دانلود کتاب رایگان بصورت صوتی و pdf جدید ترجمه فارسی و پرفروش

دانلود جدیدترین کتاب های فارسی و خارجی ترجمه فارسی و زیر نویس جدید pdf و صوتی mp3

دانلود کتاب رایگان بصورت صوتی و pdf جدید ترجمه فارسی و پرفروش

دانلود جدیدترین کتاب های فارسی و خارجی ترجمه فارسی و زیر نویس جدید pdf و صوتی mp3

دانلود جدیدترین کتاب های فارسی و خارجی ترجمه فارسی و زیر نویس جدید pdf و صوتی mp3
دانلود کتاب رایگان بصورت صوتی و pdf جدید ترجمه فارسی و پرفروش

کلمات کلیدی

دانلود کتاب محدودیت صفر صوتی رایگان

خلاصه کتاب محدودیت صفر

بهترین ترجمه کتاب محدودیت صفر

Pdf کتاب محدودیت صفر

کتاب محدودیت صفر دیجی کالا

قسمتهایی از کتاب محدودیت صفر

جملات تاکیدی کتاب محدودیت صفر

دانلود رایگان کتاب پول یووال نوح هراری pdf

دانلود رایگان pdf کتاب محدودیت صفر ترجمه مژگان جمالی

کتابی برای مستقل شدن

کتاب های خودسازی

کتاب های خودساخته

دانلود کتابهای موفقیت

کتاب برای شخصیت سازی

دانلود کتاب سفر به انتهای شب

کتاب قابلمه را فراموش کن نی نی سایت

کتاب قابلمه را فراموش کن دیجی کالا

قیمت کتاب قابلمه را فراموش کن

فایل صوتی کتاب قابلمه را فراموش کن

دانلود کتاب قابلمه را فراموش کن جلد دوم

دانلود رایگان کتاب قابلمه را فراموش کن pdf

دانلود رایگان قابلمه را فراموش کن

خلاصه کتاب قابلمه را فراموش کن

کتاب پرایس اکشن لنس بگز ترجمه امیرعباس قربانی pdf

کتاب پرایس اکشن لنس بگز ترجمه امیرعباس قربانی

کتاب پرایس اکشن لنس بگز pdf رایگان

کتاب پرایس اکشن ال بروکز

کتاب معامله گر پرایس اکشن pdf

دانلود ترجمه کتاب لنس بگز رایگان

بهترین ترجمه کتاب پرایس اکشن لنس بگز

۱۴ مطلب در شهریور ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

خانه›روانشناسی›موفقیت و خودسازی›کتاب مغز آشفته  فا فایل

روش هفت­گام روشی بود که پس از سال‌ها و سال‌ها پژوهش سازمان‌دهی کردم. خبر خوب این که ناچار نیستید وضعیت نزدیک به مرگی را که من پشت سر گذاشتم، تجربه کنید تا این روش را دریابید. من هرچه نیاز دارید و فرایند انجام آن را در این روش آسان هفت گام گنجانده‌ام. چیزهای اشتباه زندگیتان را درست کند، خودتان هم باید تلاش کنید. چیزهای اشتباه زندگیتان را درست کند، خودتان هم باید تلاش کنید. انجام‌دادنش به ‌وقت و باور عمیق نیاز دارد. بااین‌حال، اگر اراده کنید بکوشید و دل به کار دهید، مطمئنم می‌توانید از شر همه‌ی آن اندیشه‌های منفی رهایی یابید و زندگی معنی‌داری سرشار از لذت و نیکی آغاز کنید. به یاد داشته باشید اندیشه‌های منفی موذی و بسیار خطرناکند. این چیزی نیست که بتوانید پشت گوش بیندازید و بگویید فردا از دستش رها می‌شوید. هرچه بیشتر اجازه دهید این‌گونه اندیشیدن ذهنتان را آلوده کند، به همه‌ی جنبه‌های زندگی­تان آسیب بیشتری می‌زند.

معرفی و دانلود کتاب مغز آشفته
(72 رای)

عکس جلد کتاب مغز آشفته
نویسنده: الک مونی
مترجم: کامران بهمنی
ناشر: انتشارات نقش و نگار
قیمت:
21000 تومان - 4.49€
خرید کتاب الکترونیک
نسخه نمونه رایگان

خانه›روانشناسی›موفقیت و خودسازی›کتاب مغز آشفته
معرفی و دانلود کتاب مغز آشفته
(72 رای)

عکس جلد کتاب مغز آشفته
نویسنده: الک مونی
مترجم: کامران بهمنی
ناشر: انتشارات نقش و نگار
قیمت:
21000 تومان - 4.49€
خرید کتاب الکترونیک
نسخه نمونه رایگان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome
برای دانلود قانونی کتاب مغز آشفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی
فهرست
مشخصات
نظرات 23
معرفی کتاب مغز آشفته

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی مغز آشفته
نویسنده:
راوی:
ناشر:
روش هفت­گام روشی بود که پس از سال‌ها و سال‌ها پژوهش سازمان‌دهی کردم. خبر خوب این که ناچار نیستید وضعیت نزدیک به مرگی را که من پشت سر گذاشتم، تجربه کنید تا این روش را دریابید. من هرچه نیاز دارید و فرایند انجام آن را در این روش آسان هفت گام گنجانده‌ام.

چیزهای اشتباه زندگیتان را درست کند، خودتان هم باید تلاش کنید. چیزهای اشتباه زندگیتان را درست کند، خودتان هم باید تلاش کنید. انجام‌دادنش به ‌وقت و باور عمیق نیاز دارد. بااین‌حال، اگر اراده کنید بکوشید و دل به کار دهید، مطمئنم می‌توانید از شر همه‌ی آن اندیشه‌های منفی رهایی یابید و زندگی معنی‌داری سرشار از لذت و نیکی آغاز کنید.

به یاد داشته باشید اندیشه‌های منفی موذی و بسیار خطرناکند. این چیزی نیست که بتوانید پشت گوش بیندازید و بگویید فردا از دستش رها می‌شوید. هرچه بیشتر اجازه دهید این‌گونه اندیشیدن ذهنتان را آلوده کند، به همه‌ی جنبه‌های زندگی­تان آسیب بیشتری می‌زند.

معنایش این است که شما باید همین امروز روش هفت گام را به اجرا بگذارید. منتظر فردا نشوید؛ چون هرچه وقت بیشتری از دست بدهید، اندیشه‌ی منفی آسیب عمیق‌تری وارد می‌کند و رهایی از آن نیز دشوارتر می‌شود. شما شایسته‌ی زندگی‌ای سرشار از لذت و شادی هستید، نگذارید افکار منفی چیز دیگری به شما دیکته کند.
دسته‌ها:
شناسنامه
فرمت محتوا
حجم
مدت زمان
نویسنده
مترجم
راوی
ناشر
زبان
تاریخ انتشار
قیمت ارزی
 

در کتاب مغز آشفته، نوشته‌ی الک مونی، با هفت گام اساسی آشنا می‌شوید که به شما کمک می‌کنند یک زندگی پرمعناتر برای خود بسازید. این روش‌ها در شناسایی افکار مخرب و متوقف کردن روند خودگویی منفی معجزه خواهند کرد.

درباره‌ی کتاب مغز آشفته
ذهن انسان به‌طور ناخودآگاه، برای شناسایی موقعیت‌های خطرناک و مقابله با آن‌ها، به سمت افکار منفی گرایش بیشتری دارد. اما با پیدا کردن ریشه‌های این مسئله و پیامدهای آسیب‌زای آن، می‌توانیم به ذهن‌آگاهی برسیم و احساسمان نسبت به خود و دیگران را بهبود ببخشیم. الک مونی (Alec Moonee) در کتاب مغز آشفته (Brain Fuked) به شما می‌آموزد چطور از شر این‌گونه افکار خلاصی یابید و راه پیشرفت خود را، برای داشتن یک زندگی بهتر، هموار نمایید.

اجدادمان را تصور کنید که در غارهای مخوف در دل طبیعت چطور شب را صبح می‌کردند. آن‌ها برای مقابله با طبیعت رام‌نشدنی، مجبور بودند پس از وقوع فاجعه، همه‌چیز را پیش‌بینی کنند تا احتمال هر اتفاقی را به حداقل خود برسانند. این روش در موقعیت‌های پرخطر گذشته می‌توانست به حفظ بقای آن‌ها کمک کند، اما امروز برخورد غریزی با مشکلات چاره‌ساز نیست. به بیان دیگر، زندگی در سایه‌ی ترس‌های مختلف، فرصت رشد و تعالی را از شما خواهد گرفت. شاید از خود بپرسید مگر این افکار چقدر قدرت دارند؟

جالب است که بدانید به ذهن یک فرد عادی روزانه حدود دوازده‌هزار تا بیش از پنجاه‌هزار فکر خطور می‌کند که هشتاد درصد آن‌ها اندیشه‌های منفی‌ و نودوپنج درصد را اندیشه‌های تکراری تشکیل می‌دهند. حجم بالای این افکار سبب می‌شود رفته‌رفته به باور ما تبدیل شوند، صفاتی چون گوشه‌گیری، اعتماد به نفس پایین، خشم و دلهره را در وجودمان ایجاد کنند و سطح اضطرابمان را به‌طور چشمگیری بالا ببرند. در کتاب مغز آشفته، الک مونی به شما خواهد آموخت چطور داستان ذهنتان را تغییر دهید و به ژرف‌اندیشی و مراقبت از جسم و روح خود اهتمام بورزید.

جرقه‌ی اصلی فعالیت این نویسنده در زمینه‌ی مثبت‌اندیشی زمانی ایجاد شد که او بر اثر یک تصادف شدید روی تخت بیمارستان در حال درمان بود و با سخنان دلنشین هم‌اتاقی خود درباره‌ی توانایی تغییر پیامدهای ناگوار در خود تحولی حس کرد. الک مونی بعدها تصمیم گرفت پژوهش‌هایی درباره‌ی زندگی معنادار و شاد انجام دهد و امروزه بیشتر وقت خود را به برگزاری کارگاه‌ها و سمینارهای انگیزشی در این حوزه اختصاص می‌دهد تا دیگران را نیز به پیشبرد زندگی‌شان تشویق کند. این کتاب با ترجمه‌ی کامران بهمنی، به‌تازگی از سوی نشر نقش و نگار منتشر شده است.

کتاب مغز آشفته مناسب چه کسانی است؟
این کتاب به کسانی که به مباحث ذهن‌آگاهی، خودسازی و مثبت‌اندیشی علاقمند هستند، توصیه می‌شود.

با الک مونی بیشتر آشنا شویم
الک مونی، سخنران انگیزشی اهل آمریکاست که مشتاق است به دیگران بیاموزد چگونه با هدف و معنا زندگی کنند. او مدرک ارتباطات - بازاریابی خود را از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی آمریکا دریافت کرد و پس از کسب توانایی در زمینه‌ی سخنرانی عمومی شروع به کار کرد. او در حال حاضر کارگاه‌ها و وبینارهایی را برای ایجاد انگیزه، الهام بخشیدن و تشویق مردم به داشتن زندگی پرمعنا برگزار می‌کند.

جملات برگزیده‌ی کتاب مغز آشفته
هنگامی‌ که اندیشه‌ی خود را تغییر می‌دهید، یادتان باشد دنیای خود را نیز تغییر می‌دهید. (نورمن وینسنت پیِل)
تنها هنگامی‌ که شانس خود را بیازماییم، زندگی‌مان بهبود می‌یابد. نخستین و دشوارترین ریسکی که بدان نیاز داریم، صداقت است. (والتر اندرسن)
شما مجموعه‌ای از همه‌ی چیزهایی هستید که تاکنون دیده‌اید، شنیده‌اید، خورده‌اید، بوییده‌اید و فراموش کرده‌اید. همه‌ی آن‌ها با شما هستند. همه چیز بر ما اثر می‌گذارد و برای همین من می‌کوشم مطمئن شوم تجارب من مثبت هستند. (مایا آنجِلو)
طرز تفکر یک انتخاب است. خوشبختی یک انتخاب است. خوش‌بینی یک انتخاب است. مهربانی یک انتخاب است. بخشش یک انتخاب است. احترام یک انتخاب است. هر آنچه که برمی‌گزینید، شخصیت‌تان را می‌سازد. خردمندانه انتخاب کنید. (روی تی. بِنت)
در بخشی از کتاب مغز آشفته می‌خوانیم
یکی از مهم‌ترین جنبه‌های رهاشدن از خودگویی منفی داشتن دانشی عمیق از خود است، یعنی درون‌نگری. اگر از شما بخواهم متنی درباره‌ی خود بنویسید چه می‌نویسید؟ آیا می‌توانید متنی روشن و پذیرفتنی ارائه بدهید؟

امروزه خودآگاهی موضوعی رایج و نقل محافل است و می‌توان پنداشت که کاملاً از خود آگاهید. منظورم این است که اگر شما خود را نشناسید، چه کس دیگری می‌شناسد؟ باید درک کنید خودآگاهی می‌تواند درجات گوناگون داشته باشد و هرچه بیشتر درباره‌ی خودتان بدانید، برایتان سودمندتر است.

موضوعی که کمتر مورد بحث قرار می‌گیرد روش‌های گوناگون به‌دست‌آوردن درک بیشتر از خود است. بی‌گمان، بهترین منبعی که در تلاش برای رسیدن به خودآگاهی بیشتر می‌توانید به آن روی آورید خودتان هستید؛ اما گرفتن بازخورد و واکنش دیگران نیز می‌تواند ارزنده باشد.

آنچه که با بازخوردِ به دست آمده از اطرافیانتان انجام می‌دهید، می‌تواند تفاوت فراوانی بیافریند. هنگامی‌ که با درون‌نگری و اندیشه فرایند خودآزمایی را می‌گذرانید، اگر راه درست را بروید می‌توانید کنترل بیشتری به دست آورید، اگر نه، نتیجه‌ی عکس خواهید گرفت.

در این فصل خواهید آموخت که خودآگاهی چیست، از چه چیزی باید بیشتر آگاه شوید و راه‌های احتمالی رسیدن به خودآگاهی بیشتر کدام‌اند. ضمناً، بر چگونگی درون‌نگری و راه درست آن نیز تمرکز بسیاری خواهیم داشت.

برای شروع، باید گفت بخش بعدی درباره‌ی شیوه‌ی ساخته‌وپرداخته شدن شخصیت شماست، چیزی که بر آن نفوذ داشته و چیزی که بر شکل‌گرفتن رفتارتان اثر گذاشته است. این کار برای درک تغییراتی که داشته‌اید و چگونگی ردیابی اثرات‌ آن بر روی شما مهم است.

فهرست مطالب کتاب
پیشگفتار
فصل اول: آنچه باید درباره‌ی خودگویی منفی بدانید
فصل دوم: دیوهای درون ذهن‌تان
فصل سوم: چرا خودگویی منفی همیشه هم بد نیست
فصل چهارم: درون‌نگری راه درست
فصل پنجم: گام 1. به انجام‌دادن‌کار پایبند باشید
فصل ششم: گام 2. داستان را دگرگون کنید
فصل هفتم: گام‌ 3. بایگانی اندیشه بیافرینید
فصل هشتم: گام 4. ارزش نفس خود را بسازید
فصل نهم: گام 5. ارتباط برقرار کنید
فصل دهم: گام 6. تمرین آگاهی و مراقبه کنید
فصل یازدهم: 7. از تن خود نگهداری کنید
پی‌نوشت

ادامه فهرست
مشخصات کتاب الکترونیک
نام کتاب    کتاب مغز آشفته
نویسنده    الک مونی
مترجم    کامران بهمنی
ناشر چاپی    انتشارات نقش و نگار
سال انتشار    ۱۴۰۱
فرمت کتاب    EPUB
تعداد صفحات    136
زبان    فارسی
شابک    978-600-8584-59-9

فهرست
مشخصات
نظرات 23
معرفی کتاب مغز آشفته
در کتاب مغز آشفته، نوشته‌ی الک مونی، با هفت گام اساسی آشنا می‌شوید که به شما کمک می‌کنند یک زندگی پرمعناتر برای خود بسازید. این روش‌ها در شناسایی افکار مخرب و متوقف کردن روند خودگویی منفی معجزه خواهند کرد.

درباره‌ی کتاب مغز آشفته
ذهن انسان به‌طور ناخودآگاه، برای شناسایی موقعیت‌های خطرناک و مقابله با آن‌ها، به سمت افکار منفی گرایش بیشتری دارد. اما با پیدا کردن ریشه‌های این مسئله و پیامدهای آسیب‌زای آن، می‌توانیم به ذهن‌آگاهی برسیم و احساسمان نسبت به خود و دیگران را بهبود ببخشیم. الک مونی (Alec Moonee) در کتاب مغز آشفته (Brain Fuked) به شما می‌آموزد چطور از شر این‌گونه افکار خلاصی یابید و راه پیشرفت خود را، برای داشتن یک زندگی بهتر، هموار نمایید.

اجدادمان را تصور کنید که در غارهای مخوف در دل طبیعت چطور شب را صبح می‌کردند. آن‌ها برای مقابله با طبیعت رام‌نشدنی، مجبور بودند پس از وقوع فاجعه، همه‌چیز را پیش‌بینی کنند تا احتمال هر اتفاقی را به حداقل خود برسانند. این روش در موقعیت‌های پرخطر گذشته می‌توانست به حفظ بقای آن‌ها کمک کند، اما امروز برخورد غریزی با مشکلات چاره‌ساز نیست. به بیان دیگر، زندگی در سایه‌ی ترس‌های مختلف، فرصت رشد و تعالی را از شما خواهد گرفت. شاید از خود بپرسید مگر این افکار چقدر قدرت دارند؟

جالب است که بدانید به ذهن یک فرد عادی روزانه حدود دوازده‌هزار تا بیش از پنجاه‌هزار فکر خطور می‌کند که هشتاد درصد آن‌ها اندیشه‌های منفی‌ و نودوپنج درصد را اندیشه‌های تکراری تشکیل می‌دهند. حجم بالای این افکار سبب می‌شود رفته‌رفته به باور ما تبدیل شوند، صفاتی چون گوشه‌گیری، اعتماد به نفس پایین، خشم و دلهره را در وجودمان ایجاد کنند و سطح اضطرابمان را به‌طور چشمگیری بالا ببرند. در کتاب مغز آشفته، الک مونی به شما خواهد آموخت چطور داستان ذهنتان را تغییر دهید و به ژرف‌اندیشی و مراقبت از جسم و روح خود اهتمام بورزید.

جرقه‌ی اصلی فعالیت این نویسنده در زمینه‌ی مثبت‌اندیشی زمانی ایجاد شد که او بر اثر یک تصادف شدید روی تخت بیمارستان در حال درمان بود و با سخنان دلنشین هم‌اتاقی خود درباره‌ی توانایی تغییر پیامدهای ناگوار در خود تحولی حس کرد. الک مونی بعدها تصمیم گرفت پژوهش‌هایی درباره‌ی زندگی معنادار و شاد انجام دهد و امروزه بیشتر وقت خود را به برگزاری کارگاه‌ها و سمینارهای انگیزشی در این حوزه اختصاص می‌دهد تا دیگران را نیز به پیشبرد زندگی‌شان تشویق کند. این کتاب با ترجمه‌ی کامران بهمنی، به‌تازگی از سوی نشر نقش و نگار منتشر شده است.

کتاب مغز آشفته مناسب چه کسانی است؟
این کتاب به کسانی که به مباحث ذهن‌آگاهی، خودسازی و مثبت‌اندیشی علاقمند هستند، توصیه می‌شود.

با الک مونی بیشتر آشنا شویم
الک مونی، سخنران انگیزشی اهل آمریکاست که مشتاق است به دیگران بیاموزد چگونه با هدف و معنا زندگی کنند. او مدرک ارتباطات - بازاریابی خود را از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی آمریکا دریافت کرد و پس از کسب توانایی در زمینه‌ی سخنرانی عمومی شروع به کار کرد. او در حال حاضر کارگاه‌ها و وبینارهایی را برای ایجاد انگیزه، الهام بخشیدن و تشویق مردم به داشتن زندگی پرمعنا برگزار می‌کند.

جملات برگزیده‌ی کتاب مغز آشفته
هنگامی‌ که اندیشه‌ی خود را تغییر می‌دهید، یادتان باشد دنیای خود را نیز تغییر می‌دهید. (نورمن وینسنت پیِل)
تنها هنگامی‌ که شانس خود را بیازماییم، زندگی‌مان بهبود می‌یابد. نخستین و دشوارترین ریسکی که بدان نیاز داریم، صداقت است. (والتر اندرسن)
شما مجموعه‌ای از همه‌ی چیزهایی هستید که تاکنون دیده‌اید، شنیده‌اید، خورده‌اید، بوییده‌اید و فراموش کرده‌اید. همه‌ی آن‌ها با شما هستند. همه چیز بر ما اثر می‌گذارد و برای همین من می‌کوشم مطمئن شوم تجارب من مثبت هستند. (مایا آنجِلو)
طرز تفکر یک انتخاب است. خوشبختی یک انتخاب است. خوش‌بینی یک انتخاب است. مهربانی یک انتخاب است. بخشش یک انتخاب است. احترام یک انتخاب است. هر آنچه که برمی‌گزینید، شخصیت‌تان را می‌سازد. خردمندانه انتخاب کنید. (روی تی. بِنت)
در بخشی از کتاب مغز آشفته می‌خوانیم
یکی از مهم‌ترین جنبه‌های رهاشدن از خودگویی منفی داشتن دانشی عمیق از خود است، یعنی درون‌نگری. اگر از شما بخواهم متنی درباره‌ی خود بنویسید چه می‌نویسید؟ آیا می‌توانید متنی روشن و پذیرفتنی ارائه بدهید؟

امروزه خودآگاهی موضوعی رایج و نقل محافل است و می‌توان پنداشت که کاملاً از خود آگاهید. منظورم این است که اگر شما خود را نشناسید، چه کس دیگری می‌شناسد؟ باید درک کنید خودآگاهی می‌تواند درجات گوناگون داشته باشد و هرچه بیشتر درباره‌ی خودتان بدانید، برایتان سودمندتر است.

موضوعی که کمتر مورد بحث قرار می‌گیرد روش‌های گوناگون به‌دست‌آوردن درک بیشتر از خود است. بی‌گمان، بهترین منبعی که در تلاش برای رسیدن به خودآگاهی بیشتر می‌توانید به آن روی آورید خودتان هستید؛ اما گرفتن بازخورد و واکنش دیگران نیز می‌تواند ارزنده باشد.

آنچه که با بازخوردِ به دست آمده از اطرافیانتان انجام می‌دهید، می‌تواند تفاوت فراوانی بیافریند. هنگامی‌ که با درون‌نگری و اندیشه فرایند خودآزمایی را می‌گذرانید، اگر راه درست را بروید می‌توانید کنترل بیشتری به دست آورید، اگر نه، نتیجه‌ی عکس خواهید گرفت.

در این فصل خواهید آموخت که خودآگاهی چیست، از چه چیزی باید بیشتر آگاه شوید و راه‌های احتمالی رسیدن به خودآگاهی بیشتر کدام‌اند. ضمناً، بر چگونگی درون‌نگری و راه درست آن نیز تمرکز بسیاری خواهیم داشت.

برای شروع، باید گفت بخش بعدی درباره‌ی شیوه‌ی ساخته‌وپرداخته شدن شخصیت شماست، چیزی که بر آن نفوذ داشته و چیزی که بر شکل‌گرفتن رفتارتان اثر گذاشته است. این کار برای درک تغییراتی که داشته‌اید و چگونگی ردیابی اثرات‌ آن بر روی شما مهم است.

فهرست مطالب کتاب
پیشگفتار
فصل اول: آنچه باید درباره‌ی خودگویی منفی بدانید
فصل دوم: دیوهای درون ذهن‌تان
فصل سوم: چرا خودگویی منفی همیشه هم بد نیست
فصل چهارم: درون‌نگری راه درست
فصل پنجم: گام 1. به انجام‌دادن‌کار پایبند باشید
فصل ششم: گام 2. داستان را دگرگون کنید
فصل هفتم: گام‌ 3. بایگانی اندیشه بیافرینید
فصل هشتم: گام 4. ارزش نفس خود را بسازید
فصل نهم: گام 5. ارتباط برقرار کنید
فصل دهم: گام 6. تمرین آگاهی و مراقبه کنید
فصل یازدهم: 7. از تن خود نگهداری کنید
پی‌نوشت

ادامه فهرست
مشخصات کتاب الکترونیک
نام کتاب    کتاب مغز آشفته
نویسنده    الک مونی
مترجم    کامران بهمنی
ناشر چاپی    انتشارات نقش و نگار
سال انتشار    ۱۴۰۱
فرمت کتاب    EPUB
تعداد صفحات    136
زبان    فارسی
 

 

منبع:

 

دانلود کتاب مغز آشفتهPDF

  • فاطمه میرمحمدلو
  • ۰
  • ۰

خانه›روانشناسی›موفقیت و خودسازی›کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه
معرفی و دانلود کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه
(652 رای)

عکس جلد کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه
نویسنده: ژوزف مورفی
مترجم: کیانا حاج دولت
ناشر: انتشارات نظری
قیمت:
45000 تومان - 8.49€
خرید کتاب الکترونیک
نسخه نمونه رایگان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome
برای دانلود قانونی کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی
فهرست
مشخصات
نظرات 290
معرفی کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه
کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه نوشته‌ی ژوزف مورفی، به عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌‌های سال به شما می‌آموزد که عادات فکری و تصاویر ذهنی‌تان، سرنوشت شما را رقم می‌زنند؛ چرا که انسان همان چیزی است که در ضمیر ناخودآگاهش می‌اندیشد.

پیشینه‌ی کشف و مطالعه‌ی قدرت ذهن به قبل از مطالعات فروید، قرن 18، بازمی‌گردد. در هر ثانیه حدود دو میلیون واحد اطلاعات به سیستم عصبی انسان وارد می‌شود و ما در حالت هوشیاری، تنها قادر به درک 10 درصد از این بمباران اطلاعاتی هستیم. به‌ محض اینکه توجه‌مان را به چیزی جلب می‌کنیم، ذهن آگاه می‌شود. بعضی از قسمت‌های فیزیولوژیکی مانند قلب، ریه‌ها، کلیه‌ها و سیستم ایمنی بدن همیشه ناخودآگاه می‌ماند. البته جای تعجبی وجود ندارد که ذهن ناخودآگاه همیشه مراقب ماست.

قدرت ذهن ناخودآگاه (The Power of Your Subconscious Mind)، می‌تواند شما را از بیماری نجات دهد و از نو سرزنده و قوی نماید. شما با آموزه‌های این کتاب یاد می‌گیرید چگونه از قدرت‌های درونی‌تان استفاده کنید، در زندان ترس را بگشایید و به یک زندگی پا خواهید گذاشت که  از آن با عنوان آزادی مطلق انسان‌ها یاد می‌کنند.

ژوزف مورفی (Joseph Murphy)، در این کتاب که از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال بوده و به 17 زبان زنده‌ی دنیا برگردان‌ شده است، به‌ خوبی از پس مفاهیم ذهن هوشیار و نیمه هوشیار برآمده است. قدرت ذهن ناخودآگاه پس از گذشت سال‌های متوالی، هر ساله جزء پرفروش‌ترین کتاب‌های سال معرفی می‌شود. سادگی و داستان‌های ذکر شده در متن، کتاب را برای عامه‌ی مردم قابل‌ درک‌تر کرده است. علاوه بر توصیف و تشریح الگوهای کاربردی، کتاب "توان‌گری حق شماست" نیز به‌ ضمیمه آورده شده است.

تاچ لرن » معرفی و خلاصه کتاب » روانشناسی » قدرت ذهن اثر ژوزف مورفی
قدرت ذهن اثر ژوزف مورفی
معرفی و دانلود pdf کتاب قدرت ذهن اثر ژوزف مورفی رایگان
نویسنده: ژوزف مورفی
مترجم: مریم کاظمی تبار
ناشر: نشر نیک فرجام
گروه سنی: بزرگسال
تعداد صفحه: ۱۶۵
سال انتشار: ۱۹۶۳ میلادی
افتخارات: -
فروشنده
ناموجود
متاسفانه در حال حاضر این کالا توسط فروشگاه اصلی ارائه نمی‌شود.

بررسی کتاب‌های مشابه
ژوزف مورفی در کتاب قدرت ذهن به مخاطبانش می‌فهماند که توسط ضمیر ناخود آگاهشان اصلی‌ترین تصمیماتشان را می‌گیرند و در راستای اجرایی کردن آن‌ها گام بر می‌دارند. ضمیر ناخود آگاه که از آن به عنوان ذهن فرعی هم تعبیر می‌شود دقیقاً همان قسمت از ذهن است که در معرض حجم گسترده‌ای از اطلاعات قراردارد و به انسان‌ها جهت می‌دهد. از جمله اینکه عادات آدم‌ها تحت تاثیر آن شکل می‌گیرند وقتی کنترل می‌کردند. مورفی در طی سال‌های متمادی تحقیقات علمی بسیاری را انجام داده است و با شناختی که از خرد معنوی انسان‌ها نیز پیدا کرده متوجه این حقیقت شده است که عملکرد اشخاص تحت تاثیر ضمیر ناخود آگاهشان می‌باشد. حالا اگر فردی با تمام وجود این را درک نموده و سعی بر دراختیار گرفتن افسار آن داشته باشد، می‌بایست پس از نحوه عملکرد این قسمت از مغز انسان یاد بگیرد که چگونه آگاهانه کنترلش را دردست بگیرد.

به عبارت دیگر پس از اصلاح ضمیر ناخودآگاه است که تازه انسان در می‌یابد از چه روش‌هایی می‌تواند در جهت بهبود بخشیدن به اوضاع زندگی روحی و مالی‌اش بهره برد. مورفی با بیان شیوایش تا جایی که در توانش بوده است خواسته به مخاطبش القا کند که سر و سامان بخشیدن به اختلافات و مشکلات روحی روانی که احیانا با آن روبروست، راهی جز تغییرات اساسی در ضمیر ناخود آگاهش ندارد. کتاب پیش رو که تا امروز به بیش از ۱۷ زبان زنده دنیا در سراسر جهان ترجمه شده است، به واسطه استقبال خوبی که پس از انتشارش از آن صورت گرفت، یکی از پرفروش‌ترین آثار آمازون در همان سال چاپ و تا چند سال بعد از آن لقب گرفت، چنانچه در طبقه‌بندی کتاب‌های فلسفه متا فیزیک عنوان بیست و نهم را از آن خود کرد و در بخش آثار مرتبط باچاکر، ۷۸ امین اثر پرفروش معرفی گردید.

بازگو شدن حقایق از جمله آنکه در هر ثانیه نزدیک به دو میلیون واحد اطلاعات وارد تیم عصبی انسان‌ها شده و در حالت هوشیاری فقط ۱۰ درصد از این حجم اطلاعاتی قابل درک هستند و همچنین ناخودآگاه ماندن برخی از بخش‌های فیزیولوژیکی بدن مانند قلب، کلیه‌ها، ریه‌ها و سیستم ایمنی بدن، بخش کوچکی از نکات متعدد اثر مذکور است که توسط مولف به نگارش درآمده و خواننده‌اش را آگاه می‌سازد. مولف در این کتاب همچون پزشکی عمل می‌کند که قرار است بخش عمده‌ای از انسان‌های کره خاکی را از بیماری‌های مربوط به ذهنشان نجات داده و برایشان همزمان صحت روحی و روانی و آزادی مطلق را به ارمغان بیاورد.

دانلود کتاب قدرت ذهن
در ادامه می‌توانید نسبت به دانلود کامل کتاب قدرت ذهن به صورت رایگان و با فرمت pdf اقدام کنید. لینک دانلود در قسمت زیرین ویدیو قرار دارد. همچنین در ویدیو زیر امکان گوش دادن به خلاصه کتاب صوتی این اثر نیز دسترسی خواهید داشت.

درباره ژوزف مورفی
ژوزف مورفی (Joseph Murphy) نویسنده سرشناس ایرلندی بود که به عنوان روانشناس هم فعالیت می‌کرد و از شهرت خوبی برخوردار بود و در سال۱۸۹۸ در روز ۲۰ می‌ به دنیا آمد. وی که دارای مدرک دکترا در رشته‌های شیمی، ادبیات و فیزیک بود، نظریه انرژی و قدرت لایتناهی معنوی در دنیا را ارائه نمود و با سخنرانی‌هایش در گوشه و کنار دنیا مخاطبان فراوانی را به سوی خود جلب می‌کرد. تعداد آثار او از ۴۰ مورد عبور کرده‌اند و فروش بیش از ده میلیون نسخه‌ای از آن‌ها محبوبیتش را برای همگان روشن ساخت. مورفی سرانجام در روز ۱۶ دسامبر سال ۱۹۸۱ چشم از جهان فروبست. 

کتاب قدرت ذهن مناسب چه افرادی است؟
این کتاب قرار است به خوانندگانش کمک کند تا از بهترین شیوه‌ها برای تغییر ذهنیت خود بهره کافی ببرند. بنابراین خواندنش به تمام افرادی که در نظر دارند سلامت جسم و روح و روان خود را بهبود بخشند و با گرفتن تصمیماتی تعیین‌کننده، رنگ و بوی متفاوت به زندگی و کسب و کار خود ببخشند پیشنهاد می‌گردد.

فهرست کتاب
کتاب قدرت ذهن پس از توضیحی درباره نویسنده و صحبتی از مترجم و البته پیش گفتاری که در ابتدایش قرار دارد در ۲۰ فصل مفاهیم مورد نظر نویسنده را به مخاطب ارائه می‌نماید که از جمله عناوین این فصول می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

گنجینه درون شما

ذهن درمانی درعصر مدرن

مسائل زناشویی

کتاب روانشناسی, ژوزف مورفی
قدرت ضمیر ناخودآگاه
2022-10-30 ارسال توسط author-avatar Parniya
قدرت ضمیر ناخودآگاه (nbookcity.com)
02
مارس

طاقچه
مدیریت و کسب و کار
کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه شما
کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه شما اثر جوزف مورفی
کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه شما
نویسنده:
جوزف مورفی
مترجم:
کیانا حاج دولت
انتشارات:
انتشارات نظری
دسته‌بندی:
مدیریت و کسب و کارموفقیت و خودیاری
امتیاز:
۳.۹
از ۵۹ رأی
خواندن نظرات

معرفی کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه شما
کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه شما نوشته جوزف مورفی با ترجمه کیانا حاج دولت توسط انتشارات نظری منتشر شده است. این کتاب تلاش دارد بگوید معجزه چیزی در اعماق باور انسان است.

درباره کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه شما
نویسنده کتاب مدت‌ها درگیر تومور خطرناک مغزی بوده است و زمانی که شروع به دعا کردن می‌کند و باور می‌کند که شفا پیدا میکند کم‌کم اثرات تومور از بین می‌رود و درمان می‌شود. او بعدها تصمیم می‌گیرد کتابی در مورد قدرت ناخودآگاه انسانی بنویسد و در آن توضیح دهد معجزه زمانی که به آن باور داشتید اتفاق می‌افتد. معجزی ارتباط مستقیم با دعا و نیایش علمی و ماهرانه، تعاملی هماهنگ و شسته و رفته بین سطوح خودآگاه و ناخودآگاه ذهن است که به شکل ماهرانه و حساب‌شده با هدف و مطلوب مورد نظر هم‌سو شده باشد دارد.

خواندن کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه شما را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم
این کتاب به تمام کسانی که همواره از خود می‌پرسند چرا دیگران از من موفق‌تر و پروتمندتر هستند پیشنهاد می‌شود.

 

 

دانلود کتاب قدرت ضمیر ناخودآگاه

قدرت ناخودآگاه ذهن
01:23:58
معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی قدرت ناخودآگاه ذهن
نویسنده:
راوی:
ناشر:
زمان آن رسیده که سرنوشت خود را تغییر دهید و معجزه کنید!
چگونه می‌توانیم به تمامی خواسته‌ها و آرزوهای خود دست یابیم؟
همه دعا می‌کنند، اما چگونه باید دعا کرد تا تاثیر آن را در زندگی و کارهای خود ببینیم؟
آیا روش‌هایی برای تاثیر گذاشتن روی ذهن ناخودآگاه تان وجود دارد؟
خیلی از افراد همواره فکر می‌کنند که چرا دیگران اینقدر خوشحال هستند و دارای خانه و زندگی رویایی می‌باشند، اما من همواره باید استرس داشته باشم و سخت کار کنم تا بتوانم مخارج زندگی خود و خانواده‌ام را تامین کنم. برای پاسخ به این سوال باید خود را ارزیابی کنید تا پاسخ مناسب را پیدا کرده و حقایق زندگی خود را تغییر دهید. تسلط بر قدرت ناخودآگاه ذهن و بیدار کردن انرژی نهفته درون بدن دقیقا همان چیزی است که برای انجام کارهای خارق العاده باید انجام دهید.

اگر همه انسان‌ها روش دستیابی به قدرت ذهن خود را پیدا کنند و از آن بهره مند شوند، قادر خواهند بود که زندگی سعادتمند و پر از آرامشی را برای خود ایجاد کنند. پس اولین گام برای رسیدن به اهداف و خواسته‌هایی که دارید، بیدار کردن انرژی نهفته و تسلط بر قدرت ناخودآگاه ذهن است.

به منظور دستیابی به قدرت ناخودآگاه ذهن و شیوه‌ی درست و تاثیر گذار دعا کردن و همچنین کسب موفقیت و کنترل زندگی، بهتر است از کتاب صوتی قدرت ناخودآگاه ذهن (The power of your subconscious mind) اثر دکتر ژوزف مورفی کمک بگیرید. این کتاب یکی از پرفروش ترین کتاب های آمازون (لینک به آمازون) می باشد.

دانلود رایگان کتاب قدرت فکر اثر جوزف مورفی
مهارت‌های فردیموفقیت و انگیزشی
توسط مدیریت سایت در ۲ آذر ۱۴۰۱
دانلود رایگان کتاب قدرت فکر

کتاب قدرت فکر نوشته جوزف مورفی یکی از کتاب های جذاب و قدیمی در مورد قانون جذب و قدرت فکر است. کسانی که به این قبیل موضوعات علاقمند هستند میتوانند این کتاب را که به فارسی هم ترجمه شده است مطالعه کنند.

دکتر مورفی در این کتاب سعی کرده است با استفاده از مثالهای متعدد و بیان داستان زندگی افراد مختلف شما را با قدرت اندیشه و تصور، آشنا کند.

لینک دانلود کتاب قدرت فکر ۱

لینک دانلود کتاب قدرت فکر ۲

لینک دانلود کتاب قدرت فکر ۳

کتاب به صورت PDF می باشد.

مطالب مشابه از ذهن آموز:
دانلود رایگان کتاب قدرت اراده
دانلود رایگان کتاب قدرت اراده - پل ژاگو
کتاب آیین زندگی
دانلود رایگان کتاب آیین زندگی - دیل کارنگی
کتاب قدرت انضباط شخصی
کتاب قدرت انضباط شخصی | نوشته دنیل والتر
فرار اسیر آلمانی با قانون جذب
داستان فرار اسیر آلمانی در جنگ جهانی دوم با قانون جذب!
رمز توانگری و راز قدرت
قسمتی از کتاب رمز توانگری و راز قدرت
لوموسیتی تقویت ذهن
معرفی و دانلود برنامه لوموسیتی برای تقویت ذهن
دانلود رایگان کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه pdfدانلود رایگان کتاب قدرت فکر جلد ۱دانلود رایگان کتاب قدرت فکر جلد ۲دانلود کتاب قدرت فکر جلد ۳کتاب ذهن قدرتمند
 اشتراک گذاریFacebookTwitterLinkedinTe

کتاب صوتی قدرت ذهن ناخودآگاه ، یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین راهنماهای الهام بخش در همه زمان ها است که نشان می دهد تغییر الگوهای تفکر چگونه می‌تواند پیشرفت‌های چشمگیری در زندگی ایجاد کند.

* اینفوگرافی کتاب صوتی قدرت ناخودآگاه
ژوزف مورفی یکی از بهترین نویسندگان، مدرسان و مشاوران و سخنرانان ایرلندی است که پس از سال‌ها تحقیق و مطالعه در مورد ادیان مختلف جهان، حاصل آموخته‌های خود را در کتاب‌های مختلفی از جمله قدرت ناخودآگاه ذهن به تحریر در آورد که مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفت.

دکتر ژوزف مورفی ادعا می کند که وقایع زندگی در واقع نتیجه عملکرد ذهن آگاهانه و ناخودآگاه شماست. او تکنیک های عملی پیشنهاد می‌کند که از طریق آنها می‌توان سرنوشت خود را تغییر داد. این تکنیک‌ها اساساً با تمرکز و تغییر امکان پذیر می باشد.

سال‌ها تحقیق در مورد مذاهب مهم جهان دکتر مورفی را متقاعد کرد که قدرت بزرگی در پشت زندگی معنوی نهفته است و این قدرت در اختیار هر یک از ماست.
 


کتاب قدرت ضمیر ناخودآگاه (قدرت ذهن ناخودآگاه) پس از گذشت سالهای متوالی، هر ساله جز پرفروش‌ترین کتابهای سال معرفی می شود.

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که تغییر طرز فکر می تواند چه تاثیرات بزرگی روی زندگی شما داشته باشد؟ – آیا به نظر شما طرز فکر روی جنبه‌های مختلف زندگی، مثل ثروت، روابط عاطفی و کاری، شغل، احساسات و …. تاثیر دارد؟ – آیا می توان ثروتمند شد؟ یا بهتر بپرسیم چطور می‌توان ثروتمند شد؟

– چگونه ذهن خود را جوان و سرزنده نگه داریم؟ – ذهن و ناخودآگاه چطور عمل می کند؟ این‌ها فقط بخشی از سوالاتی هستند که به ما کمک می‌کنند الگوهای فکری خود را ساماندهی کنیم. جوزف مورفی در کتابش نه تنها جواب این سوال‌ها، بلکه جواب سوالهای بسیار دیگر را به ما می دهد.

خلاصه کتاب
کتاب قدرت ضمیر ناخودآگاه به این منظور طراحی شده است تابه شما بیاموزد که عادات فکری و تصاویر ذهنی شما، سرنوشت شما را رقم می زنند چرا که انسان همان چیزی است که در ضمیر ناخودآگاهش می اندیشد. این کتاب نشان می دهد که تغییر الگوهای فکری چگونه می‌تواند پیشرفت‌های چشمگیری در زندگی ما ایجاد کند. دکتر جوزف مورفی با استفاده از تکنیک‌‌هایی عملی و آسان که کاملا قابل درک هستند، سعی دارد تاثیرات ضمیر ناخودآگاه را بر روی همه‌ی جنبه‌های زندگی از پول، احساسات و قدرت رسیدن به اهداف و رویاهای تان گرفته تا روابط عاطفی و کاری و شغل را نشان دهد.

زمانی که افکار شما وارد ضمیر ناخودآگاهتان می‌شوند، بر روی سلول‌های مغزی شما تأثیر می‌گذارند. به‌محض اینکه ضمیر ناخودآگاهتان ایده‌ای را می‌پذیرد، بی‌درنگ عمل کردن به آن را آغاز می‌کند. این لایه از ذهن شما، بر اساس ایده‌هایی که می‌پذیرد عمل می‌کند و با استفاده از تمام دانشی که شما در طول عمرتان جمع‌آوری کرده‌اید، اطمینان حاصل می‌کند که آن ایده‌ها به واقعیت تبدیل شوند. ضمیر ناخودآگاهتان، نیرو، انرژی و خردمندی بی‌پایانی را که در وجود شما نهفته است بیدار می‌کند، و از قوانین طبیعت در راستای رسیدن به هدفش استفاده می‌نماید.

گاهی اوقات ضمیر ناخودآگاهتان راه‌حلی فوری برای مشکلاتتان پیش پای شما قرار می‌دهد، اما در بقیه مواقع این کار ممکن است روزها، هفته‌ها و یا ماه‌ها به طول بینجامد . . . اما نهایتاً کارش را انجام می‌دهد. کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه سوال های بی‌شماری را که درباره ذهن ناخوداگاه وجود دارد و تا به حال مطرح شده، پاسخ می‌دهد. هدف این کتاب نشان دادن این نکته است که اگر به راستی قصد دارید که در زندگی خود به موفقیت و کامیابی دست یابد، باید بدانید که ذهن ناخودآگاهتان به چه شکل کار می‌کند و از خود واکنش نشان می‌دهد.

باید به این امر اعتقاد داشته باشید که هیچ‌گاه برای دست یابی به رؤیاها و آرزوها دیر نیست. ضمیر ناخودآگاه در محل استقرار خود از ما محافظت می‌کند و ما را زنده نگه می‌دارد. در زندگی خود هر چیزی را که با حواس پنج‌گانه‌مان احساس می‌کنیم، همه چیزهایی را که می‌بینیم، می‌شنویم، حس می‌کنیم، می‌چشیم و بو می‌کنیم برای تحلیل و بررسی‌های آتی به ذهن می‌سپاریم و در ضمیر ناخودآگاه ما ذخیره خواهد شد. علاقمندان به کتاب‌های روان‌شناسی و کتاب هایی درباره شناخت ذهن مخاطبان کتاب قدرت ضمیر ناخودآگاه هستند.

بخشی از متن کتاب
ضمیر ناخودآگاه شما با زندگی بی‌نهایت و خرد بی‌حد و مرز در ارتباط است و انگیزه‌ها و ایده‌های آن همواره حیاتی هستند. آرزوها، الهامات و چشم‌اندازهای بزرگ، برای داشتن زندگی بهتر و باشکوه‌تر، از ضمیر ناخودآگاه سرچشمه می‌گیرند. شما نمی‌توانید در مورد عمیق‌ترین اعتقادات خود بحثی داشته باشید؛ زیرا آنها از ذهن ناخودآگاه شما و نه خودآگاهتان ناشی می‌شوند. ناخودآگاه شما به صورت حس ششم، انگیزه، احساس، اشتیاق، اصرار و ایده با شما صحبت می‌کند و همواره بر این تأکید دارد که با پیشرفت، ترقی، رشد و ماجراجویی به بالاترین سطح زندگی دست یابید. عشق ورزیدن به انسان‌ها و نجات جان آنها از اعماق ضمیر ناخودآگاه شما نشأت می‌گیرد.

برای مثال، در هنگام زلزله و آتش سوزی بزرگ سانفرانسیسکو که در تاریخ ۱۸ آوریل ۱۹۰۶ به وقوع پیوست، افرادی که فلج و معلول بودند، به طور خارق العاده‌ای از رختخواب‌های خود برخاستند و استقامت و شجاعت خود را به رخ کشیدند. آنها اشتیاق شدیدی برای نجات دیگران داشتند و از این‌رو، ضمیر ناخودآگاهشان به خواسته آنها جامهٔ عمل پوشاند. هنرمندان، نوازندگان، شاعران، سخنرانان و نویسندگان بزرگ با ضمیرناخودآگاه خود هماهنگ هستند و همسو با آن عمل کرده و از آن، الهام می‌گیرند. مانند رابرت لوئیس استیونسون، پیش از خواب، ناخودآگاهش را وادار می‌کرد تا به هنگام خواب، داستان‌های او را بشنود و بر اساس آن عمل کند.

وقتی که موجودی حساب بانکی‌اش کاهش می‌یافت، مرتب از ضمیر ناخودآگاه خود می‌خواست تا یک راهکار مناسب برای ارتقای فروش به او نشان دهد. استیونسون از هوش نامحدود ناخودآگاهش می‌خواست تا گام به گام این راهکار را همانند قطعه‌های یک پازل به او نشان دهد. این موضوع بیانگر این است که ضمیر ناخودآگاه شما، به طور آگاهانه و هوشمندانه با شما صحبت می‌کند و این در حالیست که ذهن خودآگاه شما، توان چنین کاری را ندارد. بسیاری از اوقات، مارک تواین در مواجهه با مردم به آنها می‌گفت که هرگز در زندگی‌اش کار نکرده است. در واقع همه شوخ طبعی‌ها و نوشته‌های شکوهمند وی، از به کارگیری گنجینهٔ تمام نشدنی ذهن ناخودآگاهش ناشی می‌شود.

نقد کتاب قدرت ضمیر ناخودآگاه
آنچه از کتاب قدرت ضمیر ناخودآگاه، اثری به‌ غایت ارزشمند و عصای دستی همیشه حاضر و مؤثر در مواقع سختی و مشقت می‌سازد، تشریح جامعی است که درباره‌ روش‌های متنوع برانگیختگی و فعال‌ سازی نیروی ذهن ناخودآگاه و دستیابی به پاسخ‌های درست و روشنگرانه ارائه کرده است. قانون زندگی، قانون باور و باورمندی است. باور می‌تواند خود را به ‌شکل جمع‌وجورتر در قالب فکر و ایده‌ای خاص در ذهن‌تان نشان دهد.

وقتی فرد می‌اندیشد، احساس خاصی را تجربه می‌کند و چیزی را باور می‌کند، شرایط ذهنی، جسمانی و محیطی او نیز در این راستا متحول می‌شود. روش و تکنیکی که بر اساس شناخت و آشنایی کامل از کاری که انجام می‌دهید و دلیل و انگیزه‌ انجام آن کار شکل می‌گیرد، به شما این امکان را می‌دهد که تمام خوبی‌های زندگی را در قالب نماد و تجسمی ناخودآگاهانه در دنیای بیرون تحقق بخشید. با نگاهی بنیادی به این واقعیت پی می‌بریم که «دعای برآورده‌ شده همان نیاز، میل و آرزوی قلبی شماست.

خواندن کتاب قدرت ضمیر ناخودآگاه را به همه علاقه مندان و خواهان زندگی شاد پیشنهاد می کنیم.

استفاده از ذهن ناخودآگاه برای از بین بردن ترس

بخش‌هایی از کتاب قدرت ذهن
نمی‌توان به زور دیگران را دوست داشت، این درست مثل این است حکومت یک کشور قانونی تصویب کند که براساس آن حس نیت عشق ورزیدن، آرامش شکیبایی و ایستادگی وظایفی اجباری برای همه باشند. شما نمی‌توانید به سبب اینکه فرد دیگری عشق بورزیم و محبت کنیم بدون اینکه آن‌ها را دوست داشته داشته باشیم.

وقتی دیگران را می‌بخشید این بزرگواری شما را نمی‌رساند بلکه نشان‌دهنده خودخواهی شماست، چون هر چیزی که برای دیگران می‌خواهید در واقع برای خود می‌خواهید و به این دلیل شما هستید که چنین افکاری را در ذهن دارید و چنین احساس می‌کنید. چیزی آسانتر از این سراغ دارید؟ با نگاهی به اخبار روزانه با گزارش‌هایی مثل دعای دسته جمعی مردم کشور برای شفای کودکی مبتلا به بیماری لاعلاج، برقراری صلح و آرامش در ملت‌های درگیر جنگ و خشونت یا نجات گروهی از کارگران معدن که زیر آوار معدنی گرفتار شده‌اند برخورد می‌کنیم بعد‌ها پس از نجات معدنچیان از زیر آوار از زبان آن‌ها می‌شنویم که در تمام مدت زیر آوار برای نجات خود دعا می‌کرده‌اند.

رکن اساسی در هنر بخشایش این است که فرد، خود، اشتیاق و تمایل داشته باشد دیگران و خود را ببخشد. همین که از ته دل دوست داشته باشید دیگران را ببخشید در واقع نیمی از مسیر را طی کرده‌اید. البته خود بهتر از من می‌دانید بخشیدن دیگری لزوماً به این معنی نیست که باید او را دوست داشته باشید یا تمایل داشته باشید بار دیگر با او رابطه صمیمانه برقرار کنید.

کتاب مقدس ما را به عشق ورزیدن به یکدیگر فرا می‌خواند شاید در ابتدا، عمل به این دستور غی رممکن به نظر برسد اما اگر کسی از ته دل بخواهد می‌تواند به همه عشق بورزد، عشق یعنی اینکه برای همه سلامتی، شادکامی، آرامش، لذت، دلخوشی و همه خوبی‌ها و نعمت‌های زندگی را آرزو کنیم. عشق ورزیدن به همه یک پیش شرط دارد: این که واقعاً از ته دل بخواهیم.

بدون شک دعا و طلب حاجت کمکی همیشگی و حاضر و مهیا در مواقع سختی و گرفتاری است اما چرا برای نهادینه کردن دعا به عنوان جز لاینفک زندگی روزمره خود باید منتظر وقوع گرفتاری و دردسر باشیم؟ پاسخ‌های معجزه گونه و شگفت‌انگیزی که به دعا‌های مردم داده می‌شود، عنوان روزنامه‌ها و نشریات را تشکیل می‌دهند و خود گواهی بر موثر و نتیجه بخش بودن دعا در زندگی انسان هستند. اما درباره دعا‌های متواضعانه و کودکانه بچه‌ها دعا‌های شکرگزارانه سر میز غذا و بذل و بخشش‌های خالصانه‌ای که به قصد قرب و رضای خدا انجام می‌شوند، چه می‌توان گفت؟

در اینجا تکنیک ساده‌ای آمده است که با استفاده از آن شما می‌توانید در هر زمینه‌ای کمک بگیرید: ذهن و جسمتان را بی‌حرکت کنید، به جسمتان بگویید که آرام باشد، بایداز شما اطاعت کند، آن هیچ اراده قوه‌ی ابتکار یا شعور خود آگاهی ندارد. جسمتان همچون صفحه‌ی حسابی است که افکار و عقاید شما را ثبت می‌کند. به هیچ چیز توجه نکنید، به حل مسأله خود متمرکز شوید، سعی کنید با ذهن ناخودآگاه آن را حل نمایید، در این فکر باشید که از راه حل بی‌نظیر خود چقدر خوشحال خواهید شد. اگر این راه حل بی‌نظیر، اکنون از آن شما بود چه حسی داشتید؟ همان را احساس کنید.

اجازه دهید تا ذهنتان درگیر حسی آرامش بخش شود و سپس به خواب رود، وقتی بیدار شدید و به جوابی نرسیده بودید خود را با کار‌های دیگر سرگرم کنید، شاید وقتی شما درگیر کار دیگری باشید، مثل نان توستی که از توستر خارج می‌شود، پاسخ به ذهنتان خطور کند.

برای آنکه ذهن ناخودآگاه شما به کمکتان بیاید راهی ساده بهترین است. برای مثال یکبار انگشتر گران بهایی را گم کردم که میراث اجدادی‌ام بود، همه جا دنبالش گشتم ولی نتوانستم آن را پیدا کنم، شب در حالتی که سکوت کرده بودم با ناخودآگاه صحبت کردم. قبل از آنکه به خواب روم گفتم: تو همه چیز را می‌دانی، تو می‌دانی که آن انگشتر کجاست و اکنون جایش را به من نشان می‌دهی.

 

در بخشی از کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه می‌خوانیم:

 

در اینجا تکنیک ساده‌ای آمده است که با استفاده از آن، شما می‌توانید در هر زمینه‌ای کمک بگیرید: ذهن و جسمتان را بی‌حرکت کنید. به جسمتان بگویید که آرام باشد؛ باید از شما اطاعت کند. آن هیچ اراده، قوه‌ی ابتکار یا شعور خودآگاهی ندارد. جسمتان همچون صفحه‌ی حساسی است که افکار و عقاید شما را ثبت می‌کند. به هیچ‌چیز توجه نکنید؛ به حل مسئله‌ی خود متمرکز شوید. سعی کنید که با ذهن ناخودآگاه‌تان، آن را حل نماید. در این فکر باشید که از راه حل بی‌نظیر خود، چقدر خوشحال خواهید شد. اگر این راه حل بی‌نظیر اکنون از آن شما بود، چه حسی داشتید؟ همان را احساس کنید.

اجازه دهید تا ذهن‌تان درگیر حسی آرامش‌بخش شود و سپس به خواب رود. وقتی بیدار شدید و [هنوز] به جوابی نرسیده بودید، خود را با کارهای دیگر سرگرم کنید. شاید وقتی شما درگیر کار دیگری باشید، مثل نان توستی که از توستر خارج می‌شود، پاسخ به ذهن‌تان خطور کند.

برای آن که ذهن ناخودآگاه شما به کمک‌تان بیاید راهی ساده، بهترین است. برای مثال، یک بار انگشتر گران‌بهایی را گم کردم که میراث اجدادی‌ام بود. همه‌جا را به دنبالش گشتم ولی نتوانستم آن را پیدا کنم. شب در حالتی که سکوت کرده بودم، با ناخودآگاهم صحبت کردم. قبل از آن که به خواب روم، گفتم: "تو همه‌چیز را می‌دانی؛ تو می‌دانی که آن انگشتر کجاست و اکنون جایش را به من نشان می‌دهی."

فهرست مطالب کتاب
درباره‌ی نویسنده
سخن مترجم
پیش‌گفتار
فصل اول: گنجینه‌ی درون شما
فصل دوم: ذهن شما چگونه عمل می‌کند؟
فصل سوم: قدرت معجزه‌گر ناخودآگاه شما
فصل چهارم: شفای ذهنی در زمان‌های قدیم
فصل پنجم: ذهن درمانی در عصر مدرن
فصل ششم: تکنیک‌هایی کاربردی برای درمان‌های ذهنی
فصل هفتم: ناخودآگاه به سوی زندگی گرایش دارد
فصل هشتم: چگونه به نتایج دلخواه‌تان دست یابید؟
فصل نهم: چگونه از قدرت ناخودآگاه‌تان در جهت رسیدن به ثروت استفاده کنید
فصل دهم: ثروتمند بودن حق شماست
فصل یازدهم: ذهن ناخودآگاه‌تان در رسیدن به موفقیت همچون یک شریک است
فصل دوازدهم: دانشمندان از ذهن ناخودآگاه استفاده می‌کنند
فصل سیزدهم: ناخودآگاه‌تان و معجزات خواب
فصل چهاردهم: ذهن ناخودآگاه شما و مسایل زناشویی
فصل پانزدهم: ذهن ناخودآگاه و شادی شما
فصل شانزدهم: ذهن ناخودآگاه شما و روابط انسانی متعادل
فصل هفدهم: چگونه از ذهن ناخودآگاه‌تان برای بخشش استفاده کنید؟
فصل هجدهم: چگونه ناخودآگاه موانع ذهنی را از میان می‌برد؟
فصل نوزدهم: برای از بین بردن ترس، چگونه از ذهن ناخودآگاه‌تان استفاده کنید؟
فصل بیستم: چگونه از نظر روحی جوان بمانید
توانگری حق شما است

ادامه فهرست
مشخصات کتاب الکترونیک
نام کتاب    کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه
نویسنده    ژوزف مورفی
مترجم    کیانا حاج دولت
ناشر چاپی    انتشارات نظری
سال انتشار    ۱۳۹۵
فرمت کتاب    EPUB
تعداد صفحات    440
زبان    فارسی
شابک    978-600-289-245-4
موضوع کتاب    کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
45000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک فا فایل

 

منبع:

دانلود کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه

  • فاطمه میرمحمدلو
  • ۰
  • ۰

کتابخانه فارسی ایرانیان – معرفی کتاب های برتر
کتابخانه آنلاین- نام کتاب های ایرانی – فهرست کتاب های فارسی و انگلیسی – قیمت کتاب های فارسی – دانلود کتاب های الکترونیکی
توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز دانلود کتاب برتری خفیف
برتری خفیف
دانلود رایگان pdf کتاب برتری خفیف اثر جف اولسون نشر ققنوس
بسیاری از افراد به دنبال روشی هستند تا با کمک آن بتوانند به موفقیت‌های مالی دست یابند. منابع فراوانی از جمله سخنرانی‌ها و کتاب‌ها وجود دارند که ممکن است ما را در انتخاب  مسیر درست دچار سردرگمی و اشتباه کنند. اما خواندن تجربیات یک مدیر موفق از زبان خودش می‌تواند بسیار سودمند باشد. کتاب برتری خفیف به قلم جف اولسون نوشته شده است که از رازهای موفقیت خود در این کتاب پرده برداشته است.

جف اولسون در کتاب برتری خفیف: کارهای کوچک، اتفاقات بزرگ را می‌سازند (میکروکتاب)، به شما می‌گوید که چگونه با انجام کارهای کوچک، می‌توانید تغییرات بزرگی در زندگی‌تان ایجاد کنید. فرقی نمی‌کند که رویایتان داشتن خانه‌ای بزرگ، درآمد عالی یا سلامتی باشد! برتری خفیف همان چیزی است که به آن نیاز دارید.

برتری خفیف
epub
معرفی، خرید و دانلود کتاب برتری خفیف

  • فاطمه میرمحمدلو
  • ۰
  • ۰

خانه›روانشناسی›موفقیت و خودسازی›کتاب اول عاشق خودت باش
معرفی و دانلود کتاب اول عاشق خودت باش: افزایش عزت نفس در 30 روز
(1145 رای)

عکس جلد کتاب اول عاشق خودت باش: افزایش عزت نفس در 30 روز
نویسنده: مارک رکلاو
مترجم: فاطمه لطفی
ناشر: انتشارات یوشیتا
قیمت:
30000 تومان - 6.49€
خرید کتاب الکترونیک
نسخه نمونه رایگان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد  
برای دانلود قانونی کتاب اول عاشق خودت باش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن   را رایگان نصب کنید.

معرفی
فهرست
مشخصات

  • فاطمه میرمحمدلو
  • ۰
  • ۰


کتاب رازهای ترید غیر احساسی
دانلود کتاب ترید ارز دیجیتال
آموزش ترید pdf
دانلود کتاب های ترید

کتاب ترید غیر احساسی به یکی از مهم ترین مباحثی اشاره دارد که برای اکثر معامله گران معضل بزرگی محسوب می شود. ترید کردن بدون احساس یک توانایی محسوب می شود که معامله گران زیادی علاقه دارند تا به این سطح از معامله گری دست یابند. لری لوین به شما می آموزد چگونه از ضرر کردن نترسید و برای معامله پر ریسک شک نداشته باشید.
اینکه چگونه با بازار کنار بیایید و آن را مقصر ضررهای خود ندانید. درواقع طرز تفکر شما باید تغییر کند که به کمک کتاب ترید غیر احساسی این کار عملی خواهد شد؛ برای این منظور کتاب را دانلود کرده و با خودتان و بازار رفیق شوید.

  • فاطمه میرمحمدلو
  • ۰
  • ۰

 دانلود کتاب چرا ملت ها شکست می خورند؟ رایگان ترجمه فارسی pdf  دارون عجم اوغلوجیمز ای رابینسون مترجم: محمدحسین نعیمی‌پورمحسن میردامادی ویراستار: سیدعلیرضا بهشتی شیرازی انتشارات: انتشارات روزنه دسته‌بندی: علوم سیاسی و روابط بین‌المللاقتصادمجموعه معرفی توسط بی‌پلاسوینش امتیاز: ۳.۰ از ۳۵۲ رأی خواندن نظرات
نویسنده: 

نمونۀ رایگان کتاب الکترونیکی
معرفی کتاب چرا ملت ها شکست می خورند؟
کتاب چرا ملت ها شکست می خورند با عنوان فرعی ریشه‌های قدرت، شکوفایی و فقر نوشته‌ی اقتصاددان آمریکایی-ترک دارون عجم اوغلو و جیمز رابینسون استاد دانشگاه هاروارد است که نخستین بار در مارس سال ۲۰۱۲ در ایالات متحده‌ی آمریکا منتشر شد. در این کتاب نویسندگان با به‌کارگیری آموخته‌های خود در اقتصاد و سیاست و همچنین تاریخ ملل به بررسی و واکاوی دلایل اختلاف سطح درآمد و سطح زندگی کشور‌های مختلف پرداخته‌اند.

  • فاطمه میرمحمدلو
  • ۰
  • ۰

کتاب پنج روز در پاریس 1 رایگان 
رمان بوکدانلود کتابکتاب اجتماعی
کتاب پنج روز در پاریس
عنوان    کتاب پنج روز در پاریس
 نویسنده    دانیل استیل
 ژانر    داستان، اجتماعی
 تعداد صفحه    288
 ملیت    خارجی
 ویراستار    رمان بوک
دانلود کتاب پنج روز در پاریس
دانلود کتاب پنج روز در پاریس اثر دانیل استیل به صورت فایل PDF قابل اجرا در اندروید و آیفون با ویرایش جدید و لینک مستقیم رایگان

پیتر؛ مدیریت یک شرکت داروسازی را برعهده دارد که دارای مراکز مختلفی در کشورهای اروپایی است. سفر به پاریس و تبادل نظر با گروه محققان همواره برای وی جالب بوده است. او اینک به پاریس آمده تا آرزوی بزرگ حیاتش را برآورده سازد، زیرا او می‌توانست در آینده‌ای نزدیک، دورنمای حیات تمام مبتلایان به سرطان را تغییر دهد و …

خلاصه کتاب پنج روز در پاریس

دانلود رایگان کتاب قانون جذب

رمان, دانیل استیل
پنج روز در پاریس
2021-12-10 ارسال توسط author-avatar AmirAli
پنج روز در پاریس (nbookcity.com)
08
نوامبر
دانلود کتاب پنج روز در پاریس
کتاب پنج روز در پاریس یکی از پر فروش ترین کتاب های دانیل استیل بوده و داستان دو آمریکایی به نام های پیتر هاسکل و اولیویا تچر را بیان می کند که در پاریس و در شبی که بمبی در تئاتر منفجر می شود همدیگر را ملاقات می کنند.

شخصیت بعدی زنی است که با دلخوری با یک مرد ثروتمند و با نفوذ ازدواج کرده و از او راضی نیست. دانیل استیل نویسنده برجسته آمریکاییست که رمانش برای اولین بار در سال 1995 میلادی منتشر شده است.

خلاصه کتاب
در داستان کتاب پنج روز در پاریس، پیتر، مدیریت یک شرکت داروسازی را برعهده دارد که دارای مراکز مختلفی در کشورهای اروپایی است. سفر به پاریس و تبادل نظر با گروه محققان همواره برای پیتر جالب بوده است، اما این بار قضیه فراتر از سفری صرفا تحقیقاتی یا معرفی محصولی جدید بود . او اینک به پاریس آمده تا آرزوی بزرگ حیاتش را برآورده سازد، زیرا پیتر می‌ توانست در آینده‌ای نزدیک، دورنمای حیات تمام مبتلایان به سرطان را تغییر دهد و …

در آثار دانیل، خانواده پر جمعیت و افراد آن که هر یک سرنوشت متفاوتی می یابند یکی از مشخصه های اصلی او است قصه های او معمولا به سر نوشت آدم های معمولی و زندگی های معمولی می پردازند و شخصیت های او اغلب از نوعی خوش بینی و ساده اندیشی مطلوب فرهنگ امریکایی بر خوردارند .

بخشی از متن کتاب
به نظر پیتر پاریس شهری کامل و دیدنی بود که همواره باعث هیجان او می شد. چیزی در این دیار وجود داشت که ضرب آهنگ قلبش را تند می کرد. وقتی که نخستین بار پانزده سال پیش برای کاری به پاریس آمده بود احساس کرده بود که برای اولین دفعه پا به کره زمین گذاشته است وی در یک روز تعطیل رسمی وارد آن شهر شده بود و به وضوح به خاطر می آورد که هنگام رانندگی در شانزه لیزه متوجه پرچم فرانسه شده بود که به آرامی در نسیم تکان می خورد، اتومبیل را متوقف کرده بود و پیاده شده و به هنگام تماشا در کمال شرم گریسته بود …

معرفی نویسده
دانیل استیل نویسنده کتاب پنج روز در پاریس در سال ۱۹۴۹در کشور امریکا در شهر نیو یورک به دنیا آمد او هر چند که در امریکا به دنیا آمده است اما بخش اعظم کودکی اش را در فرانسه گذرانده است. تقریبا تا انتشار هفتمین کتاب دانیل استیل کسی به ظهور یک نویسنده بزرگ پی نبرد در سال ۱۹۸۱یکی از دانشگاهای امریکا از او به عنوان یکی از ده زنی که جهان را تحت تاثیر خود قرار دادند نام برد و نیویورک تایمز نیز در سال ۱۹۸۴چهار اثر او را جز ۱۰اثر پر فروش جهان قرار داد.

تعداد بازدید: 362 بار

Danielle%20Steel%20 %D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%84%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%84 1
عنوان کتاب: پنج روز در پاریس

نویسنده: دانیل استیل

مترجم: مریم صنیعی و فریبا منطقی

تعداد صفحات کتاب: 288 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 4.4 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

Pdf کتاب پنج روز در پاریس
,
پنج روز در پاریس اثر دانیل استیل
,
پنج روز در پاریس ترجمه مریم صنیعی و فریبا منطقی
,
پی دی اف کتاب پنج روز در پاریس
,
خلاصه کتاب پنج روز در پاریس
,
دانلود Pdf کتاب پنج روز در پاریس
,
دانلود رایگان کتاب پنج روز در پاریس
,
دانلود کتاب پنج روز در پاریس
,
دانلود کتاب های دانیل استیل
,
کتاب پنج روز در پاریس
,
متن کتاب پنج روز در پاریس
,
معرفی کتاب پنج روز در پاریس
,
نقد کتاب پنج روز در پاریس

وقتی که هواپیمای پیشرها سکل در فرودگاه شارل دوگل به زمین نشست هوای پاریس بر خلاف معمول گرم بود، هواپیما آرام آرام به طرف راهروی ورودی حرکت کرد و دقایقی بعد پیتر کیف به دست در سالن فرودگاه به قدم زدن پرداخت و علی رغم گرمای روز وصف شلوغ گمرک لبخندی گرم به روی لب داشت. پیتر عاشق پاریس بود و شاید به همین علت بود که به طور معمول سالی چهار یا پنج بار به اروپا سفر می کرد. پیتر مدیریت یک شرکت داروسازی را به عهده داشت که دارای مراکز مختلفی در آلمان، سوئیس فرانسه و آزمایشگاه و کارخانجاتی منظم در انگلستان بود.

سفر به این محل و تبادل نظر با گروه محققین همواره برای او جالب و یافتن راههای جدید بازاریابی در تخصص وی بود. البته این بار قضیه فراتر از سفری صرفاً تحقیقاتی و یا معرفی محصولی جدید بود. پیتر به خاطر «ویکتک» که به منزله فرزندش به حساب می آمد به آنجا آمده بود که این آرزوی بزرگ حیات وی به شمار می آمد زیرا می توانست در آینده ای نزدیک دور تمای حیات تمام مبتلایان به سرطان را تغییر دهد. قرار بر این بود که به نحوی اساسی برنامه های حفظ و نگهداری و ماهیت شیمی درمانی را در سرتاسر جهان اصلاح کند که این خدمت بزرگ پیتر به عالم بشریت محسوب میشد و سوای خانواده تنها چیزی بود که در چهار سال اخیر وی را به زندگی امیدوار می ساخت و بی تردید ویلون دوناوان را میلیونر می کرد.

در زمان حاضر مطالعات نشان میدادند که در پنج سال اول سودی بالاتر از یک میلیون دلار متصور است ولی هدف پیش سود نبود، هدف حیات بود و کیفیت زندگی هایی که بی رحمانه و به سرعت تباه با شمع هایی که قطره قطره در شبهای تار سرطان آب می شوند و نابود میگردند و و یکنک کمک کار آنان بود.
ابتدا به نظر میرسید که این اندیشهای واهی است ولی در زمان حاضر اینان فاصله ای با پیروزی نداشتند و هر بار که پیتر به این موضوع فکر میکرد از تصور آن شاد میشد زیرا نتایج عالی جلساتشان در آلمان و سوئیس به طرزی خارق العاده پیش رفته بود.

 

منبع:

 

https://fa-file.ir/product/8/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%BE%D9%86%D8%AC-%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%B3--pdf

  • فاطمه میرمحمدلو
  • ۰
  • ۰

معرفی و دانلود کتاب پسرک، موش کور، روباه و اسب مشخصات کتاب الکترونیک نام کتاب    کتاب پسرک، موش کور، روباه و اسب نویسنده    چارلی مکسی مترجم    سید وحید کریمیان ناشر چاپی    نشر میلکان سال انتشار    ۱۳۹۹ فرمت کتاب     pdf تعداد صفحات    115 زبان    فارسی شابک    978-622-254-005-0 موضوع کتاب    کتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب داستان کودک قیمت نسخه الکترونیک  رایگان 
(116 رای) 

عکس جلد کتاب پسرک، موش کور، روباه و اسب
نویسنده: چارلی مکسی
مترجم: سید وحید کریمیان
ناشر: نشر میلکان
  خرید کتاب الکترونیک
نسخه نمونه رایگان مشخصات

نظرات 55

نشر میلکان
/

کتاب شعر و ادبیات نشر میلکان

 

دانلود کتاب پسرک، موش کور، روباه و اسب اثر چارلی مکسی 

۴.۵

(۳۵۸)

۳۰۰ دیدگاه
۳ پرسش
۹۰% (۲۲۰ نفر) از خریداران، این کالا را پیشنهاد کرده‌اند

ویژگی‌ها

قطع :

رقعی

نوع جلد :

گالینگور

درخواست مرجوع کردن کالا در گروه کتاب شعر و ادبیات با دلیل "انصراف از خرید" تنها در صورتی قابل تایید است که کالا در شرایط اولیه باشد (در صورت پلمپ بودن، کالا نباید باز شده باشد).

نسخه الکترونیکی

دریافت آنی، همراه همیشگی
الان بخر، بعدا پرداخت کن!

با اعتبار دیجی‌پی الان بخرید، ابتدای ماهِ بعد بپردازید

ویژه اعضای دیجی‌پلاس

خرید اشتراک
ارسال رایگان

نوژابوک

منتخب

عملکرد

ضعیف

کتاب پسرک، موش کور، روباه و اسب
نویسنده:
چارلی مکسی
مترجم:
سیدوحید کریمیان
انتشارات:
انتشارات میلکان
دسته‌بندی:
داستان خارجیداستان کودک و نوجوانانموفقیت و خودیاریمجموعه کتاب بازکمپین دنیای قشنگ تو - ۹۹
امتیاز:
۴.۴
از ۱۲۰۲ رأی
خواندن نظرات

نمونۀ رایگان کتاب الکترونیکی
معرفی کتاب پسرک، موش کور، روباه و اسب
پسرک، موش کور، روباه و اسب کتابی نوشته چارلی مکسی است. مکسی در این کتاب در قالب یک داستان کودکانه و ساده، مفاهیم بزرگی مثل موفقیت، شجاعت، مهرورزی و امید را یادآوری می‌کند.

  • فاطمه میرمحمدلو
  • ۰
  • ۰

دانلود رایگان کتاب قوانین مبارزه نویسنده: رابرت گرین مترجم: محمدرضا آل‌یاسین انتشارات: انتشارات هامون دسته‌بندی: مدیریت و کسب و کارمجموعه مدیران خلاق امتیاز: ۴.۳ از ۱۴ رأی خواندن نظرات نمونۀ رایگان کتاب الکترونیکی
معرفی کتاب قوانین مبارزه
«قوانین مبارزه» نوشته رابرت گرین(-۱۹۶۹)، استراتژیست آمریکایی است. در مقدمه کتاب می‌خوانیم: زندگی مبارزه خطرناکی است. پیروزی و شکست در آن وابسته به توانایی افراد در به کارگیری استراتژی مناسب است. هر کس از تاکتیک بهتری استفاده کند کامیابی او درخشانتر خواهد بود. کتابی که در دست دارید با این فلسفه به رشتۀ تحریر درآمده که استراتژیهای میدان جنگ به طور کامل با استراتژیهای میدان کار زار زندگی تطابق دارد و می‌توان همان تدابیری را که برعلیه دشمن جنگی به کار می‌رود در قلمرو کسب و کار برعلیه رقیب، در میادین ورزشی برعلیه حریف و در زندگی شخصی برای مقابله با افرادی که می‌کوشند شما را در جهت منافع‌شان تحت سلطه و نفوذ در آورند به کار گرفت. هنر جنگ مسأله حیاتی است. مسیری است که به زنده ماندن و یا هلاکت منجر می‌شود. به همین دلیل استراتژیهای جنگی بسیار دقیق، زیرکانه و تأثیرگذار طراحی شده است. یک فرماندۀ خوب، باهوش و مدبر و زیرک است. در تصمیم‌گیری سریع و در اقدام، سرعت عمل دارد. می‌داند زمانی جنگ را می‌برد که بداند چه موقع حمله کند، و چه وقت نه. و می‌داند چگونه با نیروهای زیردست و بالا دست تعامل و همکاری داشته باشد. او آشنایی کامل به مصائب و بلایای جنگ دارد. کم حرف و راز نگه دار است، و نیز عادل و درستکار. آنچه گفته شد تنها اشاره‌ای کوتاه به بعضی از استراتژی‌های مندرج در این کتاب است که می‌توان آنها را به اهداف حرفه‌ای، شخصی، خانوادگی، اجتماعی و غیره تعمیم داد و به عنوان شاه کلید برای ایجاد دگرگونیهای مثبت در تمام جنبه‌های زندگی از آن بهره گرفت. زمامداران و فرماندهان نظامی که در این کتاب به عملکردشان اشاره شده از سراسر دنیا و دوره‌های مختلف از جمله جهان باستان، قرون وسطی، دورۀ رنسانس و دورۀ دنیای مدرن برخاسته‌اند و در داشتن تدبیر، سیاست و رشادت و سایر ویژگیهای یک فرمانده توانا شاخص و بارزند.

 

معرفی و دانلود کتاب صوتی قوانین مبارزه
(6 رای)

عکس جلد کتاب صوتی قوانین مبارزه
نویسنده: رابرت گرین
مترجم: محمدرضا آل یاسین
گوینده: ابوالفضل شکیبازاد
ناشر صوتی: رادیو مثبت
ناشر: انتشارات هامون
قیمت:
85000 تومان - 8.99€
خرید کتاب صوتی
شنیدن نمونه

 دانلود رایگان کتاب صوتی قوانین مبارزه

معرفی

فهرست
مشخصات
نظرات 2
معرفی کتاب صوتی قوانین مبارزه
رابرت گرین در کتاب صوتی قوانین مبارزه صحنه‌ی زندگی را با میدان نبردی تمام‌عیار قیاس می‌کند و از خلال این مقایسه به سراغ چندین استراتژی‌ نظامی می‌رود. استراتژی‌هایی برای تسلیم‌ناپذیری، شکست دشمن و پیروز شدن. گرین در این کتاب پرفروش شما را به تمامی مهمّات موردنیاز برای پیروز شدن در نزاع زندگی مجهز می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی قوانین مبارزه
ما در هر لحظه از زندگی‌مان در حال شمشیر زدن و جنگیدن برای بقا هستیم. گاهی شرایط چنان بغرنج می‌گردد که زنده ماندن به تنها آرمان ما تبدیل می‌شود؛ زنده ماندن و ادامه‌ی جنگیدن. رابرت گرین (Robert Greene) در کتاب صوتی قوانین مبارزه (The 33 Strategies of War) 33 استراتژی کارآمد را برای جنگیدن و پیروز شدن در صحنه‌ی نبرد زندگی به شما ارائه می‌دهد.

عوامل درونی و بیرونی بسیاری هستند که در جبهه‌ی دشمنْ رویاروی ما سلاح‌به‌دست ایستاده‌اند. گاهی باید با آنچه که به‌عنوان عضوی از جامعه از سر می‌گذرانیم پنجه درافکنیم، گاهی با مفاهیم انتزاعی همچون شرم، گاهی بخشی از وجود خودمان در مقابل بخشی دیگر می‌ایستد، گاهی باید در محیط خانواده برای رسیدن به هدفی بجنگیم و... تمامی این گزاره‌ها مؤکد یک حکم اصلی هستند: زندگی میدان نبرد است. بسیاری در این میدان کشته می‌شوند و بسیاری خودْ از جنگ کناره می‌کشند. اما اکثریتی که شما هم جزو آن هستید، خواسته یا ناخواسته به جنگیدن ادامه می‌دهند. فراموش نکنید: مادامی که زنده‌اید یعنی در حال جنگیدن و شمشیر زدن هستید.

این کتاب دربرگیرنده‌ی بحث‌ها و نمونه‌هایی از استراتژی‌های تهاجمی و تدافعی است که طیف گسترده‌ای از افراد و شرایط را شامل می‌شود. از درگیری‌های اجتماعی خرد و کلان گرفته تا مذاکرات تجاری. کتاب صوتی قوانین مبارزه نیز مانند دیگر آثار رابرت گرین، از وقایع تاریخی بهره می‌گیرد تا به خوانندگان کمک کند که بر دشمنشان -چه بیرونی باشد و چه درونی- غلبه کنند، ناآگاهی را از بین ببرند و همچنین در حوزه‌های مختلف زندگی شخصی و کاری خود پیشرفت کنند.

رابرت گرین از تجربه‌ی زیسته‌ی ژنرال‌های نامداری همچون اسکندر مقدونی، ناپلئون بناپارت و چنگیزخان و... در نگارش این کتاب بهره‌ی بسیار گرفته است. او التقاطی از متون اجتماعی، سیاسی، فلسفی و مذهبی را به کار می‌گیرد تا شما را برای پیروز شدن در میدان جنگی که به آن زندگی می‌گوییم، آماده کند. با شنیدن کتاب صوتی قوانین مبارزه و عمل به رهنمودهای آن خود را به تمامی مهمات روانشناختی مورد نیاز برای غلبه بر الگوهای شکست و تسلیم مجهز کنید.

نشر صوتی رادیو مثبت این کتاب را که پیش از این با نام 33 استراتژی جنگ نیز منتشر شده است، با ترجمه‌ی محمدرضا آل یاسین در قالب کتاب صوتی تهیه و روانه‌ی بازار کرده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی قوانین مبارزه
کتابی ظریف برای پیروزی در نبردهای رروزمره‌ی زندگی. (Business Insider)
ارائه‌دهنده‌ی یک جهان‌بینی سرسخت و استوار، که در میان فروشندگان مواد مخدر و مدیران شرکت‌های تجاری بزرگ، به یک اندازه محبوب است. (New York Times)


کتاب صوتی قوانین مبارزه برای چه کسانی مناسب است؟


اگر به کتاب‌های حوزه‌ی خودسازی و خودیاری و توسعه‌ی فردی علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی می‌تواند زندگی شما را متحول کند.

با رابرت گرین بیشتر آشنا شویم
او یکی از نویسندگان پرفروش نیویورک‌تایمز است که در 14 می‌ 1959 به دنیا آمد. وی تاکنون کتاب‌هایی مثل «48 قانون قدرت»، «33 استراتژی جنگ» و «پنجاهمین قانون» را نوشته و هرکدام فروش قابل‌توجهی را نیز کسب کرده‌اند. رابرت گرین در دنیای تجارت نیز طرفداران زیادی دارد و همواره از او به‌عنوان نویسنده‌ای یاد می‌شود که طیف مخاطبان و هوادارانش گسترده و متنوع است.

همچنین کارهای گرین در رسانه‌های مطرحی چون نیویورک‌تایمز، USA Today، CNN، نیویورکر، نیوزویک، لس‌آنجلس تایمز، فوربس، هافینگتون‌پست، هفته‌ی تجارت و... دیده شده است.

در بخشی از کتاب صوتی قوانین مبارزه می‌شنویم
آگاهی از رنجش‌ها، دلخوری‌ها و سایر عقده‌های روانی افراد نیز عامل نیرومندی را برای یافتن نقاط ضعفشان در اختیارمان می‌گذارد. به مجرد این که به رویدادی ناگوار از دوران کودکی‌تان اشاره کنید، او نیز به عقب برمی‌گردد و درباره‌ی بی‌عدالتی‌ها و ناجوانمردی‌هایی که در حقش روا شده، زبان به شکوه می‌گشاید. بنابراین پیوسته در کمین باشید تا با یافتن فقدان‌های عاطفی و جراحات احساسی افراد، نقاط ضعفشان را شناسایی کنید. به این نکته نیز توجه کنید که هر ویژگی آشکار، اغلب ضد آن را مخفی می‌کند. به‌طور مثال کسی که رجزخوانی می‌کند، در باطن بزدل است. افراد آتشی‌مزاج و عصبانی اغلب شیفته‌ی ماجراجویی‌اند و کم‌روها کشته و مرده‌ی توجه. این واقعیت به شما امکان می‌دهد فراسوی ظواهر افراد، به ویژگی‌های باطنی‌شان پی برده و نقاط ضعفشان را شناسایی کنید. برای این که افراد سفره‌ی دل را بگشایند و افکار و درونیاتشان را به سطح آورند، باید فضایی سرشار از آرامش و اعتدال بیافرینید و از طرح پرسش‌های متعدد و پی‌درپی خودداری کنید. بنابراین اگر سایه به سایه پشت سر کسی راه بروید، او را سؤال‌پیچ کنید و پیوسته پرسش‌هایی را که هنوز پاسخ را ارائه نکرده تکرار کنید، او به مقصودتان برای گردآوری اطلاعات پی برده و موضع دفاعی می‌گیرد.

 

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی قوانین مبارزه
نویسنده:
راوی:
ناشر:
از دستورات راهبردی بزرگ‌ترین رهبران تاریخ استفاده کنید تا در مشکلات موفق شوید.

زندگی همه‌ی انسان‌ها پر از فراز و نشیب است. شاید بتوانیم زندگی را با یک میدان مبارزه مقایسه کنیم. چه کسی می‌تواند برنده‌ی این مبارزه باشد؟ قوانین مبارزه کدامند؟
برای رد شدن از سختی‌ها و موانع زندگی باید از مسیرهایی پیش برویم که ما را به موفقیت می‌رسانند. یک راه دیگر هم این است که از تجربیات افراد موفق و برندگان مبارزه‌های بزرگ استفاده کنیم، چون عمر همه‌ی ما انسان‌ها محدود است، نمی‌توانیم تمام اتفاقات را خودمان تجربه کنیم.
برای اینکه همیشه در مبارزه‌های زندگی پیروز باشد، قصد داریم کتابی جذاب در این زمینه را به شما معرفی کنیم؛ کتاب «قوانین مبارزه» نوشته‌ی «رابرت گرین»

- موضوع اصلی کتاب چیست؟
همه‌ی ما صلح را به عنوان یکی از مهم‌ترین ارزش‌های زندگی می‌دانیم و همه‌ی تلاشمان را می‌کنیم که زندگی‌مان را بر پایه‌ی صلح و دوستی پیش ببریم.
تمام تبلیغات و تلاش‌های رسانه‌ای هم برای این است که به مردم القا کند زندگی اجتماعی آرام و بر پایه‌ی همکاری و محبت است، ولی آیا در واقعیت هم چنین چیزی هست؟
پاسخ «رابرت گرین» نویسنده‌ی این کتاب مفید و مختصر است: نه!
از نظر او بر خلاف چیزهایی که گفته می‌شود، زندگی مثل یک نبرد و مبارزه است و فقط بهترین مبارزان می‌توانند در آن موفق شوند و جان سالم به در ببرند.
«رابرت گرین» می‌گوید اگر انسان‌ها فراموش کنند که زندگی یک زمین جنگ است، به شدت لطمه می‌بینند و ممکن است به کل نابود شوند.
نویسنده در این کتاب مهم‌ترین اتفاق‌ها و نبردهای طول تاریخ را بررسی می‌کند و دستوراتی را که رهبران بزرگ در آن شرایط داده بودند، مطرح می‌کند. قصد او از این کار این است که به خوانندگان یاد بدهد چطور با موانع زندگی‌شان مواجه شوند و آنها را از سر راهشان کنار بزنند.
این کتاب به ما یاد می‌دهد که چطور بر اساس شرایط، راهکاری را انتخاب کنیم که با کمترین آسیب و خسارت بهترین نتیجه را بگیریم.

- نظرات بعضی از خوانندگان و نشریات درباره‌ی این کتاب:
برای اینکه راحت‌تر بتوانید تصمیم بگیرید که آیا این کتاب مناسب مطالعه هست یا نه، نظرات برخی از خوانندگان و نشریات معروف را درباره‌ی آن می‌خوانیم.

• قطعا کلمه‌ی جنگ برای بیشتر انسان‌ها خیلی تلخ و ناخوشایند است. ولی چه بخواهیم و چه نخواهیم، زندگی خیلی شبیه به یک میدان مبارزه است و تنها کسانی می‌توانند پیروز این نبرد باشند که ترفندهای جنگیدن را بلد باشند. «رابرت گرین» در کتاب «قوانین مبارزه» راه و روش‌های موفقیت در زندگی را به ما یاد می‌دهد. -یکی از خوانندگان

• تخصص «رابرت گرین» این است که زندگی و فلسفه‌های شخصیت‌های تاریخی مانند اسکندر، چنگی خان، ناپلئون و … را تجزیه و تحلیل کند و از زندگی آن‌ها نکات آموزنده‌ای را بیرون بکشد که به خوانندگانش یاد بدهد که چطور از موقعیت‌های آن‌ها درس بگیرند. خواندن این کتاب برای مدیران شرکت‌ها، فروشندگان و افراد عادی پیشنهاد می‌شود. -فروشندگان و مدیران شرکت‌ها

• مطالعه‌ی این کتاب را به همه توصیه می‌کنم. من در انتخاب کتاب بسیار حساسم و کتاب‌های زیادی در حوزه‌های ارتقای شخصی، موفقیت، تقویت ذهن و خط فکری خوانده‌ام. پس از خواندن این کتاب نکات و ترفندهای بسیار زیادی یاد گرفتم که هیچ‌وقت از ذهنم پاک نمی‌شوند. -یکی از خوانندگان

- جملاتی خواندنی از کتاب «قوانین مبارزه»:
برای اینکه بیشتر با فضای این کتاب آشنا شوید، چند جمله‌ی کوتاه و جذاب از آن را با هم می‌خوانیم:

• وقتی به ناچار با ابلهان نشست و برخاست می‌کنید، از بحث و جدل با آن‌ها بپرهیزید و با افکار و سخنان خام و نپخته‌شان، تعادل روانی‌تان را به هم نزنید. فراموش نکنید که حرص و خودخوری دشمن شماره یک آرامش است.

د باید بدانید که گاهی اوقات، سکوت از گفتاری زیبا و پرمحتوا نیز موثرتر است. بنابراین بعضی وقت‌ها به جای اینکه به چیزهایی اشاره کنید که مردم انتظار دارند درباره‌ی آن سخن بگویید، دست از صحبت کردن بکشید و سکوت اختیار کنید.

• اگر با چالش دست و پنجه نرم نکنید، خستگی بر تمام اجزای وجودتان حاکم می‌شود. در واقع فقدان انرژی ناشی از فقدان چالش است و اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که از قابلیت ذهنی و جسمانی‌تان به اندازه‌ی کافی کار نمی‌کشید.

و کسی که رجزخوانی می‌کند در باطن بزدل است. افراد آتشی مزاج و عصبانی، اغلب شیفته‌ی ماجراجویی هستند و کمرو‌ها هم کشته و مرده‌ی توجه. این واقعیت به شما امکان می‌دهد که فرای ظاهر افراد به ویژگی‌های درونی‌شان پی ببرید و نقاط ضعفشان را شناسایی کنید.

- چه کسانی باید این کتاب را بخوانند؟
همانطور که کمی قبل‌تر گفته شد، زندگی مثل یک میدان مبارزه است و فقط کسانی می‌توانند پیروز از آن خارج شوند که فوت و فن درست جنگیدن را بلد باشند.
مثلا فرض کنید دو کشتی‌گیر با هم مبارزه می‌کنند. هر دو نفر تکنیک‌های کشتی را بلدند، ولی فقط یکی از آن‌ها می‌تواند از موقعیت‌های مناسب استفاده کند و درست‌ترین تکنیک را در بهترین لحظه اجرا کند.
برای موفق شدن در سختی‌های زندگی هم باید ترفندهای آن را بلد باشیم. مطالعه‌ی این کتاب برای همه‌ی کسانی که می‌خواهند در سختی‌های زندگی سربلند باشند، لازم است.
نویسنده با بررسی دستورات بزرگ‌ترین رهبران تاریخ که توانسته اند پیروز نبردها باشند، این فوت و فن‌ها را به دست آورده است. ترفندهایی که در این کتاب ارائه می‌شوند به شما یاد می‌دهد که چگونه در موقعیت‌ها عاطفی، خانوادگی، تحصیلی، کاری و … موفق باشید.
دوست دارید بتوانید گلیم خودتان را در جامعه از آب بیرون بکشید؟ آیا می‌خواهید یاد بگیرید چطور رفتار کنید؟ راه و روش‌های موفق شدن در چالش‌های سخت زندگی چیست؟
جواب این‌ سوال‌ها و چندین سوال دیگر در کتاب «قوانین مبارزه» با مثال و توضیح آمده است. بنابراین به هیچ عنوان مطالعه‌ی آن را پشت گوش نیندازید.
 

 

منبع:   دانلود کتاب قوانین مبارزه pdf 

  • فاطمه میرمحمدلو
  • ۰
  • ۰

دانلود رایگان کتاب مرگ قسطی نویسنده: لویی فردینان سلین مترجم: مهدی سحابی انتشارات: نشر مرکز دسته‌بندی: رمانداستان خارجی امتیاز: ۳.۵ از ۶ رأی
خواندن نظرات

نمونۀ رایگان کتاب الکترونیکی
معرفی کتاب مرگ قسطی
کتاب مرگ قسطی نوشتهٔ لویی فردینان سلین و ترجمهٔ مهدی سحابی است و نشر مرکز آن را منتشر کرده است. مرگ قسطی در کنار «سفر به انتهای شب» دو رمان‌ مشهور و شاخص سلین، نویسندهٔ فرانسوی، قلمداد می‌شوند. مرگ قسطی نخستین‌بار در سال ۱۹۳۶ منتشر شد.

درباره کتاب مرگ قسطی
سلین نخستین رمان خود، سفر به انتهای شب را در ۳۸سالگی نوشت و جامعهٔ ادبی فرانسه را شگفت‌زده کرد. مرگ قسطی دومین رمان اوست.

مرگ قسطی با این جملات آغاز می‌شود: «دوباره تنها شدیم. چقدر همه چیز کند و سنگین و غمناک است... بزودی پیر می‌شوم. بالاخره تمام می‌شود. خیلی‌ها آمدند اتاقم. خیلی چیزها گفتند. چیز به دردبخوری نگفتند. رفتند. دیگر پیر شده‌ند. مفلوک و دست وپاچلفتی هر کدام یک گوشه دنیا.

دیروز ساعت هشت خانم برانژ سرایدار مرد. شب توفان بزرگی می‌شود. این بالای بالا که ما هستیم همه خانه تکان می‌خورد. دوست خوب مهربان وفاداری بود. فردا قبرستان خیابان «سول» خاکش می‌کنند. واقعاً دیگر پیر بود، ته تهِ خط پیری. از همان اولین روزی که سرفه کرد به‌اش گفتم: «مبادا دراز بکشید!... توی رختخوابتان بنشینید!» دلم درست نبود. که بعد این‌طوری شد... که کاریش هم نمی‌شود کرد.

همیشه کارم این کار گهِ طبابت نبوده. نامه می‌نویسم و خبر مرگ خانم برانژ را به همه کسانی که می‌شناسندم، به همه کسانی که می‌شناختندش می‌دهم.» 

همان‌گونه که مشخص است، داستان مرگ قسطی دربارهٔ پزشکی تنها و خسته و آشفته به نام فردینان است. درست مانند خود سلین که پزشکی دردکشیده بود. فردینان از بیمارانش خسته و کلافه شده است و می‌خواهد به همه فحش دهد. وقتی فردینان، حسابی دربارهٔ منشی‌ پیرش، مادرش، بیمارانش و پسرخالهٔ همکارش حرف می‌زند تازه به قسمت اصلی داستان می‌رسیم: شرح کودکی فردینان. کتاب مرگ قسطی روایت کودکی فردینان تا زمانی است که او آماده می‌شود به سربازی برود. اتفاقات کتاب بی‌شباهت به زندگی خود سلین نیست و چه‌بسا زندگی‌نامهٔ خود اوست. اگر بعد از این کتاب، رمان سفر به انتهای شب را بخوانید که شخصیت اصلی آن فردینان است، دلیل رفتارهای او را بسیار بهتر درک خواهید کرد و دوچندان از آن لذت می‌برید.

فردینان کودکی بسیار سختی را از سر گذرانده است؛ زندگیِ به‌تمامی در فقر و مشقت و بدبختی. اعضای این خانواده هرچه بیشتر تلاش می‌کنند، گویی بیشتر بدبخت می‌شوند. مادر زحمتکش فردینان اما هیچگاه تسلیم نمی‌شود؛ ولی فردینان از همان کودکی ناامید و دل‌خسته است. می‌گوید کاش هیچگاه به دنیا نیامده بود. پدر فردینان هم سخت‌کوش و خوش‌قلب است اما کم‌کم با پسرش دچار مشکل می‌شود که بین پدر و پسری چون این دو، اجتناب‌ناپذیر است.

اما چرا مرگ قسطی؟ از نظر فردینان، زندگی او، مرگ قسطی او بوده است. نامی به‌شدت غم‌انگیز و البته بیان‌کنندهٔ واقعیت. گریزی از مرگ نیست و ما زندگی می‌کنیم تا بمیریم. در مرگ قسطی اتفاق خاصی نمی‌افتد اما روایت سلین آن‌قدر بُرنده و تلخ و واقعی است که به خواننده نشان می‌دهد هیچ اتفاقی در زندگی محلی از اعراب ندارد، جز مرگ.

نثر سلین در این کتاب شاهکاری خلق کرده است که خواننده تا مدت‌ها درگیر آن می‌ماند. ترجمهٔ سحابی از این کتاب نیز به گیرایی و روانی آن افزوده است. انتخاب واژگان سلین و سپس سحابی به گونه‌ای است که با شدت و حدت تمام، تلخی و کثیفی زندگی را به خواننده گوشزد می‌کند.

مرگ قسطی با آنکه امروزه از سوی اکثر مفسران بهترین اثر او تلقی می‌شود در زمان انتشار با استقبال سردی مواجه شد. دلیل این سردی عمدتاً همان عاملی بود که مرگ قسطی را زیربنای همه آثار بعدی سلین کرد و پایه‌گذار شهرت او به عنوان زنده‌کننده زبان فرانسه و یکی از تأثیرگذارترین نویسندگان قرن بیستم غرب کرد: نگرش خشن و بی‌مجامله به سرشت بشر، بدبینی به مناسبات بشری، بیان تند و صریح متکی بر کاربرد پیگیرانه عناصر زنده و خشن زبان عامیانه و آرگو. این هنجارشکنی سلین در سال‌های جنگ جهانی دوم نمود تازه‌ای یافت که تا چند سالی پس از پایان جنگ با طرد و تبعید او همراه بود و تنها با فروکش کردن غلیان‌های عظیم ناشی از جنگ رفته رفته به حدی از آرامش و مدارا (اگرنه فراموشی) رسید، تا دوباره او را به عنوان مهم‌ترین نویسنده قرن بیستم فرانسه مطرح و ماندگار کند.

خواندن کتاب مرگ قسطی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم
این کتاب را به دوستداران شاهکارهای ادبیات قرن بیستم پیشنهاد می‌کنیم. کتاب‌های سلین پر از تلخی و تندی‌اند؛ ممکن است همه با آن ارتباط برقرار نکنند یا از شدت این همه تلخی و رُکی جا بخورند، اما اگر با داستان‌های سلین پیش بروید شیفتهٔ او و نثرش و طرز فکرش می‌شوید.

درباره لویی فردینان سلین
لویی فردینان دِتوش که «سلین» نام مستعار اوست، در سال ۱۸۹۴ در کوربه‌ووا، حومه توده‌نشین پاریس به دنیا آمد. پدرش کارمند ساده یک دفتر بیمه و مادرش خرازی‌فروش بود و خود او هم، تا پیش از پایان تحصیلات پزشکی انواع حرفه‌های آزاد را برای امرار معاش پیشه کرد، گو اینکه بعد هم، با همه شهرت نویسندگی‌اش، تا آخر عمر از حرفه پزشکی دست نکشید. اولین کتاب سلین سفر به انتهای شب (۱۹۳۲) درجا با اقبالی عظیم روبه‌رو شد و او را به عنوان نویسنده‌ای نوآور با زبانی کاملا تازه مطرح کرد. کتاب دوم او مرگ قسطی (۱۹۳۶) بود. 

مجموعه‌ای از انگیزه‌های فردی و عوامل گوناگونی که در چارچوب دوران جنگ جهانی دوم  خاص قابل بررسی و اغلب توجیه‌شدنی هستند و هنوز هم موضوع بررسی‌ها و تفسیرهای بسیارند سلین را به موضع‌گیری در موافقت با نیروهای اشغالگر آلمانی، و نیز نوشتن ادعانامه‌های بسیار خشن ضدیهودی، ضدکمونیستی و البته صلح‌جویانه‌ای کشاند که در زمان خود بسیار تحریک‌آمیز و تکان‌دهنده بود. حاصل این موضع‌گیری‌ها انزوا، تبعید، و چهارده ماه زندان در دانمارک بود که به آنجا پناه برده بود. سلین پس از چهار سال دیگر انزوا و بلاتکلیفی سرانجام در سال ۱۹۵۱ به فرانسه بازگشت و تا زمان مرگش در ماه ژوئیه ۱۹۶۱ در نزدیکی پاریس ساکن بود. دیکر کتاب‌های او اینهاست:

دسته گینیول (۱۹۴۴) ــ جنگ (۱۹۵۲) ــ نمایش افسانه‌ای برای وقتی دیگر، ۱ (۱۹۵۲) ــ نورمانس، نمایش افسانه‌ای برای وقتی دیگر، ۲ (۱۹۵۴) ــ مصاحبه با پروفسور ایگرک (۱۹۵۵) ــ باله‌هایی بدون موسیقی، بدون آدم، بدون هیچ چیز (۱۹۵۷) ــ کوشک به کوشک (۱۹۵۷) ــ شمال (۱۹۶۰) ــ پل لندن: دسته گینیول ۲ (۱۹۶۴) ــ ریگودون (۱۹۶۹).

درباره مهدی سحابی
مهدی سحابی ۱۴ بهمن ۱۳۲۲ در قزوین به دنیا آمد. او مترجم، نویسنده، روزنامه‌نگار، نقاش، مجسمه‌ساز و عکاس ایرانی بود که بیشتر به‌خاطر ترجمهٔ مجموعهٔ «در جستجوی زمان از دست رفته» نوشتهٔ مارسل پروست شناخته شده است.

او به‌دلیل تسلط به ۳ زبان انگلیسی، فرانسوی و ایتالیایی آثاری را نه‌تنها به فارسی برگرداند بلکه از فارسی به این ۳ زبان نیز ترجمه کرد. سحابی در کنار ترجمه، گزارش و خبر، گاهی با نام مستعار «سهراب دهخدا» برای صفحهٔ فرهنگی نقد فیلم می‌نوشت. او در سال ۱۳۵۱ به‌صورت پاره‌وقت به استخدام «کیهان» درآمد و پس از طی ۲-۳ ماه به‌صورت تمام‌وقت در آنجا مشغول به کار شد. او در سال ۱۳۵۷ و بعد از ۶۴ روز اعتصاب مطبوعات به عضویت شورای سردبیری کیهان درآمد، ولی ۳ ماه بعد به‌همراه ۲۰ تن از اعضای تحریریه ناچار به ترک آنجا شد.

سحابی در این بین به عکاسی روی آورد و در سال ۱۳۵۸ به همراه چند تن از نویسندگان و همکارانش در کیهان، روزنامهٔ «کیهان آزاد» را به انتشار رساند که بعد از ۱۰ شماره تعطیل شد و پس از تعطیلی آن «انتشارات الفبا» را تأسیس کرد که ۶ شماره از ماهنامهٔ پیروزی را منتشر کردند. در سال ۱۳۵۹ با امضای مستعار «یونس جوان‌رودی» کتاب «تسخیر کیهان» منتشر شد که تحولات «کیهان» را شرح می‌داد.

سحابی پس از این به جز چند همکاری کوچک با چند نشریه به ترجمه، نقاشی و مجسمه‌سازی روی آورد. نخستین ترجمهٔ او کتابی نوشته «ماریو دمیکلی» به نام «نقاشی دیواری و انقلاب مکزیک» در سال ۱۳۵۲ و بی‌گمان مهم‌ترین آن‌ها هم ترجمهٔ رمان عظیم مارسل پروست است. سحابی در سال ۱۳۶۶ و با ترجمه رمان «شرم» جایزه بهترین کتاب سال جمهوری اسلامی را به‌دست آورد. او با نشریاتی مانند «صنعت حمل و نقل» و «پیام امروز» نیز همکاری داشت و در سال ۱۳۷۳ جلدهای مجموعه‌داستان «چشم دوم» از محمد محمدعلی را طراحی کرد.

مهدی سحابی ۱۸ آبان ۱۳۸۸ در پاریس درگذشت.

بخشی از کتاب مرگ قسطی
«اوگوست، پدرم، نگاهی به روزنامه «پاتری» (میهن) می‌انداخت. می‌نشست نزدیک تخت-قفسم. مادرم می‌آمد و می‌بوسیدش. توفانْ پدرم را ول می‌کرد... بلند می‌شد و تا لب پنجره می‌رفت. وانمود می‌کرد که می‌خواهد چیزی را ته حیاط نگاه کند. یک صدای قایم از خودش درمی‌آورد. اوضاع آرام می‌شد.

مادرم هم برای همدلی یک صدای کوچک... بعد هم بازیگوشانه درمی‌رفت آن سر آشپزخانه.

بعد در را می‌بستند... در اتاقشان را... من توی ناهارخوری می‌خوابیدم. صدای سرود راهب‌ها از بالای دیوار می‌آمد... توی همه خیابان «بابیلون» فقط یک اسب بود که می‌رفت... تاق! توق! درشکه دیروقت...

پدرم برای بزرگ کردن من خیلی کارهای اضافی کرد. رئیسش لامپرنت از هر راهی که می‌توانست کنِفش می‌کرد. این لامپرنت را دیده بودم، مرد موسرخی بود که رفته‌رفته کمرنگ شده بود، پشم‌های بلند طلایی داشت که فقط چندتاشان به جای ریشش بیرون زده بود. در حالی‌که پدر من برای خودش جلوه‌ای داشت، بطور طبیعی برازنده بود، توی سرشتش بود. این خاصیت ذاتی لامپرنت را آزار می‌داد. به مدت سی سال انتقامش را از پدرم گرفت. وادارش می‌کرد که تقریباً هر نامه‌ای را دوباره بنویسد.

موقعی‌که هنوز بچه بودم، پیش دایه، در «پوتو»، پدر مادرم یکشنبه‌ها می‌آمدند دیدنم. هوای خیلی خوبی داشت. همیشه پول را پیش پیش می‌دادند. هیچ‌وقت حتی یک سانتیم هم بدهکار نمی‌ماندند. حتی وقت‌هایی هم که وضعشان از آن بدتر نمی‌شد. فقط در «کوربه‌ووا» مادرم از زور غصه و محرومیت از خیلی چیزها شروع کرد سرفه کردن. سرفه‌هاش تمامی نداشت. چیزی که نجاتش داد شربت حلزون و بعد هم روشِ راسپای بود.

دانلود رایگان کتاب مرگ قسطی pdf 

***

... از زمان جنگ تا حالا جنون همین‌طور در تعقیبم بوده، یک بند به مدت بیست و دو سال. معرکه‌ست. هزار جور سروصدا و قشقرق و هیاهو را روم امتحان کرده. اما من از خودش هم سریع‌‌تر هذیان بافته‌م، روش را کم کرده‌م. روی «خط پایان» هذیان و جنون همیشه ترتیبش را داده‌ام و برنده من بوده‌م. بله! مسخره‌بازی درمی‌آرم، خودم را به لودگی می‌زنم، مجبورش می‌کنم فراموشم کند... رقیب بزرگم موسیقی‌ست، ته گوشم گیر افتاده و رفته‌رفته خراب شده... مدام باام درمی‌افتد... شب و روز دست و پا می‌زند و به خودش می‌پیچد... برای خودم تنهایی یک دسته‌ی کامل سه‌ هزار و پانصد و بیست و هفت پرنده‌ی کوچک کوچک دارم که یک لحظه هم آرام نمی‌گیرند... همه‌ی ارگ‌های دنیا منم. همه‌چیز از من است، گوشت و روح و نفس... فکرها توی کله‌‌ام سکندری می‌رود و کله‌پا می‌شود. بااشان خوب تا نمی‌کنم. کارم ساختن اوپرای سیل و توفان است... بیست و دو سال است که هر شب می‌خواهد کلکم را بکند... درست سر ساعت دوازده... اما من هم می‌دانم چطور از خودم دفاع کنم... با دوازده سمفونی کامل طبل و سنج... دو سیلاب بلبل... برای یک آدم عزب بد سرگرمی‌ای نیست... انصافاً... زندگی دومم است... به کسی چه... .»

مرگ قسطی دومین رمان لویی فردینان سلین، نویسنده بزرگ فرانسوی است که در سال ۱۹۳۶ منتشر شد. سلین اولین رمان خود را – کتاب سفر به انتهای شب – در ۳۸ سالگی نوشت که جامعه ادبی را انگشت به دهان کرد. کتابی بسیار قوی که به محض انتشار باعث شد او را با بزرگانی مثل دانته، رابله، مارسل پروست و جیمس جویس مقایسه کنند. رمان مرگ قسطی نیز چیزی از سفر به انتهای شب کم ندارد و بدون تردید هر خواننده‌ای را شگفت‌زده می‌کند. اندره ژید در توصیف قلم سلین می‌نویسد: «آنچه سلین ترسیم می کند واقعیت نیست، وهم و هذیانی است که واقعیت برمی انگیزد.»

لویی فردینان دِتوش که سلین نام مستعار اوست، نویسنده و پزشک فرانسوی بود که در سال ۱۸۹۴ در پاریس متولد شد. پدرش کارمند ساده بیمه و مادرش فروشنده توری و دانتل بود و نقص عضو داشت. خود او پزشکی خواند و تا آخر عمر پزشک ماند. پس از انتشار اولین رمانش در ۱۹۳۲ بسیار مورد تحسین جامعهٔ ادبی قرار گرفت و کتاب دومش یعنی مرگ قسطی با آن‌که امروزه از سوی اکثر منتقدان بهترین اثر او تلقی می‌شود در زمان انتشار با استقبال کمی مواجه شد. ستایش‌ها از سلین به زودی محو شد و از نوشته‌هایش برمی‌آمد که ضد یهود است و احتمالا از طرف آلمان‌هاست. مدتی بعد او خائن شناخته شد و در همین موقع بود که فرانسه را ترک کرد. ابتدا به آلمان و بعد هم به دانمارک رفت. نوشته و کتاب‌هایش از فرانسه جمع شد و یک سال و دو ماه را در زندان دانمارک گذراند. بعد از آزادی نیز به عنوان ننگ ملی شناخته شده و تبعید شد. سلین پس از چهار سال دیگر انزوا و بلاتکلیفی سرانجام در سال ۱۹۵۱ به فرانسه بازگشت. او تا زمان مرگش در سال ۱۹۶۱ در نزدیکی پاریس ساکن بود.

پشت جلد رمان مرگ قسطی این متن به چشم می‌خورد:

… از زمان جنگ تا حالا جنون همین‌طور در تعقیبم بوده، یک بند به مدت بیست و دو سال. معرکه‌ست. هزار جور سروصدا و قشقرق و هیاهو را روم امتحان کرده. اما من از خودش هم سریع‌تر هذیان بافته‌م. رویش را کم کرده‌م. روی «خط پایان» هذیان و جنون همیشه ترتیبش را داده‌ام و برنده من بوده‌م. بله! مسخره‌بازی درمی‌آرم، خودم را به لودگی می‌زنم، مجبورش می‌کنم فراموشم کند… رقیب بزرگم موسیقی‌ست، ته گوشم گیر افتاده و رفته‌رفته خراب شده… مدام باام درمی‌افتد… شب و روز دست و پا می‌زند و به خودش می‌پیچد… برای خودم تنهایی یک دسته کامل سه هزار و پانصد و بیست و هفت پرنده کوچک کوچک دارم که یک لحظه هم آرام نمی‌گیرند… همه ارگ‌های دنیا منم. همه‌چیز از من است، گوشت و روح و نفس… فکرهای توی کله‌ام سکندری می‌رود و کله‌پا می‌شود. بااشان خوب تا نمی‌کنم. کارم ساختن اوپرای سیل و توفان است… بیست و دو سال است که هر شب می‌خواهد کلکم را بکند… درست سر ساعت دوازده… اما من هم می‌دانم چطور از خودم دفاع کنم… با دوازده سمفونی کامل طبل و سنج… دو سیلاب بلبل… برای یک آدم عَزَب بد سرگرمی‌ای نیست… انصافاً… زندگی دومم است… به کسی چه…

معرفی دو کتاب دیگر سلین یعنی رمان سفر به انتهای شب و رمان دسته دلقک‌ها را نیز می‌توانید در سایت کافه‌بوک مطالعه کنید. اما کتاب مرگ قسطی زیربنای آثار سلین است که پیشنهاد می‌کنیم در مرحله اول خوانده شود.

رمان مرگ قسطی
در اولین جمله از کتاب لویی فردینان سلین صحبت از تنهایی، فضای سنگین و غمناک به میان می‌آید که می‌توان همه آن‌ها را در کتاب مشاهده کرد. فردینان، شخصیت اصلی کتاب، پزشکی است که از دست بیمارانش ذله شده، به تنگ آمده و به زمین و زمان فحش می‌دهد. همه‌شان او را دیوانه می‌کنند، افراد زبان‌نفهمی که همیشه همه‌چیز را باید دوبار برایشان تکرار کرد. افرادی که از حضور پزشک سوءاستفاده می‌کنند تا سرگرم شوند!

تقریبا ۶۰ صفحه ابتدایی کتاب به همین روال روایت می‌شود. دکتر فردینان دردل می‌کند، از حرفه‌اش می‌گوید، از گوستن سابایو که او هم پزشک است و هم پسرخاله‌اش، از منشی پیرش می‌گوید و همچنین از مادرش و آن رمان افسانه‌واری که گمشده، شکایت می‌کند. این صفحات پراکنده و سرشار از خشم و بددهنی را با صبر بخوانید تا جادوی کتاب در صفحات بعدی شما را در خود غرق کند.

پس از این موارد، فردینان شرح حال کودکی‌اش را آغاز می‌کند که اصل ماجرای کتاب است. در واقع کتاب مرگ قسطی روایت کودکی فردینان تا زمانی است که او آماده می‌شود به سربازی برود. اتفاقات کتاب بی‌شباهت به زندگی خود نویسنده نیست و چه‌بسا اتوبیوگرافی سلین است. اگر بعد از این کتاب بلافاصله رمان سفر به انتهای شب را بخوانید – که شخصیت اصلی آن فردینان است – دلیل رفتارهای او را بسیار بهتر درک خواهید کرد و احتمالا دوچندان از آن لذت می‌برید.

فردینان کودکی خود را آنچنان دقیق و بی‌پروا تعریف می‌کند که هیچ‌چیزی پوشیده نمی‌ماند. در ابتدا با خانواده‌اش و وضع زندگی سخت و پرچالش آن‌ها  آشنا می‌شویم. انگار زندگی برای این خانواده فقط رنج و بدبختی است. میزان تلاش هم مهم نیست و حتی می‌بینیم که هرچقدر بیشتر تلاش می‌کنند بدبختی بیشتری بر سر آن‌ها ریخته می‌شود. اما مادر فداکار و زحمت‌کش خانواده تسلیم نمی‌شود. او از جان و دل مایه می‌گذارد تا زندگی درست و خوبی برای پسرش فراهم کند. خود فردینان اما، به زندگی چندان امید ندارد و فکر می‌کند «کاری که نباید می‌شد دنیا آمدنم بود.»

پدر فردینان هم آدم زحمتکشی است. او نیز به سهم خود تقلا می‌کند و به قول فردینان «خوش‌قلب» است اما مسئله این دنیا قلب نیست. پدرش در ابتدا فقط به سرنوشت و وضعیت وخیم خودشان بددهنی می‌کرد اما کمی بعد که فردینان بزرگ می‌شود در او چیزی جز «دردسر» نمی‌بیند. او را ناخلف و آب‌زیرکاه می‌داند و حمله‌های لفظی‌اش متوجه فردینان می‌شود. به عنوان مثال به این قسمت از متن کتاب توجه کنید:

-ها! کثافت! حالا دیگر جلوم وا می‌ایستی! هان؟ جاکش بی‌سروپا! پررویی می‌کنی هان! سرِ ما را می‌خواهی، نه؟ بگو، چرا معطلی، بگو که کشته ما را می‌خواهی! رذلِ پست!…
این‌ها را توی صورت من تف کرد و دوباره رفت سراغ آه و ناله:
-ای خدا! ای خدا! آخر مگر ما چه کرده بودیم زن بینوای من که همچو جرثومه‌ای پس انداختیم؟ همچو جنایتکاری، لایق سی‌وشش دفعه اعدام! منحرف، رذل، تنبل! همه‌چیز! آفت زندگی ماست این تن‌لش! فقط برای این خوب است که ما را بچاپد! تلکه‌مان کند، کثافت! بدون هیچ رحم و انصافی لختمان کند!… این است حق‌شناسی‌ش، برای یک عمر ایثار ما! جان‌فشانی دو آدمی که فقط باید زجر بکشند و بس! ما دوتا احمق پیر! همه‌ش ما دو تا ابله، همیشه!… هان، بگو، باز هم بگو کثافت! دِ بگو دیگر! بگو که می‌خواهی ما را بکشی! بگو، معطلش نکن، می‌خواهی کاری کنی که دق کنیم! فقر و فاقه بکشدمان! بگو که قبل از این‌که تیر خلاصه را به‌ام زده باشی از دهن خودت بشنومش! بگو زالوی نکبت! (کتاب مرگ قسطی اثر لویی فردینان سلین – صفحه ۳۸۵)

فردینان تحت‌تاثیر این دنیای خشک و خشن بزرگ می‌شود. جایی که اگر می‌خواهی زنده بمانی باید شکارچی باشی. اگر بتوانی دزدی کنی که خیلی خوب است وگرنه باید مشتری را خر کنی تا شب گرسنه به خواب نروی. این دنیا قرار نیست روی خوش به فردینان نشان دهد. انگار خوشبختی یک موجود تیزپاست که باید با عجله خودت را به آن برسانی و اگر لحظه‌ای استراحت کنی و یا کمی بنشینی تا از چیزی زیبا لذت ببری از دست می‌رود. اصلا زیبایی و درنگ کردن تله سرنوشت است تا شما را بدبخت کند.

می‌توان گفت کل کتاب مرگ قسطی نیز همین است. تلاش و عجله برای رسیدن به لحظه‌ای آرامش. تلاش برای فرار از سراشیبی بدبختی برای اینکه کمی راحت نفس کشید. اما در درجه اول، آیا اصلا چنین چیزی وجود دارد؟

[ » معرفی کتاب: رمان کوری – نشر مرکز ]

مرگ قسطی

درباره کتاب لویی فردینان سلین
زندگی شخصیت اصلی این رمان خودِ خود «مرگ» است! حقارت و بدبختی در سراسر کتاب دیده می‌شود و البته سلین هم علاقه‌ای به گفتن داستان‌های امیدبخش و یا شادی‌آور ندارد. نویسنده چهره زشت زندگی را بی‌آلایش در برابر شما قرار می‌دهد. هیچ‌خبری از یک نوع غافل‌گیری شیرین یا داستان‌سرایی شاعرانه و یا نکته اخلافی نیست. هرچه هست چهره زشت زندگی فقیرانه و احساساتی است که از آن می‌گیریم. خود سلین نیز درباره کارش می‌نویسد: چیزی که من می‌خواهم روایت‌گری نیست، انتقال احساس است.

در این کتاب، سلین زندگی را تحلیل می‌کند. می‌گوید همه انسان‌ها زندگی می‌کنند تا بمیرند. گریزی از مرگ نیست و این زمان است که انسان را به مرگ نزدیک می‌کند. در واقع هر روز که داریم یک نوع قسط است که می‌پردازیم تا روزی که دیگر چیزی نداریم و مرگ به سراغمان می‌آید. بنابراین زندگی خود مرگ است که می‌توانیم قسط‌های آن یک‌جا پرداخت و خلاص شویم یا می‌توانیم ذره ذره جان بکنیم تا درنهایت تسلیم مرگ شویم. اما با این حال نوشته‌های سلین با وجود همه تلخی و گزندگی از طنز قوی‌ای برخوردار است که خواننده را که  سخت غرق در خشونت خود می‌کند و حتی در اوج بدبختی او را می‌خنداند. هرچند این خنده بسیار تلخ است.

نکته دیگری که وجود دارد این است که در مرگ قسطى ما شاهد اتفاق خاصی نیستیم. همان‌طور که گفته شد داستان کتاب درباره کودکی سخت فردینان و بدبختی‌های اوست و همین بیشتر از ۹۰ درصد کتاب را شامل می‌شود. خواننده همراه با شخصیت اصلى کتاب در تقلا برای زنده ماندن و درگیر دنیای زشت اطرافش است و از سویى تکرار بدبیاری‌ها فردینان به حدى زیاد است که دیگر ما هم به آن عادت کردیم و آن را بخشى از زندگى او می‌دانیم. اما دقیقا همین‌جاست که هنر سلین و شگفتی قلم او نمایان می‌شود. چرا که با وجود همه این‌ها جذابیت کتاب کم نمی‌شود و خواننده همچنان آن را دنبال می‌کند.

در این کتاب سلین چهره‌ای متفاوت از فرانسه ترسیم می‌کند. فرانسه‌ای که او در برابر ما قرار می‌دهد پر از زشتی، فقر و فلاکت است. جایی که برای زنده ماندن باید حق دیگری را خورد، برای دیگری پاپوش ساخت، دزدی کرد، کلاهبرداری کرد. شاید فردینان در ابتدا آدمی درستی باشد اما آیا در این جامعه با درستکاری و صداقت می‌توان زنده ماند؟

با وجود همه تلخی‌ها و فضاهای تاریکی که در کتاب مرگ قسطی می‌بینیم، این رمان یک کتاب سیاه و پوچ نیست. ناامیدی در شخصیت فردینان دیده نمی‌شود و حتی در پایان کتاب این موضوع به خوبی مشخص است. بله، زندگی خشن است، طاقت‌فرساست و در انتهای آن نیز مرگ ایستاده اما در متن سلین اثری از تحقیر زندگی و نفرت از آن وجود ندارد. فردینان نیز فردی نیست که در برابر زندگی تسلیم شود.

در نهایت اینکه درباره کتاب‌های سلین چند نکته را در ذهن داشته باشید: اول اینکه بهتر است کتاب‌های سلین را به عنوان اولین رمان برای خواندن انتخاب نکنید. پیشنهاد ما این است اگر خواننده‌ای تازه‌کار هستید سراغ کتاب‌های دیگری بروید چون سلین در کتاب‌هایش صراحت بیش از حدی دارد و حتی از یک نوع خشونت سازمان‌یافته استفاده می‌کند که ارتباط گرفتن و البته درک آن ساده نیست. دوم اینکه هرگز در ۵۰ یا ۷۰ صفحه اول در مورد کتاب‌های سلین قضاوت نکنید. این صفحات را شاید باید دوبار خواند و یا وقتی کتاب تمام شد دوباره به آن مراجعه کرد. در نهایت اینکه کتاب‌های سلین را هرگز با عجله و بی‌حوصلگی نخوانید، چراکه هم لذت یک کتاب عالی را از دست می‌دهید و هم سر رشته ماجرا را از دستتان می‌رود. فراموش نکنید کتاب‌های سلین کتاب‌های ساده‌ای نیستند.

[ » معرفی کتاب: کتاب طرف خانه سوان – ترجمه مهدی سحابی ]

 

جملاتی از کتاب مرگ قسطی


کار ما، طبابت، کار پدر درآری‌ست. شب که می‌شود او هم رُسش کشیده‌ست. تقریبا همه سوالهایی می‌کنند که آدم را خسته می‌کند. چه فایده که تر و فرز کار کنی، چون باید بیست بار همه جزئیات نسخه را شرح بدهی. لذت می‌برند از این که آدم را به حرف بکشند، جان آدم را به لبش برسانند… هر توصیه و سفارشی که به‌اشان بکنی گوش نمی‌دهند، عین خیالشان نیست. اما می‌ترسند که مبادا به اندازه کافی براشان زحمت نکشی، برای اطمینان بیشتر پافشاری می‌کنند؛ بله بادکش، رادیولوژی، آزمایش خون… دست‌مالی و معاینه از بالا تا پائین… اندازه‌گیری همه‌چیز… فشار خون و از این مزخرف ها… گوستن سی سال است که در «ژونکسیون» کارش طبابت است. من، حالا که فکرش را می‌کنم، یک روز صبح باید همه این مریض‌هام را بفرستم کشتارگاه «ویلت» که بروند و خون گرم بخورند. (کتاب مرگ قسطی اثر سلین – صفحه ۲۱)

خاطره‌های قدیمی سمج‌اند… اما شکننده هم هستند، ظریفند. (کتاب مرگ قسطی اثر سلین – صفحه ۶۱)

چیزی که باید خیلی مواظبش بودی دزدی و شکستن جنس‌ها بود، خنزرپنزر خیلی شکننده‌ست. بدون این‌که خودم خواسته باشم خروار خروار جنس خراب کرده‌م. هنوز هم از عتیقه حالم به هم می‌خورد، در حالی‌که نان و روزی‌مان از همین بود. فرسایش گذشتِ زمان غم‌انگیزست، گه است، زشت است. جنس‌ها را با روی خوش یا با زور می‌فروختیم. با خر کردن مشتری. (کتاب مرگ قسطی اثر سلین – صفحه ۷۲)

بابا خودش لوبیا را پاک می‌کرد… می‌گفت که می‌توانیم درِ اجاق را باز بگذاریم و خودکشی کنیم. مادرم دیگر حتی جواب این‌جور چیزها را هم نمی‌داد… بابا می‌گفت این‌ها همه‌ش تقصیر «فراماسون»هاست… تقصیر دریفوس!… همه جنایتکارهای دیگری که افتاده‌اند به جان سرنوشت ما! (کتاب مرگ قسطی اثر سلین – صفحه ۱۳۰)

نفرت واقعی از اعماق می‌آید، از جوانی‌ای که کارِ مظلومانه بیدفاع تباهش کرده. این نفرتی‌ست که آدم را می‌کشد. نفرتِ چنان عمیقی که در هر حال ازش چیزی همه جا باقی می‌ماند. مثل شیره‌ای آن‌قدر روی زمین پخش می‌شود که همه چیز را زهرآگین می‌کند، آن‌قدر که دیگر چیزی نمی‌روید غیر از رذالت، میان مرده‌ها، میان آدم‌ها. (کتاب مرگ قسطی اثر سلین – صفحه ۱۸۳)

جان ما با ترس عجین بود. توی هر اتاقی ترس از کم آوردن انگار از دیوارها هم می‌تراوید… به‌خاطر همین ترس بود که غذا را نجویده قورت می‌دادیم، شام و ناهار را سَمبَل می‌کردیم، خریدهامان را تندتند انجام می‌دادیم، از این سر تا آن سر پاریس، از میدان «موبر» تا «اتوال» را سگ‌دو می‌زدیم از وحشت مأمورهای اجرا، ترس اجاره، مأمور گاز، اضطراب مالیات… هیچ‌وقت فرصت نکردم ماتحتم را خوب تمیز کنم از بس که باید عجله می‌کردم. (کتاب مرگ قسطی اثر سلین – صفحه ۱۹۴)

پدر من اینجوری بود، همیشه به شکنجه‌های روحی خیلی بیشتر از شکنجه‌های بدنی اهمیت داده بود… در نظرش خیلی بیشتر احترام داشتند! اساسی‌تر بودند! (کتاب مرگ قسطی اثر سلین – صفحه ۲۳۷)

من توی خیال‌های خودم سیر می‌کردم… نورا با همه زیبایی‌اش… از بیقراری سرم را به متکا می‌کوبیدم… اما باز به خودم می‌گفتم که ترجیح می‌دادم با رختخوابم کلنجار بروم، همه ملافه‌ها را بجوم و بخورم تا این‌که گرفتار نورا یا هر زن دیگری بشوم! من دیگر فهمیده بودم، بله قربان، فهیمده بودم که هوس زن مایه معطلی است! فهمیده بودم تمناشان آدم را اسیر می‌کند! از راه بدر می‌برد! ورطه… گودال، همین!… برای همین می‌افتادم به جان خودم، خودم را سرکوب می‌کردم… تنهایی از همه بهتر بود… بله… احساسات بازی و حرف‌های قشنگ قشنگ را بریز دور!… آه! اعتراف و دوستت دارم!… آه! عاشقت‌ام! وای! آن هم به کسی که پدرت را درمی‌آرد… آخ! اوخ! نه، من که نیستم! همین‌طوری خوشم، راحت! تنهایی، بی‌دردسر!… این را من از بچگی فهمیده بودم! احساسات بی‌احساسات! ولِلِش!… بزن به چاک!… خودت را بچسب و بقیه‌ش را بی‌خیال! خلاص! (کتاب مرگ قسطی اثر سلین – صفحه ۲۹۵)

قصه و رمان حتی بدتر از الکل محرک جنایت می‌شود. (کتاب مرگ قسطی اثر سلین – صفحه ۳۵۷)

باور کنید، فردینان! ترجیح می‌دهم با یک میمون واقعی زندگی کنم تا با این!… میمون را می‌توانم درک کنم!… او هم حتماً من را درک می‌کند! دستکم تکلیف خودم را می‌فهمم! در حالی‌که با این دیوانه، بزودی سی و پنج سال می‌شود، نمی‌دانم یک دقیقه دیگر، روم را که برگردانم، این چکار می‌کند! مردکه بدمست! دروغگو! خانم‌باز! دزد! هرچه بگویی هست!… نمی‌دانید هم چقدر از این پست‌فطرت متنفرم! (کتاب مرگ قسطی اثر سلین – صفحه ۴۹۵)

توی زندگی همین‌که وضعمان یک‌خرده بهتر می‌شد همه فکرمان می‌رود دنبال کثافت‌کاری. (کتاب مرگ قسطی اثر سلین – صفحه ۵۳۴)

آه! چیزی که آدم هیچ‌وقت کم نمی‌آرد فرصت و امکان اشتباه و گه‌کاری‌ست! (کتاب مرگ قسطی اثر سلین – صفحه ۷۱۶)

مشخصات کتاب
عنوان: مرگ قسطی
نویسنده: لویی فردینان سلین
ترجمه: مهدی سحابی
انتشارات: مرکز
تعداد صفحات: ۷۲۴  

منیع: 

https://fa-file.ir/product/5/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-pdf-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%85%D8%B1%DA%AF-%D9%82%D8%B3%D8%B7%DB%8C

  • فاطمه میرمحمدلو