دانلود کتاب رایگان بصورت صوتی و pdf جدید ترجمه فارسی و پرفروش

دانلود جدیدترین کتاب های فارسی و خارجی ترجمه فارسی و زیر نویس جدید pdf و صوتی mp3

دانلود کتاب رایگان بصورت صوتی و pdf جدید ترجمه فارسی و پرفروش

دانلود جدیدترین کتاب های فارسی و خارجی ترجمه فارسی و زیر نویس جدید pdf و صوتی mp3

دانلود جدیدترین کتاب های فارسی و خارجی ترجمه فارسی و زیر نویس جدید pdf و صوتی mp3
دانلود کتاب رایگان بصورت صوتی و pdf جدید ترجمه فارسی و پرفروش

کلمات کلیدی

دانلود کتاب محدودیت صفر صوتی رایگان

خلاصه کتاب محدودیت صفر

بهترین ترجمه کتاب محدودیت صفر

Pdf کتاب محدودیت صفر

کتاب محدودیت صفر دیجی کالا

قسمتهایی از کتاب محدودیت صفر

جملات تاکیدی کتاب محدودیت صفر

دانلود رایگان کتاب پول یووال نوح هراری pdf

دانلود رایگان pdf کتاب محدودیت صفر ترجمه مژگان جمالی

کتابی برای مستقل شدن

کتاب های خودسازی

کتاب های خودساخته

دانلود کتابهای موفقیت

کتاب برای شخصیت سازی

دانلود کتاب سفر به انتهای شب

کتاب قابلمه را فراموش کن نی نی سایت

کتاب قابلمه را فراموش کن دیجی کالا

قیمت کتاب قابلمه را فراموش کن

فایل صوتی کتاب قابلمه را فراموش کن

دانلود کتاب قابلمه را فراموش کن جلد دوم

دانلود رایگان کتاب قابلمه را فراموش کن pdf

دانلود رایگان قابلمه را فراموش کن

خلاصه کتاب قابلمه را فراموش کن

کتاب پرایس اکشن لنس بگز ترجمه امیرعباس قربانی pdf

کتاب پرایس اکشن لنس بگز ترجمه امیرعباس قربانی

کتاب پرایس اکشن لنس بگز pdf رایگان

کتاب پرایس اکشن ال بروکز

کتاب معامله گر پرایس اکشن pdf

دانلود ترجمه کتاب لنس بگز رایگان

بهترین ترجمه کتاب پرایس اکشن لنس بگز

۱۴ مطلب در آبان ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


دانلود کتاب الگوهای هارمونیک اسکات کارنی
دانلود رایگان کتاب الگوهای هارمونیک پیشرفته محمد حسن ژند pdf
الگوهای کلاسیک pdf رایگان
جدول الگوهای هارمونیک
تصاویر الگوهای هارمونیک
جزوه الگوهای کلاسیک
دانلود رایگان کتاب الگوهای کلاسیک پیشرفته
جزوه الگوهای هارمونیک

 

https://fa-file.ir/product/60/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86-%E2%9D%A4%EF%B8%8F-%D8%A7%D9%84%DA%AF%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D8%A7%D8%B1%D9%85%D9%88%D9%86%DB%8C%DA%A9-pdf

  • فاطمه میرمحمدلو
  • ۰
  • ۰

معرفی و دانلود کتاب شهبانوی پنهان
(83 رای)

فایل ممکن است بخاطر نمایش در سایت بهم ریختگی داشته باشد.

دانلود کتاب شهبانوی پنهان اثر ساندرا گولاند pdf
من، لرزان از سرما، از پیِ باربری که صندوقچه‌ی کهنه‌ی جامه‌هایم را بر دوش گرفته بود به‌ تندی گام برمی‌داشتم. جای‌جای صندوقچه پر بود از برچسب آگهی نمایش‌های گذشته‌مان که گاستون آن‌ها را خط‌ خطی کرده بود؛ موسیقی و پشتک‌واروهای شگفت انگیز! دلقک ژانگولر‌باز! آخرین شانس! نگاه‌های دزدانه‌ی دیگران را بر خود حس می کردم. من هم با بی‌پروایی به چشمانشان زل می‌زدم. به خودم یادآوری می کردم که ندیمه‌ی آتنای والاتبار، ندیمه‌ی مارکیز دو مونتسپان هستم. من آن جا یک فرد زیادی نبودم؛ به آن جا تعلق داشتم.

باربر مرا به دری که به اتاقی با سقفی طاقی‌شکل در اشکوب دوم کاخ باز می‌شد راهنمایی کرد. بوی شیرینی که از آتشدان سیمین اتاق برمی‌خاست تنها می‌توانست اندکی از بوی تند گربه‌ی نری را که در اتاق می‌لولید بپوشاند.  پرده‌هایی به رنگ آبیِ کم‌ رنگ بر سه پنجره‌ی باریکِ رو به دره‌ی رودخانه آویزان بودند. رود سن یخ‌بسته که گُله‌به‌گُله پشت حلقه‌های دود پنهان شده بود، همچون روبانی سیمین، پیچ‌وتاب‌خوران بر تپه‌های کم‌شیب خودنمایی می‌کرد. آن پایین در کرانه‌ی رود، شاتوی نوین که پادشاه و خانواده‌اش به‌همراه خدمتکارانشان در آن زندگی می‌کردند گسترده شده بود. این دژ کهن‌سال بر تپه‌ای بالاتر از رود ساخته شده بود تا از آسیب سیل به دور بماند.

رویم را از پنجره برگرداندم و به تماشای اتاق پرداختم. دیوارها همگی با مخمل گل‌دارِ برجسته پوشانده شده بودند. قالی‌های ترکی گران‌بها روی موزاییک‌های صیقلی اتاق جلوه‌ی بیشتری پیدا کرده بودند. چراغ آلاباستری زیبایی به شکل نیلوفر آبی بر میزی مرمرین خودنمایی می کرد. بر سقف‌ نیز نقاشی هنرمندانه‌ای از گل‌های جنگلی چشم را می‌نواخت. آیا به‌ راستی این خانه‌ی تازه من بود؟ به‌دشواری بخت خوشم را باور می‌کردم. با خود می‌گفتم باید جایی، همین دوروبر، رازداری، کسی، با دستگاهی پنهان شده باشد و در چشم‌برهم‌زدنی دوروبرم را همچون صحنه‌ی نمایش تغییر داده و مرا به جهانی دیگر فرستاده باشد.

  • فاطمه میرمحمدلو
  • ۰
  • ۰

کتاب سوالات جراحی لارنس یا همان جستجوی کتاب سوالات جراحی لارننس مجموعه سوالات جراحی لارنس 2019 دکتر هادی احمدی آملی (چهار جلدی) بوک طب https://bookteb.com › فهرست مجموعه ها توضیحات این محصول · کتاب مجموعه سوالات جراحی لارنس 2019 به همراه سوالات تالیفی در چهار جلد گردآوری دکتر هادی احمدی آملی و همکاران ویژه آزمون پیش کارورزی و ... رتبه: ۵ · ‏۱ رأی کتاب مجموعه سوالات جراحی لارنس جلد۱ (۲۰۱۹) آرتین طب https://artinteb.com › product › کتاب-مجموعه-سوالات-ج... کتاب مجموعه سوالات جراحی لارنس جلد۱ (۲۰۱۹) ; اطلاعات محصول. به روز شده در 26 اردیبهشت 1402 ; قیمت محصول. تومان۲۰۰,۰۰۰ تومان۱۶۰,۰۰۰ ; تومان۲۰۰,۰۰۰ ; تومان۱۶۰,۰۰۰. رتبه: ۱ · ‏۱ رأی مجموعه سوالات جراحی لارنس جلد۴ (۲۰۱۹) آرتین طب https://artinteb.com › product مجموعه سوالات جراحی لارنس جلد۴ (۲۰۱۹) ; شناسه محصول: 71683 ; اطلاعات محصول. به روز شده در

  • فاطمه میرمحمدلو
  • ۰
  • ۰

کتاب اصول و فنون پرستاری از بابک روزبهان و شادی دهقان‌زاده با درک این معضل جامع‌نبودن مطالب آن‌ها، عدم هماهنگی کامل با سرفصل‌های ارائه‌شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هم‌چنین عدم انطباق با الگوهای فرهنگی جامعه‌ی ایران، پس از یک تلاش پیگیر دوساله و نت‌برداری از ده‌ها متن لاتین و فارسی از سوی مؤلفین به رشته‌ی تحریر درآمده، پاسخی است برای رفع نیازهای اساتید و دانشجویان پرستاری در زمینه‌ی کمبود یک منبع جامع و کاملاً منطبق با عناوین مصوبه‌ی وزارت بهداشت در زمینه‌ی تدریس واحد اصول و فنون پرستاری است.

  • فاطمه میرمحمدلو
  • ۰
  • ۰

معرفی کتاب خواب آشفته نفت؛ از کودتای مرداد تا سقوط زاهدی

کتاب خواب آشفته نفت؛ از کودتای مرداد تا سقوط زاهدی نوشته‌ی محمدعلی موحد است که توسط کارنامه منتشر شده است. نسخه چاپی این کتاب را می‌توانید از طاقچه سفارش دهید. برای آشنایی با شیوه‌ی خرید کتاب خواب آشفته نفت؛ از کودتای مرداد تا سقوط زاهدی می‌توانید راهنمای خرید و پرداخت آنلاین در بخش سوالات متداول را مطالعه کنید. در سایت فا فایل

  • فاطمه میرمحمدلو
  • ۰
  • ۰

معرفی و دانلود کتاب شیوه گرگ: سیستم فروش خط مستقیم
(4 رای)

نقد و بررسی

میکروکتاب روش گرگ به قلم جردن بلفورت، راهکارهایی ارائه می‌دهد که به کمک آن متوجه می‌شوید که چگونه در چارچوب اصول انسانی و اخلاقی،می‌توان برای متقاعد کردن، نفوذ، فروش گام به گام خود و موفقیت گام برداشت.جردن بلفورت (Jordan Belfort) برای اولین بار رموز سیستم گام ‌به‌ گام فروش خود را در کتاب روش گرگ (Way of the Wolf: Straight Line Selling: Master the Art of Persuasion, Influence, and Success) شرح می‌دهد، سیستمی که باعث شده تا خود او، مشتریان و همچنین تیم فروشش، به موفقیت و ثروت بسیاری دست پیدا کنند.این روش تا به حال تنها در دوره آموزشی آنلاین او و با هزینه حدود 2000 دلار در اختیار دیگران قرار می‌گرفت، حالا به کمک این کتاب در دسترس همگان قرار دارد. جردن بلفورت در کتاب حاضر به شما نشان می‌دهد که هر فردی چطور می‌تواند به استاد متقاعدسازی و فروش تبدیل شود.شاید اغلب شما دوست داشته باشید سر از کار او دربیاورید و راه دستیابی به موفقیت و ثروت و شیوه جادویی‌اش در متقاعد کردن و فروش را یاد بگیرید.

معرفی کتاب استراتژی فروش به شیوه گرگ وال استریت

  • فاطمه میرمحمدلو
  • ۰
  • ۰

معرفی و دانلود کتاب دختر خوب، خون بد

معرفی کتاب دختر خوب، خون بد
کتاب دختر خوب، خون بد نوشته هالی جکسون است. این کتاب دنباله‌ای بر رمان راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب است که با ترجمه محدثه احمدی منتشر شده است. 

درباره کتاب دختر خوب، خون بد
دختر خوب، خون بد رمان جنایی جذابی است که پیپ دختر هفده‌ساله و باهوش دوباره در مرکز آن قرار داد. پیپ کارآگاه نیست او یک پادکستر جوان است که قبلا توانسته یک پرونده بسته را دوباره باز کند و معمای مهمی را حل کند. همه چیز آماده است و می‌خواهد پادکست پروند قتلی که حل کرده است را منتشر کند اما ولی یکی از نزدیکانش، جیمی رینالدز، گم می‌شود و او مجبور می‌شود دوباره دنبال دردسر برود.  پیپ باید یک بار دیگر سراغ رازهای تاریک زیادی برود و پیش از اینکه دیر شود جیمی را پیدا کند. 

خواندن کتاب دختر خوب، خون بد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

  • فاطمه میرمحمدلو
  • ۰
  • ۰

معرفی و دانلود کتاب اضطراب موقعیت کتاب اضطراب موقعیت نویسنده: آلن دوباتن مترجم:   دسته‌بندی: موفقیت و خودیاریمجموعه کتاب باز امتیاز: ۳.۶ از ۱۹۲ رأی خواندن نظرات
(66 رای) 

نمونۀ رایگان کتاب الکترونیکی
معرفی کتاب اضطراب موقعیت
کتاب اضطراب موقعیت نوشتۀ آلن دوباتن و ترجمۀ سیدحسن رضوی است. انتشارات میلکان این کتاب را روانۀ بازار کرده است. این اثر، دربارۀ یک نگرانی مهلک است؛ نگرانی‌ای که توانایی تخریب دوره‌هایی طولانی از زندگی ما را دارد: «اضطراب موقعیت».

درباره کتاب اضطراب موقعیت
کتاب اضطراب موقعیت، دربارۀ ترس از خطر شکست در برابر آرمان‌هایی است که جامعه‌مان وضع کرده است؛ ترس از دست‌ دادن مقام و منزلت خود و نگرانی از این بابت که نکند در‌حال‌حاضر، بر روی پلهٔ بسیار پایینی از نردبان قرار گرفته باشیم یا حتی نزدیک است که به پلهٔ پایین‌تری هم سقوط کنیم.

  • فاطمه میرمحمدلو
  • ۰
  • ۰

معرفی، خرید و دانلود کتاب کلیدر جلد ۱ و ۲
نویسنده:
ناشر:
کلیدر اثر محمود دولت‌آبادی ماجرای زندگی خانواده‌ای کرد است که در شهر نیشابور زندگی می‌کنند. داستان این رمان که بلندترین اثر این نویسنده‌ی نام‌آشنای ایرانی است، تحت تاثیر فضای سیاسی ملتهب کشور در سال‌‌های پس از جنگ جهانی دوم در بین سال‌های 1325 تا 1327 شمسی روی می‌دهد. کلیدر در واقع نام روستا و کوهی در شمال شرقی ایران است. این کتاب بر اساس حوادث واقعی به رشته تحریر درآمده است. حوادثی واقعی که شخصیت اصلی آن‌ها گل‌محمد است، قهرمانی ماجراجو که سراسر کودکی دولت‌آبادی پر بوده است از مرثیه‌ها و داستان‌هایی در مدح و ثنای او. گل‌محمد قهرمانی از خطه‌ی خراسان است که هنگامی که دولت‌آبادی پنج یا شش ساله بوده، تیرباران شده است.

اگرچه بسیاری از شخصیت‌های رمان مانند گل‌محمد براساس شخصیت‌های واقعی ساخته و پرداخته شده‌اند و حتی توصیفات بسیار دقیقی از روستاها و مکان‌ها در رمان دولت‌آبادی به چشم می‌خورد، نباید این اثر را زندگی‌نامه‌ی گل‌محمد دانست. در این رمان نویسنده هرجا که خواسته خیال را به واقعیت آورده و بر صفحه‌ی کاغذ پیاده کرده است. از جمله تغییرات عمده داستان نسبت به واقعیت، تغییر زمان وقوع ماجراهای کتاب است. در واقعیت ماجرای گل‌محمد سال‌ها قبل از 1325 شمسی رخ داده است اما دولت‌‌آبادی برای دخیل کردن حزب توده‌ در داستان کتاب، سال‌های 1325 تا 1327 را برای روایت رمان خود مناسب‌تر یافته است.

کلیدر در ده جلد نوشته شده است. دولت‌آبادی گفته است که نوشتن این رمان را در حدود 27 سالگی آغاز کرده و تا 42 سالگی روی آن کار کرده است. جلد نخست این رمان در سال 1357 و جلد پایانی‌اش در سال 1363 منتشر شد. پس از آن نیز مجموعه‌ی کامل آن منتشر شد. این رمان در زمان چاپ نظرات بسیاری از منتقدان و روشنفکران را به خود جلب کرد و به محبوبیتی بی‌نظیر دست یافت تا جایی‌که عنوان حجیم‌ترین، پرفروش‌ترین و گران‌ترین حق تالیف برای یک رمان را از آن خود کرد.

خلاصه کتاب کلیدر
داستان کتاب درباره‌ی گل‌محمد و یارانش است که به جنگ با ارباب‌ها و خان‌ها برخاسته‌اند که از دهقانان، چادرنشینان و عشایر سواستفاده می‌کند. گل‌محمد در شمایل رابین‌ هود ظاهر می‌شود و کم‌کم مردم از او به عنوان قهرمان خود یاد می‌کنند. اما او که به عنوان یکی از اعضای حزب توده فعالیت می‌کند به جایی می‌رسد که سردرگم شده و دچار تشویش درونی می‌شود و احساس می‌کند پایان کارش نزدیک است. با تلاش یکی از اعضای حزب توده برای ترور محمدرضا شاه همین اتفاق نیز می‌افتد و کتاب با تیرباران شدن گل‌محمد و خانواده و یارانش به پایان می‌رسد.

کلیدر رمانی به سبک رئالیسم است، زبان گفتگوها بین شخصیت‌ها طبیعی اما زبان توصیف‌ها و وصف‌ها نزدیک به شعر است و نثر کتاب در آن‌ها لحنی غزلوار دارد. اگرچه هسته‌ی اصلی این رمان سرگذشت گل‌محمد است و پیرنگ داستان ساده می‌نماید، ماجراهای رمان در فضایی بسیار پرشاخ‌و‌برگ‌تر رخ می‌دهد. نزدیک به 100 شخصیت مختلف در بستری از رویدادهای اجتماعی و اقتصادی، وقایع کتاب را در محیط‌های گوناگونی همچون شهر و روستا پیش می‌برند.

 

را باید رمان کلیدر محمود دولت‌آبادی را خواند؟
Avatar
صبا محبی
 در ۵ دقیقه بخوانید ۶۲,۲۶۰ بازدید
«دربرخوردهایی که بین بیشتر علاقه‌مندان به ادبیات با من پیش می‌آید، می‌بینم که نسبت به گذشته‌ی من کنجکاوی نشان می‌دهند و اگر روشان بشود می‌پرسند: «آقای دولت‌آبادی یک کمی از خودتان، از گذشته‌ی خودتان تعریف کنید!» به این دوستان با صراحت باید بگویم: اینکه من فقیر بوده یا نبوده‌ام، اینکه رنج بسیار کشیده یا نکشیده‌ام، اینکه شوخ‌چشمی‌هایی داشته یا نداشته‌ام به پشیزی نمی‌ارزد مگر آنکه توانسته باشم یا بتوانم به مدد و بهره‌گیری درست آن، ادبیات ناب اجتماعی بیافرینم.» به رسم ادب ما نیز از گذشته و حال محمود دولت‌آبادی شوالیه ادب و هنر ایران صحبتی نمی‌کنیم و یک راست می‌رویم سر اصل مطلب یعنی رمان کلیدر محمود دولت‌آبادی.


ما نیز مردمی هستیم

دیروز ساعت پنج بعدازظهر، شنبه ۲۰/۱/۱۳۶۲ آخرین بند کلیدر از آخرین بخش به پایان رسید….امروز چهارشنبه است ۲۷/۲/۱۳۶۳ و سرانجام طلسم شکست و وزارت ارشاد با انتشار رمان کلیدر موافقت کرد….سرانجام کلیدر روز سه‌شنبه بیستم آذرماه سال ۱۳۶۳ منتشر و پخش شد…

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید


نگاهی به زندگی و آثار محمود دولت آبادی ؛ شوالیه ادب و هنر ایران
 در ۶ دقیقه بخوانید

 دولت‌آبادی در کتاب «نون نوشتن»، ۶۰ یادداشت از دفترچه شخصی‌اش انتخاب کرده و در کنار هم در قالب ۶۰ جستار کوتاه قرار داده است. اگر این ۶۰ یادداشت را بخوانیم، نام یک کتاب بیش از دیگر اسم‌ها به چشم می‌خورد، «کلیدر».  کلیدر نامی است که در اغلب یادداشت‌هایش تکرار شده. نام رمانی که او ۱۵ سال از عمرش را صرف نوشتنش کرده است. سال‌های جوانی. سال‌های فقر و سختی، از دست دادن برادر و پدر. کلیدر برای دولت‌آبادی فقط یک رمان نیست، نوعی ادای دین به زندگی است یا به قول خودش:«یک یادگاری برای مردم آینده ما»

اما چه چیزی کلیدر را اینقدر برای دولت‌آبادی مهم کرده است؟ او این کتاب را بر اساس داستانی واقعی نوشته است. داستانی که از دل گپ و گفت‌ها با پدرش جان گرفته. پدری که دولت‌آبادی اعتراف کرده بزرگترین آموزگار زندگیش بود. دولت‌آبادی این داستان واقعی را با تخیل خود آمیخت. در واقع کلیدر بیش از اینکه یک روایت و گزارشی از واقعیت باشد، رمان است. رمانی پر از جزئیات و شخصیت‌های گوناگون که هر کدام نمایندگی طیفی و گرایشی را برعهده دارند.

رمان کلیدر محمود دولت‌آبادی داستان گل‌محمد، جوانی است که با شجاعت‌های خود توانسته بود میان مردم آن خطه کم کم بدل به یک قهرمان شود. اما دولت‌آبادی به گل‌محمد اعتباری ملی بخشید و او را برای همیشه در خاطره جمعی ایرانیان زنده نگه داشت. دولت آبادی تمام عمر تلاش کرده تا با داستان‌هایش یک چیز را بگوید: «ما نیز مردمی هستیم.» و صدای مردمی باشد که نیاکانشان فردوسی، ناصرخسرو قبادیانی و بیهقی است.

کلیدر کجاست؟
کِلیدَر نام کوهی مابین شهرهای سبزوار، نیشابور، و قوچان در خراسان است. دولت‌آبادی خود بومی همان منطقه‌ای است که ماجرای داستان در آن رخ می‌دهد. دوران کودکی او با دشواری و مشقت فراوانی سپری شده و انواع و اقسام کارهای طاقت‌فرسا از جمله کار بر روی زمین سخت کویر و پینه‌دوزی و کار حشم و… را تجربه کرده‌است. توصیفات او از رنج و فقر دهقانان آنچنان طبیعی و قانع‌کننده است که به آسانی می‌توان فهمید این توصیفات از تجربهٔ واقعی خود نویسنده نشئت گرفته‌است زیرا که با خیال‌پردازی نمی‌توان به چنین توصیفات واقع‌بینانه‌ای رسید.

خلاصه رمان کلیدر محمود دولت‌آبادی
همانطور که گفتیم، کلیدر نام کوهی حوالی سبزوار است. جایی که عمده ماجراهای قهرمان داستان، گل‌محمد در آن اتفاق می‌افتد. گل محمد پسری روستایی است که به عشق مارال گرفتار می‌شود.

مارال نامزدی به اسم دلاور داشته و گل‌محمد نیز همسری به نام زیور. با این همه گل‌محمد و مارال با هم ازدواج می‌کنند و بذر کینه در دل دلاور کاشته می‌شود. این کینه و عداوت باعث می‌شود تنش میان طایفه‌ها هرروز بیشتر شود تا جایی که در یکی از این درگیری‌ها گل‌محمد حاج حسین-یکی از مال‌دارهای به‌نام- را ناخواسته بکشد. به خاطر این قتل دو امنیه وارد روستا می‌شوند تا به ظاهر مالیات گله‌داران را بگیرند. اما هدف اصلی آن‌ها پی بردن به ماجرای قتل حاج حسین بود. گل‌محمد که اصل ماجرا را متوجه می‌شود، امنیه‌ها را می‌کشد و جسد آن‌ها را می‌سوزاند. بعد از این ماجرا راز گل‌محمد برملا می‌شود و به زندان می‌افتد.

گل‌محمد از زندان به کمک ستار فرار می‌کند. ستار یکی از اعضای حزب توده است که در رویا گل‌محمد را رهبر آینده قیام مردمی می‌بیند. پس از فرار، گل‌محمد  عضو حزب توده می‌شود و زندگی مخفیانه‌ای را شروع می‌کند. گل محمد به مرور کسانی را دور خودش جمع می‌کند و در کنار آن‌ها به جنگ علیه اربابان و زمین‌داران زورگو می‌پردازد. نوعی قیام عیارانه. کم کم نام گل‌محمد بر سر زبان‌ها می‌افتد و میان مردم سختی‌کشیده و ستم‌دیده چهره‌ای محبوب می‌شود. اما با اتفاقاتی که برای حزب توده می‌افتد و شکست‌هایی که می‌پذیرد، زندگی گل‌محمد هم دستخوش تغییر می‌شود.

دست آخر گل‌محمد اعدام می‌شود. سرنوشت بسیاری از شخصیت‌های داستان نامعلوم می‌ماند. اما آنچه که باقی می‌ماند روایتی از وضعیت و مناسبات اجتماعی-سیاسی و اقتصادی ایران در دهه ۱۳۲۰ است.

صحنه اعدام گل‌محمد کلمیشی در رمان کلیدر محمود دولت‌آبادی خلاصه کتاب
صحنه اعدام گل محمد
مردم هم در سرنوشت کشور سهمی دارند
کامران تلطف استاد دپارتمان مطالعات خاورمیانه دانشگاه آریزونا درباره رمان کلیدر محمود دولت‌آبادی می‌گوید: «کلیدر که زندگی و مبارزه طبقاتی در خراسان را به تصویر می‌کشد، نمونه اعلای نگرش دولت­آبادی به ادبیات متعهد است. در کلیدر دهقانان، خرده‌بورژواهای شهری و روشنفکران، چه مسلمان و چه نامسلمان در مبارزه علیه اربابان و سرمایه داران و نیروهای ستمگر حامی آنان با یکدیگر متحد می‌شوند.»

اهمیت نقش مردم در تعیین سرنوشتشان برای دولت‌آبادی به قدری بوده که زمان رمان را قدری دستکاری کرده. یعنی آن‌طور که در برخی منابع گفته می‌شود، گل‌محمد احتمالا سال ۱۳۲۳ اعدام شده اما داستان کلیدر بین سال‌های ۱۳۲۵ تا ۱۳۲۷ اتفاق می‌افتد. یعنی پس از غائله آذربایجان و تا زمان ترور نافرجام محمدرضاشاه. برهه‌ای تاریخی که بیش از هر زمان دیگری مردم در کنار یکدیگر فارغ از طبقه و کاست اجتماعیشان قرار گرفته بودند و برای هدفی می‌جنگیدند.

واقعیت یا تصویر مغشوشی از واقعیت؟
بسیاری از مردم روستاهای حوالی سبزوار داستان دیگری را روایت می‌کنند. «پری» دختر گل‌محمد می‌گوید مارال وجود داشته اما قصه او آنطور نیست که در داستان گفته شده. مارال دختری بود که عاشق گل‌محمد می‌شود، ولی چون شوهر داشته، گل‌محمد دست رد به عشق او می‌زند. به خاطر همین هم مارال خود را از صخره‌ای به پایین پرتاب می‌کند. یا مثلا عده‌ای باور دارند گل‌محمد نه یک قهرمان و اسطوره، که یک یاغی بوده و صحنه مرگ او نه یک نبرد مظلومانه که نوعی نبرد چریکی بوده است. با این همه اینکه این رمان چقدر به واقعیت نزدیک است یا نه، همچنان محل بحث و تردید است.اصلی‌ترین و مستندترین روایات درباره شخصیت‌های داستان کلیدر را کلیم‌الله توحدی در کتابش به نام «کلیدر در اسناد و واقعیات» آورده است.

دومین رمان بلند جهان
بر اساس نتایجی که در ویکی‌پدیا آمده کلیدر دومین رمان بلند جهان است که در ۱۰ جلد و ۲۸۳۶ صفحه منتشر شده است. اولین رمان در این لیست در جستجوی زمان از دست رفته مارسل پروست است.

یک قدمی نوبل ادبیات
دولت‌آبادی یکبار به خاطر نوشتن کلیدر نامزد جایزه نوبل شد. در آن زمان دولت‌آبادی به دعوت دانشگاه میشیگان در آمریکا به سر می‌برد. آن‌ها به او پیشنهاد یک بورس ۹ ماهه دادند و گفتند در صورتی که بماند و کلیدر به انگلیسی ترجمه شود، قطعا نوبل را می‌برد. اما دولت‌آبادی این دعوت را به خاطر نوشتن روزگار سپری شده مردم سالخورده نپذیرفت.

چرا باید کلیدر را خواند؟
رمان کلیدر محمود دولت‌آبادی بدون تردید رمانی طولانی است. خواندن چنین رمانی نیازمند شور و عشق است. عشق به دانستن. دانستن سیمای اجتماعی سرزمین ایران، تاریخ ایران، معیشت جامعه روستایی، مناسبات قومیتی. عشق به درک جزئیات، قدم زدن در دنیایی دیگر. دنیایی که برای خیلی از ما دور از ذهن است. طولانی بودن کلیدر شاید بتواند کمک بیشتری کند به ما که حس کنیم در جایی غیر از اینجایی که هستیم و نفس می‌کشیم هم می‌توان زیست و نفس کشید. کلیدر بازتابی از سیمای اجتماعی و فرهنگی نه تنها مردم دیار خراسان که ایرانیان است.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید


چرا داستان ایرانی بخوانیم؟
 در ۶ دقیقه بخوانید

پی‌نوشت: مرجع تمامی نقل قول‌های این یادداشت، کتاب نون نوشتن است. این کتاب شامل ۶۰ یادداشت استاد دولت‌آبادی است که در سال‌های ۵۹ تا ۷۴ نوشته و در این کتاب گرد هم آورده است.

۶۲,۲۶۰ بازدید
برچسب ها بهترین نویسندگان
Avatar
صبا محبی

     
اشتراک گذ

همچنان که از اغلب آثار دولت‌آبادی برمی‌آید، درون‌مایه‌ی کلیدر نیز مبارزه قشر ضعیف و ستم‌دیده‌ی جامعه علیه ظلم و تلاش برای رسیدن به عدالت است. دولت‌آبادی در داستان‌های کوتاه و رمان‌هایش اوضاع و احوال طبقات ستمدیده، به‌ویژه دهقانان و کارگران روستایی را به تصویر می‌کشد که رمان کلیدر نیز یکی از آن‌هاست.

معرفی محمود دولت‌آبادی
محمود دولت‌آبادی زاده‌ی 10 مرداد 1319 شمسی در سبزوار است. او از طریق پدرش که دارای علم حوزوی بود، با سعدی و حافظ آشنا شد و تا زمانی که دبستانش را به پایان برد همه‌ی اشعار عاشقانه‌ای را که در روستای دولت‌آباد یافت می‌شد، خوانده بود. او پس از اتمام دبستان روستای دولت‌آباد را به مقصد سبزوار ترک کرد و در آنجا به کارهای گوناگونی پرداخت. مدتی بعد سبزوار را نیز ترک کرد و در مشهد سکنی گزید و آنجا بود که با سینما و تئاتر آشنا شد. دولت‌آبادی در سال 1338 از مشهد به تهران نقل مکان کرد و بازیگر تئاتر شد و همزمان با آغاز دهه‌ی چهل شمسی نوشتن را نیز آغاز کرد. داستان کوتاه «ته شب» نخستین اثری بود که از او به چاپ رسید. دولت‌آبادی به‌عنوان بازیگر و کارگردان به کارش در زمینه تئاتر ادامه می‌داد و به نوشتن داستان‌های کوتاه نیز می‌پرداخت. او در دهه‌ی 1350 چند مرتبه به‌دلیل فعالیت‌های سیاسی زندانی شد.

دولت‌آبادی در سال 2014 میلادی نشان شوالیه‌ی هنر و ادب فرانسه را دریافت کرد. او همچنین تاکنون برنده‌ و نامزد دریافت چندین جایزه شده است. یکی از جوایزی که او دریافت کرده است جایزه‌‌ی ادبیات بین‌المللی خانه‌ی فرهنگ‌های جهان در سال 2009 است.

محمود دولت‌آبادی در سال 1349 با همسر خود، مهرآذر ماهر ازدواج کرد. ماحصل ازدواج آن‌ها سه فرزند به نام‌های سیاوش، فرهاد و سارا است.

چرا باید کتاب کلیدر را بخوانیم؟
کریم امامی مترجم و منتقد هنری درباره‌ی اثر ماندگار محمود دولت‌آبادی می‌نویسد: «کلیدر را می‌توان نقطه‌ی اوج رشته‌ی آثار پیشین دولت‌آبادی به حساب آورد که اغلب آنان داستان‌هایی کوتاه درباره‌ی مردم زجر کشیده و رنجور دهات خراسان است.». احسان یارشاطر استاد دانشگاه کلمبیا نیز کلیدر را «حماسه‌ای با تصاویر پر بار، شعری در جامه‌ی نثر» توصیف می‌کند. این نظرات به همراه چندین نظر دیگر از نویسندگان و منتقدین برجسته این کتاب را به یکی از خواندنی‌ترین رمان‌های ادبیات معاصر ایران تبدیل کرده است. علاوه‌براین‌ها تعداد زیادی از منتقدان ادبی کلیدر را زمینه‌ساز تحول در ادبیات داستانی مدرن فارسی می‌دانند. اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که تمامی مفسرین و صاحبان‌نظر درباره‌ی کلیدر نظر مثبتی ندارند. برخی از جمله کریم امامی حجم کتاب را بسیار بالا می‌دانند و برخی نیز زبان و لحن کتاب را مملو از ایرادهای دستور زبانی، تلفظ و املای نادرست واژگان می‌دانند.

نسخه‌ی الکترونیک کلیدر، تهیه شده از روی نسخه‌ی چاپی این اثر از انتشارات فرهنگ معاصر، در دسته‌ی داستان و رمان اپلیکیشن فیدیبو قرار دارد.

در بخشی از کتاب کلیدر می‌خوانیم
افتادن، هیچ شکوهی ندارد، آنگاه که جانی از زیر ضربه‌ها به در بردی، تازه هراس آغاز می‌شود. جویده شده‌ای، جای جای زخم بیم در تو بافته می‌شود. احساس اینکه نتوانی برخیزی! احساس دهشتناک. اگر نتوانی برخیزی؟! بیم فردا. این تو را میکُشد. با این همه بر می‌خیزی. نیمه خیز می‌شوی و بر میخیزی. اما همان دم که در برخاستی ترس این داری که نتوانی بایستی. به دشواری می‌ایستی، اما براه افتادن دشواری تازه ایست. یک گام و دو گام. پاها، پاهای تو نیستند. می‌لرزند. ناچار و نومید قدم بر می‌داری. در تو ستونی فرو ریخته است...

سنگ تاب می‌آورد. نعره‌ی آسمان و تابش آفتاب و سرمای نیمه شبانه را تاب می‌آورد. سنگ بر جای چسبیده است. بی جنبشی، سرشت آن است، می‌تواند تا پایان دنیا خاموش نشسته بماند. اما آدم؟ تپش و جنبش را دمی او را وا نمی‌گذارد. چیزی، چیزی شناخته و ناشناخته همواره درون او می‌جوشد. بر افروختگی‌اش را برای همیشه نمی‌تواند پنهان دارد. تاب و دوامش را کش و مرزی نیست. سرانجام فواره می‌زند و از خود بدر میریزد. چشمه گون برون می‌جوشد. با اینکه آرام، آرام‌تر، قطره قطره، دلمایه خود را واپس می‌دهد. به اشکی، به کلامی، یا به فریادی، به تیغه خنجری، به ارژنی یا به شلیکی...

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب کلیدر
اگر از مطالعه‌ی این کتاب لذت برده‌اید و علاقمندید کتاب‌های بیشتری از نویسندگانی همچون محمود دولت‌آبادی و خود او بخوانید، عناوین زیر پیشنهادهای بعدی ما به شما هستند:

کتاب تنگسیر از صادق چوبک
کتاب چشم‌هایش از بزرگ علوی
کتاب جای خالی سلوچ از محمود دولت‌آبادی
 

دسته‌ها:
شناسنامه
فرمت محتوا
حجم
تعداد صفحات
زمان تقریبی مطالعه
نویسنده
ناشر

منبع:

https://fa-file.ir/product/51/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF%D8%B1-%D9%87%D9%85%D9%87-%D8%AC%D9%84%D8%AF%D9%87%D8%A7-%7C-PDF-%7C

  • فاطمه میرمحمدلو
  • ۰
  • ۰

خانه›ادبیات›ادبیات نمایشی›نمایشنامه›کتاب حکومت نظامی
معرفی و دانلود کتاب حکومت نظامی: شهربندان
(4 رای)

عکس جلد کتاب حکومت نظامی: شهربندان
نویسنده: آلبر کامو
مترجم: پرویز شهدی
ناشر: انتشارات مجید
قیمت:
18000 تومان - 2.49€
خرید کتاب الکترونیک
نسخه نمونه رایگان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome
برای دانلود قانونی کتاب حکومت نظامی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی
مشخصات
نظرات 1
معرفی کتاب حکومت نظامی: شهربندان
آیا مرگ حقیقت این جهان است یا عشق و سعادت بشر؟ آلبر کامو برنده جایزه نوبل در کتاب حکومت نظامی، در قالب نمایشنامه‌ای بی‌نظیر، شهری را به تصویر می‌کشد که افرادی زورگو و جنایت‌کار بر آن سلطه پیدا کردند و مردمانش را به قلمروی مرگ هدایت می‌کنند.

درباره‌ی کتاب حکومت نظامی:

موضوع این نمایشنامه‌ی مشهور، پیدایش بیماری طاعون در یکی از شهرهای اسپانیاست که در کتاب حکومت نظامی (Lُ Etat de siege) این بیماری به شکل یک شخصیت وارد داستان می‌شود.

موضوع نمایشنامه‌ی حکومت نظامی از اینجا شروع می‌شود که شخصی به نام طاعون همراه با منشی‌ خود قصد دارند تا وارد کادیکس، یکی از شهرهای اسپانیا شوند. منشی، زنی است که یک لیست از اسامی تمام مردمان شهر دارد، زمانیکه طاعون یکی از آن‌ها را انتخاب کند روی اسمشان یک خط می‌کشد و در لحظه‌ای می‌میرند!

 

 دانلود رایگان کتاب حکومت نظامی pdf

در واقع طاعون برای مردم زنگوله‌ی مرگ را به صدا در می‌آورد. واقعیتی تلخ که هیچ راه فراری از آن وجود ندارد. طاعون تمام شهر و مردمانش را زیر سلطه‌ی خود گرفته و حکومتی کاملاً خشک و نظامی راه انداخته؛ حکومتی که با جدا ساختن مردان و زنان، داشتن هرگونه احساس انسانی را ممنوع کرده است. طاعون به هیچ‌چیز جز مرگ باور ندارد و آن را تنها حقیقت جهان می‌داند.

در این شرایط مردم آن شهر چکار می‌کنند؟ بدون شک هر فردی به دلیل ترس از مرگ به خانه‌ خود پناه می‌برد تا زنده بماند؛ یعنی هرکس به فکر خودش است. در این نمایشنامه به وضوح ضعف، سستی و حقارت انسان‌ها را در مقابله با این ستم می‌بینید. آلکادها که شباهت زیادی به کشیش‌ها دارند، معتقدند که دلیل این همه مصیبت گناهان انسان است و به جای اینکه به دنبال راهی برای حل این مشکل باشند می‌خواهند تا مردم توبه کنند تا از شر این بلا رها شوند.


کتاب حکومت نظامی اثر آلبر کامو
کتاب حکومت نظامی
نویسنده:
آلبر کامو
مترجم:
پرویز شهدی
انتشارات:
انتشارات مجید
دسته‌بندی:
نمایش‌نامهسینما و تئاتربرنده نوبل
امتیاز:
۴.۰
از ۲۰ رأی
خواندن نظرات

نمونۀ رایگان کتاب الکترونیکی
معرفی کتاب حکومت نظامی
کتاب حکومت نظامی نوشته آلبر کامو با ترجمه پرویز شهدی منتشر شده است شامل سه بخش. کتاب حکومت نظامی مسیر سقوط یک شهر را نشان می‌دهد و خواننده را لحظه به لحظه با شخصیت‌های داستان همراه می‌کند.

درباره کتاب حکومت نظامی
نمایشنامه حکومت نظامی که در شهر کادیز اسپانیا آغاز می‌شود، شامل سه بخش است. در بخش اول این مصیبت طاعونی است که به مثابه مرد یونیفرم پوشی مجسم شده که با یک منشی زن با عنوان مرگ همراه شده است. طاعون بر شهر مسلط می‌شود و مرگ، نام‌ها را تدفین می‌کند. تمثیل روشن است: طاعون، توتالیتاریسم و مرگ، خدمتکار وفادار اوست. کادیز نیز همانند اُران در رمان «طاعون»، محصور می‌شود. در بخش دوم می‌بینیم که دیِگو تلاش می‌کند تا مقاومت را سازماندهی کند اما این کوشش با شکست مواجه می‌شود و در قبال این ناامیدی وی گروگان بیگناهی را گرفته و او را تا سطح دشمن خود تنزل می‌دهد. در قسمت سوم ما شاهد پایداری مؤثرتری هستیم و مرگ کتاب، خود را تسلیم مردمی می‌کند که مشتاقانه اسامی افرادی را که دوست ندارند خط زده و بنابراین این‌گونه دشمن خود را حذف می‌کنند.

کتاب حکومت نظامی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم
این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی مدرن و ادبیات نمایشی پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب حکومت نظامی 
چگونه دیه‌گو، خونریزی که یادآور حمله‌های انتقام‌جویانه پس از آزادی‌خواهی است را متوقف کرده و طاعون و مرگ را شکست خواهد داد؟

در بخشی از این نمایشنامه، می‌خوانیم:

« نادا : من نمی توانم به زانو درآیم. یک پای من خشک شده و کج و راست نمی شود.

دیه گو: این یک نوع حماقت بود. دروغ گفتن همیشه حماقت است.

نادا: پسرجان، شرف یعنی چه ؟

دیه گو: شرف یعنی آنچه که مرا سرپا نگه داشته است.

نادا: شرف مانند یک پدیده نجومی است که می‌آید و می رود و چنین چیز غیرثابتی ارزش ندارد، این را هم حذف و نابود کنیم»

طاعون و منشی‌اش معتقدند که باید عدالت را برای کشتن مردم رعایت کنند و همه به یک صورت بمیرند. اما قسمت دردآور نمایشنامه وقتی اتفاق می‌افتد که می‌بینیم تمام مردم به جان یکدیگر افتاده‌اند؛ لحظه‌ای که یک انسان لیست اسامی را از منشی می‌گیرد و روی نام یکی از هم‌نوعان خود خطی مشکی می‌کشد تلخ‌ترین قسمت داستان است. در آن لحظات طاعون خوشحال‌تر از قبل به نظر می‌رسد زیرا می‌بیند که مردم کارش را راحت کرده‌اند و خودشان برای از بین بردن یکدیگر کافی هستند و این یک تراژدی تلخ برای بشریت است.

در این شرایط سه شخصیت به نام‌های نادا، دیه‌گو و ویکتوریا نقش پررنگی دارند. نادا فردی است که الکل تنها دوست و همدم اوست و به هیچ‌چیز جز شراب ایمان ندارد. نادا زندگی را همان مرگ می‌داند و مدام همه‌چیز را انکار می‌کند. آلبر کامو می‌گوید: زمانیکه شخصی همه چیز را انکار کند روزی مجبور خواهد شد که خودش، یعنی انسان را هم انکار کند و این مسئله بسیار دردناک است.

دیه‌گو کاملاً برعکس ناداست و نگاهی اجتماعی و کلی نسبت به موضوع طاعون دارد. او علاوه بر اینکه نگران خود است می‌خواهد به کل مردم هم کمک کند و تنها شخصی‌ست که مقابل ترس درونی‌اش می‌ایستد و با طاعون مبارزه می‌کند. دیه‌گو به مردم می‌فهماند که تنها راه مقابله با این حکومت غلبه بر ترس است.

انسان ویژگی‌های شخصیتی دارد که می‌تواند به وسیله‌ی آن‌ها بر همه چیز مسلط شود و به او قدرت می‌دهند. برای مثال ویکتوریا معشوقه‌ی دیه‌گو در این نمایشنامه که به عنوان نماینده‌ایی از عشق و سعادت بشر است، نشان می‌دهد با عشق می‌شود برهمه‌چیز چیره شد و به پیروزی دست یافت.

طاعون و دیه‌گو در مقابل یکدیگر هستند. یکی برای کشتن مردم و دیگری برای دفاع از آن‌ها. به نظر شما قدرت کدام یک از آن‌ها بیشتر است؟

در کتاب حکومت نظامی طاعون استعاره‌ای از جنگ داخلی اسپانیا، سقوط نظام جمهورى و برقرارى حکومت سرکوب‌گر فاشیستى در این کشور است. این جنگ سال‌ها طول کشید و بعد از کشته شدن صدها هزار نفر برای دفاع از حکومتشان به پایان رسید.

نکوداشت‌های کتاب حکومت نظامی:

- سوال‌های سیاسی که کامو مطرح می‌کند، باید توسط همه‌ی نسل‌ها جواب داده شوند. (Los Angeles Times)
- داستانی درباره‌ی توهم، مقاومت و نزاع‌های سیاسی، و استعاره‌ای مدرن و حیرت آور. (Arts Emerson)
- یک داستان تمثیلی سیاسی شگفت انگیز و در عین حال، دلهره‌آور. (Cal Performances)

کتاب حکومت نظامی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب خواندنی به تمام افرادی که به آثار آلبر کامو علاقه دارند و از خواندن نمایشنامه لذت می‌برند، توصیه می‌شود.

با آلبر کامو بیشتر آشنا شویم:

نویسنده‌ی این کتاب یکی از داستان‌نویسان برجسته‌ی قرن بیستم است که آثارش تا به امروز در محافل ادبی و فلسفی مورد تحلیل قرار می‌گیرند. آلبر کامو (Albert Camus) در سال 1913 چشم به جهان گشود و پدرش در جنگ جهانی اول کشته شد. او در خانواده‌ای بی‌بضاعت بزرگ شد و در دبیرستان به کمک یکی از معلمانش ادامه تحصیل داد.

کامو در نوجوانی وارد حیطه‌ی فوتبال شد و بسیار هم موفق بود اما در نهایت به دلیل ابتلا به بیماری سل این حرفه را ترک نمود. او کتاب‌های متعدد و باارزشی از خود به جای گذاشت و در نهایت موفق به دریافت جایزه‌ی نوبل ادبیات شد.

در بخشی از کتاب حکومت نظامی می‌خوانیم:

دو نفر از بازیگرها با احتیاط تغییر جا مى‌دهند، بعد همه‌چیز بى‌حرکت مى‌شود. همهمه در این موقع شدیدتر مى‌شود، به‌صورت گوش‌خراشى درمى‌آید و حالتى آهنگ‌دار، مانند حرف‌هایى نامفهوم و تهدیدآمیز به خود مى‌گیرد. همزمان ستاره‌ى دنباله‌دار بى‌نهایت بزرگ مى‌شود. ناگهان فریاد وحشتناک زنى آهنگ را خاموش و ستاره‌ى دنباله‌دار را به‌اندازه‌ى معمولى‌اش درمى‌آورد. زن نفس‌زنان مى‌گریزد. جنب‌وجوشى میان جمع پدید مى‌آید. گفت‌وشنودهایى، با صدایى تیزتر که بهتر شنیده مى‌شوند ولى باز هم مفهوم نیستند.

این نشانه‌ى شروع جنگى است.
به‌ طور حتم!
نشانه‌ى هیچ‌چیزى نیست.
بستگى دارد.
بس کنید. نشانه‌ى گرم‌شدن هواست.
گرماى کادیکس.
کافى است.
صداى سوتش خیلى بلند است.
به‌ خصوص کرکننده است.
حادثه‌ایست که شهر را تهدید مى‌کند.
آى! کادیکس. حادثه‌اى در انتظارت است!
ساکت! ساکت.
هنگامى‌که همگى این‌بار به‌روشنى صداى افسرى از نیروى انتظامى را مى‌شنوند، دوباره به ستاره‌ى دنباله‌دار چشم مى‌دوزند.

افسر نیروى انتظامى: برگردید به خانه‌هاتان! آن‌چه را باید ببینید، دیدید، دیگر کافى است. سروصداى بسیار براى هیچ، همین و بس. هیاهوى فراوان و آخر سر هم هیچ. کادیکس سرانجام همان کادیکسى که بوده باقى مى‌ماند.

 


منبع:

https://fa-file.ir/product/50/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%AD%DA%A9%D9%88%D9%85%D8%AA-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D9%86%D8%B3%D8%AE%D9%87-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%7C-PDF-%7C

  • فاطمه میرمحمدلو