (Alain de Botton) در این کتاب نبود عشق، توقعات شما از زندگی، وابستگی‌ها و موارد دیگری را مورد بررسی قرار می‌دهد که دلایل اصلی به وجود آمدن اضطراب موقعیت هستند.

او در این کتاب به سراغ موضوعی رفته که هر انسانی در دوره‌ای از زندگی‌اش آن را تجربه کرده است. دوباتن اعتقاد دارد عطش رسیدن به موقعیت اجتماعی خوب، مانند دیگر تمایلات دارای فوایدی هم می‌باشد، برای مثال به شما تلنگر می‌زند تا استعدادهایتان را کشف کنید و به دنبال مسیرهای بی‌قاعده و زیان‌آور نروید. اما مانند دیگر تمایلات حجم زیادی از آن می‌تواند کشنده باشد. بنابراین مهم‌ترین راه‌حل برای حل این مسئله صحبت کردن و به دست آوردن اطلاعات در مورد آن است.

برای همه انسان‌ها اهمیت دارد که بدانند جامعه چطور به آن‌ها می‌نگرد. اگر در مورد این موضوع آگاهی و شناخت کافی نداشته باشید قطعاً دچار اضطرابی خواهید شد که به دلیل موقعیت شما از نگاه جامعه است؛ این موضوع بسیار خطرناک و مخرب می‌باشد. این کتاب به شما کمک می‌کند تا به شناخت یکی از رایج‌ترین انواع اضطراب دست یابید که انسان با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

آلن دوباتن برای روشن‌سازی موضوع اضطراب ناشی از موقعیت و جایگاه انسان، ابتدا به بررسی تاریخچه‌ی آن می‌پردازد. بررسی قدمت اضطراب موقعیت هم نشان‌دهنده‌ی ریشه‌دار بودن این مسئله می‌باشد و اینکه این موضوع زندگی انسان‌ها را تا چه اندازه در طول تاریخ تحت تأثیر قرار داده است.

نقد فیلم اضطراب موقعیت:

در سال 2004 وقتی کتاب اضطراب موقعیت منتشر شد، فیلم مستند دو ساعته‌ای نیز به همین نام ساخته شد و در بعضی از شبکه‌های تلویزیون آمریکا پخش شد. فیلم اضطراب موقعیت به دنبال یک پاسخ مهم است: به چه دلیل پول همیشه خوشبختی و آرامش برای انسان‌ها به وجود نمی‌آورد؟

جملات برگزیده‌ی کتاب اضطراب موقعیت:

- هوشمندانه و منطقی. استعداد ذاتی دوباتن این است که وادارمان کند بیندیشیم چگونه زندگی می‌کنیم و چگونه می‌توانیم چیزها را تغییر دهیم. (تایمز)
- ترغیب‌کننده به تفکر... دوباتن مردی با سلیقه‌ای عالی است... مطالبی عالی از آدام اسمیت، ویلیام جیمز، فردریش انگلس و دیگران [انتخاب کرده است.] (لس ‌آنجلس ‌تایمز)
- روشنگر... مانند دیگر کتاب‌های هوشمندانه و روشنگرش، دوباتن موضوعی واحد را برگزیده است و احتمال آن‌ را به‌روشنی و با دقت فراوان کشف می‌کند... با نثری روان و گاه طنز، ما را به‌ سوی اندیشه‌های خود درباره‌ی شرایط انسان‌ها راهنمایی می‌کند. (تایمزپیکایونه)
- دوباتن برای جمع‌آوری نمونه و به‌تصویرکشیدن منظورش، از پیچ ‌و‌ خم‌های تاریخ می‌گذرد و به استدلالی ساده و زیبا می‌رسد... کتابی کوچک، سرزنده و خردمندانه. (آتلانتا ژورنال کانستیتوشن)

آلن دوباتن را بیشتر بشناسیم:

آلن دوباتن (Alain de Botton) نویسنده‌ی برجسته و فیلسوف و مجری تلویزیون است و در سال 1969 در زوریخ پایتخت سوئیس به دنیا آمد. او تمام دوران تحصیلش را در دبیرستان‌های شبانه‌روزی لندن گذراند. او در دانشگاه کمبریج رشته‌ی تاریخ خوانده و سپس در لندن به تحصیل در رشته‌ی فلسفه مشغول شده است. او مدتی هم دانشجوی در رشته‌ی دکترای فلسفه در دانشگاه «هاروارد» تحصیل نمود اما برای نوشتن کتاب‌های فلسفه برای عموم مردم آن را رها کرد.

در بخشی از کتاب اضطراب موقعیت می‌خوانیم:

داستان سومی هم برای راحت‌ترکردن سختی‌های فقر و جایگاه اجتماعی سطح پایین وجود داشت. بر طبق این روایت، که بیش‌ترین تأثیرش را تقریباً بین سال‌های 1754 تا 1989 گذاشت، به فقرا یادآوری می‌شد ثروتمندان دزد و فاسدند و با چپاول و نیرنگ به امتیاز رسیده‌اند، نه با فضیلت و استعداد. به‌ علاوه آن‌ها طوری جامعه را مجهز کرده‌اند که فقرا هیچ‌گاه نتوانند شخصاً دارایی‌شان را افزایش دهند. هرقدر هم که توانا و با اراده باشند، تنها امیدِ آن‌ها اعتراضاتِ اجتماعی و انقلاب‌هاست.

ژان ژاک روسو در کتاب بحثی درباب ریشه‌ی نابرابری (1754) یکی از اولین یادداشت‌های این داستان را ارائه داد: «اولین کسی که قسمتی از زمین را حصار کشید، در ذهن به خودش گفت این مال من است و افرادی را پیدا کرد که آن‌قدر ساده باشند که حرفش را باور کنند، بنیان‌گذارِ حقیقیِ جامعه‌ی مدنی است. چه جنایت‌ها، جنگ‌ها، قتل‌ها، چه بدبختی‌ها و وحشت‌ها از سر نسل بشر برداشته می‌شد، اگر کسی نرده‌ها را بیرون می‌کشید و خندق‌ها را پر می‌کرد و خطاب به رفقایش فریاد می‌زد: به این فریب‌کار گوش ندهید. اگر فراموش کنید میوه‌های زمین متعلق به همه است و زمین مال هیچ‌کس نیست، واقعاً شکست می‌خورید!»

صد سال بعد، کارل مارکس همین را فریاد زد. آن‌ را در اصطلاحاتی ظاهراً علمی جا داد و گفت چیزی که در دست روسو بود، فریادی برای اعتراض اجتماعی بوده است. از نظر مارکس در نظام سرمایه‌داری حرکتی ذاتاً استثمارگر وجود دارد، چرا که کارفرمایان همیشه سعی می‌کنند کارگران را با حقوقی کم‌تر از درآمدی که خودشان از فروش محصولات به دست می‌آوردند، استخدام کنند و بعد هم این اختلافِ هزینه را به ‌صورت «سود» به جیب بزنند. چنین سودی همیشه در روزنامه‌های سرمایه‌داری به ‌منزله‌ی پاداش کارفرما به ‌خاطر «خطرپذیری» و «سرمایه‌گذاری»اش تحسین می‌شد؛ اما مارکس اصرار داشت که این کلمات تنها عباراتی زیبا برای دزدی‌اند.

فهرست مطالب کتاب
تعاریف
بخش اول: علل
فقدان عشق
انتظارات
شایسته ‌سالاری
اشرافیگری
وابستگی
بخش دوم: راه‌حل‌ها
فلسفه
هنر
سیاست
دین
بوهم (رهایی از قید و شرط)

 

 

منبع:

https://fa-file.ir/product/52/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%B6%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%A8-%D9%85%D9%88%D9%82%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D9%86%D8%B3%D8%AE%D9%87-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%7C-PDF-%7C

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی